Magic the Gathering
Magic the Gathering29669 MEDLEMMAR 964 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Spreading Seas + Wasteland?... Dowsing dagger...
Spirit Link + Orcish Artillery = sant?
Senast läst: 04:12:50, 23/2 -18. Läst 574 gånger.
Erschke
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 6/4 -16

5 rubriker
24 svar

Spirit Link + Orcish Artillery = sant? 11:35:27, 16/1 -18  
Hej!

Om man har Spirit Link enchantad på Orcish Artillery. Får man då 5 liv vid varje gång man tappar Orken för att göra någon eller något 2 i skada?



Tack på förhand!

//Erik
 
Här är en signatur

wonko
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 27/10 -02

19 rubriker
143 svar

1. tappar du orcherna med spirit ... 11:45:48, 16/1 -18  
tappar du orcherna med spirit link så gör de 2 skada i något och 3 i dig själv, sedan om du fortfarande lever får du 5 liv.. :)
Choper
JUDGE L2
Skövde
@svm s. 26/5 -04

41 rubriker
1518 svar

2. Notera att spirit link av någo... 12:50:38, 16/1 -18  
Notera att spirit link av någon anledning inte erratats till lifelink. Det därmed precis som wonko säger en trigger som går på stacken. Du måste överleva tills den resolvar för att få liven.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Erschke
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 6/4 -16

5 rubriker
24 svar

3. Tack så mycket för svaren! Då ... 14:42:22, 16/1 -18  
Tack så mycket för svaren! Då det är det ju en riktigt mysig kombo. Smal men kul! Och ja, lifelink-grejen har jag tidigare blivit varse om tidigare.
 
Här är en signatur

Waspex presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion
Power! 93/94! Kubstaples!
35 dagar kvar
Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!