Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 648 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Madness - Replacement Effect, ... Guardian of the Guildpact ...
Masterminds acquisition
Senast läst: 10:32:38, 19/4 -24. Läst 2475 gånger.
Vilwe

Gruul
MEDLEM
Årsta
@svm s. 6/12 -17

25 rubriker
37 svar

Masterminds acquisition 10:47:04, 12/1 -18  
Om man spelar med kortet i en turnering. Betyder det så att man får plocka ett kort från sideboarden eller även utanför sideboarden. kortet måste väl också vara legalt så spelar man standard får man bara ta ett standardkort. Eller misstar jag mig=

Mod edit: Mastermind's Acquisition

Uppdaterad: 10:55:09, 12/1 -18

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

1. Hej. När du postar en fråga, ... 10:57:17, 12/1 -18  
Hej.
När du postar en fråga, vänligen länka kortet genom att stava kortet korrekt (stor bokstav på rätt ställe osv). Detta för att underlätta för oss att svara samt regellänkning via kortpärmen :)

I turnering gäller alltid wishar (hämta kort utanför spelet) endast från brädan.
Kort i brädan måste alltid vara legala för sitt format.

Även i kassual så måste kortet vara legalt för formatet. Det kan dock vara vilket kort som helst, inte bara brädan.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 10:59:15, 12/1 -18
Neiwa

Simic
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 28/8 -13

5 rubriker
254 svar

#13 PWP Seasonal

2. Bara från din sideboard. Därme... 10:58:57, 12/1 -18  
Bara från din sideboard. Därmed måste kortet även vara legalt i formatet du spelar.

Från kortspecifika regler:
"In a casual game, a card you choose from outside the game comes from your personal collection. In a tournament event, a card you choose from outside the game must come from your sideboard. You may look at your sideboard at any time."
 
The Turtle Moves!
Vilwe

Gruul
MEDLEM
Årsta
@svm s. 6/12 -17

25 rubriker
37 svar

3. Tack för bra svar. Jag tar me... 11:39:01, 12/1 -18  
Tack för bra svar.
Jag tar med min din synpunkt till nästa gång jag frågar Choper.
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar
Fyller år idag! 34 år! Grattis!


4. Notera även att kort i Exile ä... 13:00:20, 12/1 -18  
Notera även att kort i Exile är "removed from the game", men befinner sig i en zon (exile) och därför inte kan hämtas med Mastermind's Acquisition eller andra Wishar.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

5. Nej. Removed from the game är ... 13:46:21, 12/1 -18  
Nej. Removed from the game är en gammal term som inte längre finns.
Den har ersatts med exile, detta just på grund av wisharna om jag inte missminner mig (eller om det var inprint, spelar mindre roll)

förut fanns de inte längre enligt spelet. Nu använder vi en zon istället som vilken som helst. Det som skiljer exile från andra zoner är endast vilka effekter det finns som kan påverka/påverkas av exilzonen.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar
Fyller år idag! 34 år! Grattis!


6. Helt sant! Jag nämnde det med ... 17:26:32, 12/1 -18  
Choper skrev 13:46, 12/1 -18 Nej. Removed from the game är en gammal term som inte längre finns.
Den har ersatts med exile, detta just på grund av wisharna om jag inte missminner mig (eller om det var inprint, spelar mindre roll)

förut fanns de inte längre enligt spelet. Nu använder vi en zon istället som vilken som helst. Det som skiljer exile från andra zoner är endast vilka effekter det finns som kan påverka/påverkas av exilzonen.

Helt sant! Jag nämnde det med tanke på gamla kort som skriver "removed from the game" men nu är erratade till "Exile". Men när jag läser min post igen inser jag att den nog snarare skapar förvirring än undviker förvirring. Bra förtydligande.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

7. Hur kommer det sig att Wizards... 10:55:57, 13/1 -18  
Hur kommer det sig att Wizards fortfarande använder "outside of the game" som i Mastermind's Acquisition ? Vore det inte tydligare att istället referera till sideboarden idag? (även om man aldrig gjort det tidgare mig veterligen)
Får man springa och plocka kort i sina pärmar i ett causalgame känns det ju mer som ett kort som hör hemma i skämtseten..
Jolly_roger
SM-VINNARE 2014
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 27/6 -06

209 rubriker
3696 svar

8. Hur funkar Mastermind's Acquis... 11:34:35, 23/1 -18  
Hur funkar Mastermind's Acquistion i Sealed och Draft med basicländer? Kan jag hämta de basicländer jag öppnade/draftade i poolen? Jag har för mig att man inte reggar ofoilade basicländer längre?
 
Varje gång någon rippar en booster gråter draftgudinnan.

Min Magicblogg: Klicka

Men det kanske bara är jag.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

9. Du har infinitte många av de k... 14:06:35, 23/1 -18  
Du har infinitte många av de klassiska basic länderna i SB i limited turneringar. Så du kan alltid hitta sådant.

för varför de trycker med den wordingen får man fråga wizards själva. Håller med om att de borde uppdatera wordingen.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!