Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 629 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Riku of two reflections... Archenemy EDH lek (Souls tema) ...
Behöver lite hjälp med min EDH-lek.
Senast läst: 09:19:57, 19/4 -24. Läst 4313 gånger.
Petardrush

Golgari
MEDLEM
Åsbro
@svm s. 1/12 -16

12 rubriker
87 svar

Behöver lite hjälp med min EDH-lek. 02:35:51, 30/12 -17  


Hej! Någon som kan hjälpa mig att göra den här leken lite farligare?
När den väl kommer igång är den oftast svårstoppad men är väldigt seg i starten.

Uppdaterad: 02:37:35, 30/12 -17

RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

1. Skälet til att den är slöstart... 05:46:31, 30/12 -17  
Skälet til att den är slöstartad är att du har en.rätt så hög kurva i en.lek som brukar vanligtvis ha en.lägre.
Jag rekommenderar att du börjar ta bort några kort och lägg till åtminstone 3 länder och mer artifact ramp som:
Fellwar Stone
Orzhov Signet
Chromatic Lantern
Coldsteel Heart
Fractured Powerstone (funkar fint med planechase ;) )
Prismatic Lens
Thought Vessel
Etc
Kan också läggs till kort som, Gilded Lotus, Thran Dynamo Om du så vill.

På så sätt håller du bättre steg med motståndarna tidigt i spelet, snabbmana är orättvist bra.
Så ddt gäller att hitta vad som är.överflödigt till vad du vill göra
Vad är målet med leken etc.
Viöl du hitta vissa bitsr för att comboa?
Grinda ut motståndarna?

Uppdaterad: 05:49:07, 30/12 -17
Zeral
MEDLEM
@svm s. 3/4 -11

0 rubriker
39 svar

2. Håller med Rollo, du behöver d... 07:44:21, 30/12 -17  
Håller med Rollo, du behöver defentivt mer länder och ramp till att börja med. Utöver de saker som är nämda ovanför tänkte jag föreslå två creatures som skulle gå bra med din commander:

Burnished Hart
Solemn Simulacrum

Uppdaterad: 07:46:47, 30/12 -17
EyeBe

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/5 -04

85 rubriker
147 svar

3. Tree of Perdition... 08:36:35, 30/12 -17  
Tree of Perdition
bolta

Izzet
MEDLEM
@svm s. 7/9 -15

0 rubriker
9 svar

4. Underworld Connections , Vindi... 12:03:53, 30/12 -17  
Underworld Connections , Vindicate , Fumigate , Vault of the Archangel
Petardrush

Golgari
MEDLEM
Åsbro
@svm s. 1/12 -16

12 rubriker
87 svar

5. @rollo Tack för tipsen. Några ... 12:08:43, 30/12 -17  
@rollo Tack för tipsen. Några combos har jag ju som jag vinner på ibland men för det mesta så blir de nergrindade.


@zeral de är redan i leken. :)
Petardrush

Golgari
MEDLEM
Åsbro
@svm s. 1/12 -16

12 rubriker
87 svar

6. Funderat på dem men inte fått ... 12:11:40, 30/12 -17  
bolta skrev 12:03, 30/12 -17 Underworld Connections , Vindicate , Fumigate , Vault of the Archangel

Funderat på dem men inte fått tag på någon Vindicate till bra pris. Vault of the Archangel ska jag iaf lägga in. Ska fixa en wrath of god istället för fumigate dock.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

7. Wow, kollade prwcis vindicates... 13:21:25, 30/12 -17  
Petardrush skrev 12:11, 30/12 -17
bolta skrev 12:03, 30/12 -17 Underworld Connections , Vindicate , Fumigate , Vault of the Archangel

Funderat på dem men inte fått tag på någon Vindicate till bra pris. Vault of the Archangel ska jag iaf lägga in. Ska fixa en wrath of god istället för fumigate dock.

Wow, kollade prwcis vindicates pris och har aldrig sett den.så lågt... 30 kr
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

8. Byt Day of Judgment mot Wrath ... 13:37:33, 30/12 -17  
Petardrush skrev 12:11, 30/12 -17
bolta skrev 12:03, 30/12 -17 Underworld Connections , Vindicate , Fumigate , Vault of the Archangel

Funderat på dem men inte fått tag på någon Vindicate till bra pris. Vault of the Archangel ska jag iaf lägga in. Ska fixa en wrath of god istället för fumigate dock.

Byt Day of Judgment mot Wrath of God och behåll Fumigate. Wrath är ju bättre än day, och jag tycker Fumigate är bättre än båda. Regenerate är ovanligt på gubbar ändå, så jag betalar gärna en extra mana för att potentiellt få massa extra liv.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
oscarlundberg

Simic
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 24/6 -15

25 rubriker
167 svar

9. har en orzhov lek som jag tyck... 19:00:15, 30/12 -17  
har en orzhov lek som jag tycker är himla rolig att spela som du kanske kan få lite inspiration från: http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218697&p=&sok=japp

nu har jag inget problem med millekar i mitt meta men när jag haft det så har jag spelat elixir of immortality. annars fungerar kort som typ Aegis of the Gods väldigt bra.

tycker du har lite väl lite länder.

kan rekommendera tragic arrogans som en alternativ boardwipe

hade kanske skärt ner lite på creature-sidan i din lek om jag var i dina kläder. -1 Blood Artist pga att du inte har nån inf.combo med den vad jag kan se. samma sak gäller för Falkenrath Noble och Suture Priest. -1 Fleshbag Marauder bättre att spela typ path to exile, vindicate eller plowshare. lite samma med Shriekmaw. Bontu the Glorified känns lite kall också.

Uppdaterad: 19:00:46, 30/12 -17
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

10. Nej fan, Fleshbag och,Atreos ä... 22:18:29, 30/12 -17  
oscarlundberg skrev 19:00, 30/12 -17 har en orzhov lek som jag tycker är himla rolig att spela som du kanske kan få lite inspiration från: http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218697&p=&sok=japp

nu har jag inget problem med millekar i mitt meta men när jag haft det så har jag spelat elixir of immortality. annars fungerar kort som typ Aegis of the Gods väldigt bra.

tycker du har lite väl lite länder.

kan rekommendera tragic arrogans som en alternativ boardwipe

hade kanske skärt ner lite på creature-sidan i din lek om jag var i dina kläder. -1 Blood Artist pga att du inte har nån inf.combo med den vad jag kan se. samma sak gäller för Falkenrath Noble och Suture Priest. -1 Fleshbag Marauder bättre att spela typ path to exile, vindicate eller plowshare. lite samma med Shriekmaw. Bontu the Glorified känns lite kall också.

Nej fan, Fleshbag och,Atreos är sick när.man.väl behöver det.
Man kan genom politik lyckas recurra deen.flera gånger om du väljer en motståndare som är villig att samarbeta med dig.

Det.kan.lösa en hel problem

Uppdaterad: 02:29:08, 31/12 -17
ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

11. Fläsksäcksmarodören byter ocks... 20:49:19, 1/1 -18  
RolloTomasi skrev 22:18, 30/12 -17
oscarlundberg skrev 19:00, 30/12 -17 har en orzhov lek som jag tycker är himla rolig att spela som du kanske kan få lite inspiration från: http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218697&p=&sok=japp

nu har jag inget problem med millekar i mitt meta men när jag haft det så har jag spelat elixir of immortality. annars fungerar kort som typ Aegis of the Gods väldigt bra.

tycker du har lite väl lite länder.

kan rekommendera tragic arrogans som en alternativ boardwipe

hade kanske skärt ner lite på creature-sidan i din lek om jag var i dina kläder. -1 Blood Artist pga att du inte har nån inf.combo med den vad jag kan se. samma sak gäller för Falkenrath Noble och Suture Priest. -1 Fleshbag Marauder bättre att spela typ path to exile, vindicate eller plowshare. lite samma med Shriekmaw. Bontu the Glorified känns lite kall också.

Nej fan, Fleshbag och,Atreos är sick när.man.väl behöver det.
Man kan genom politik lyckas recurra deen.flera gånger om du väljer en motståndare som är villig att samarbeta med dig.

Det.kan.lösa en hel problem

Fläsksäcksmarodören byter också 3-för-1 om alla motståndare har en kille i spel - Path/Plog/Vindicate m.m. är sämre kortekonomi.
 
Läs mina artiklar på EDHREC.com!
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

12. Exakt exakt min tanke... 20:52:45, 1/1 -18  
Exakt exakt min tanke
oscarlundberg

Simic
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 24/6 -15

25 rubriker
167 svar

13. Jo ni har rätt. Dock är jag av... 20:55:27, 1/1 -18  
ember skrev 20:49, 1/1 -18
RolloTomasi skrev 22:18, 30/12 -17
oscarlundberg skrev 19:00, 30/12 -17 har en orzhov lek som jag tycker är himla rolig att spela som du kanske kan få lite inspiration från: http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218697&p=&sok=japp

nu har jag inget problem med millekar i mitt meta men när jag haft det så har jag spelat elixir of immortality. annars fungerar kort som typ Aegis of the Gods väldigt bra.

tycker du har lite väl lite länder.

kan rekommendera tragic arrogans som en alternativ boardwipe

hade kanske skärt ner lite på creature-sidan i din lek om jag var i dina kläder. -1 Blood Artist pga att du inte har nån inf.combo med den vad jag kan se. samma sak gäller för Falkenrath Noble och Suture Priest. -1 Fleshbag Marauder bättre att spela typ path to exile, vindicate eller plowshare. lite samma med Shriekmaw. Bontu the Glorified känns lite kall också.

Nej fan, Fleshbag och,Atreos är sick när.man.väl behöver det.
Man kan genom politik lyckas recurra deen.flera gånger om du väljer en motståndare som är villig att samarbeta med dig.

Det.kan.lösa en hel problem

Fläsksäcksmarodören byter också 3-för-1 om alla motståndare har en kille i spel - Path/Plog/Vindicate m.m. är sämre kortekonomi.

Jo ni har rätt. Dock är jag av uppfattningen att jag hellre exilar det bästa på planen istället för att låta motståndaren själv välja det sämsta djuret i spel och eventuellt kunna recura det sen. I många situationer gör flashbag ingenting annat än att ta bort en random 1/1 token.
Petardrush

Golgari
MEDLEM
Åsbro
@svm s. 1/12 -16

12 rubriker
87 svar

14. Fläskpåsen får stanna. Den är ... 21:53:01, 1/1 -18  
Fläskpåsen får stanna. Den är fin med Grave Pact och Dictate of Erebos. Blood Artist funkar riktigt fint med Athreos, då det dör och kommer ut nya gubbar hela tiden. Suture Priest kommer nog ryka.

Uppdaterad: 21:53:20, 1/1 -18
ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

15. Så är det ju, och är man i ett... 22:49:11, 1/1 -18  
oscarlundberg skrev 20:55, 1/1 -18
ember skrev 20:49, 1/1 -18
RolloTomasi skrev 22:18, 30/12 -17
oscarlundberg skrev 19:00, 30/12 -17 har en orzhov lek som jag tycker är himla rolig att spela som du kanske kan få lite inspiration från: http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218697&p=&sok=japp

nu har jag inget problem med millekar i mitt meta men när jag haft det så har jag spelat elixir of immortality. annars fungerar kort som typ Aegis of the Gods väldigt bra.

tycker du har lite väl lite länder.

kan rekommendera tragic arrogans som en alternativ boardwipe

hade kanske skärt ner lite på creature-sidan i din lek om jag var i dina kläder. -1 Blood Artist pga att du inte har nån inf.combo med den vad jag kan se. samma sak gäller för Falkenrath Noble och Suture Priest. -1 Fleshbag Marauder bättre att spela typ path to exile, vindicate eller plowshare. lite samma med Shriekmaw. Bontu the Glorified känns lite kall också.

Nej fan, Fleshbag och,Atreos är sick när.man.väl behöver det.
Man kan genom politik lyckas recurra deen.flera gånger om du väljer en motståndare som är villig att samarbeta med dig.

Det.kan.lösa en hel problem

Fläsksäcksmarodören byter också 3-för-1 om alla motståndare har en kille i spel - Path/Plog/Vindicate m.m. är sämre kortekonomi.

Jo ni har rätt. Dock är jag av uppfattningen att jag hellre exilar det bästa på planen istället för att låta motståndaren själv välja det sämsta djuret i spel och eventuellt kunna recura det sen. I många situationer gör flashbag ingenting annat än att ta bort en random 1/1 token.

Så är det ju, och är man i ett meta med många tokenlekar eller liknande så är kanske inte Fläskis den bästa. Är man inte det, och dessutom spelar en lek som kan recurra den så är han given.
 
Läs mina artiklar på EDHREC.com!
Uppdaterad: 22:49:38, 1/1 -18
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

16. Problem med Milla? lägg in en ... 13:12:58, 2/1 -18  
Problem med Milla? lägg in en av de gamla eldrazi titanerna så är det löst.
med fördel gamla ulamog (är även en lategame spottremoval mot Pws)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!