Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 674 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Vilka commons och uncommons är... Gamla kort i gott skick ...
Värdering av mina gamla spelkort
Senast läst: 01:01:55, 21/4 -24. Läst 4827 gånger.
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

Värdering av mina gamla spelkort 02:15:17, 30/12 -17  
Jag har dessa korten sedan många år.
Kan de verkligen vara vära såhär mycket?

Bifogat .zip med bilder på pärmen.

TOTAL: 156 cards - $2,018.67
1 Lake of the Dead [ALL]
1 Underground Sea [3ED]
1 Lotus Vale [WTH]
1 Gemstone Mine [WTH]
1 Forbidding Watchtower [ULG]
1 Faerie Conclave [ULG]
1 Spawning Pool [ULG]
1 Strip Mine (Uneven Horizon) [ATQ]
2 Bayou [3ED]
1 Gaea's Cradle [USG]
1 Sulfurous Springs [5ED]
1 Fallen Angel [BTD]
1 City of Brass [5ED]
1 Tolarian Academy [USG]
1 Reflecting Pool [TMP]
1 Underground River [5ED]
1 Pine Barrens [TMP]
2 Caldera Lake [TMP]
1 Morphling [USG]
1 Demonic Tutor [3ED]
1 Wrath of God [2ED]
1 Sorceress Queen [ARN]
4 Living Death [TMP]
3 Survival of the Fittest [EXO]
2 Light of Day [6ED]
1 Necropotence [ICE]
1 Abyssal Horror [USG]
1 Sorceress Queen [3ED]
1 Chain Lightning [LEG]
2 Goblin Warrens [6ED]
1 Pandemonium [EXO]
1 Goblin King [5ED]
3 Bulwark [USG]
1 Jackal Pup [TMP]
1 Fork [3ED]
4 Kird Ape [3ED]
1 Wheel of Fortune [3ED]
3 Incinerate [5ED]
1 Eviscerator [ULG]
1 Ashes to Ashes [DRK]
1 Inferno [4ED]
1 Shivan Dragon [5ED]
1 Dwarven Miner [MIR]
1 Ogre Shaman [EXO]
1 Blood Moon [DRK]
1 Shivan Dragon [3ED]
1 Tainted Aether [USG]
1 Vebulid [USG]
1 Bad Moon [4ED]
2 Sengir Vampire [4ED]
2 No Mercy [ULG]
1 Kaervek's Spite [VIS]
1 Subversion [ULG]
1 Sengir Vampire [3ED]
1 Orim, Samite Healer [TMP]
1 Aspect of Wolf [3ED]
1 Verdant Touch [STH]
1 Land Tax [4ED]
1 Field of Souls [TMP]
1 Mirri's Guile [TMP]
1 Soltari Emissary [TMP]
1 Safeguard [TMP]
2 Enlightened Tutor [MIR]
2 Pariah [USG]
1 Contemplation [STH]
1 Auratog [TMP]
1 Verduran Enchantress [4ED]
1 Null Chamber [MIR]
1 Avenging Angel [TMP]
1 Winds of Rath [TMP]
1 Soltari Priest [TMP]
1 Empyrial Armor [WTH]
1 Island Sanctuary [4ED]
1 Oath of Lieges [EXO]
1 Blessed Reversal [ULG]
1 Marble Titan [TMP]
1 Aura of Silence [WTH]
1 Worship [USG]
1 Convalescence [EXO]
1 Opal Avenger [ULG]
1 Limited Resources [EXO]
1 Remembrance [USG]
1 White Knight [2ED]
1 Karmic Guide [ULG]
1 Planar Birth [USG]
1 Rootwater Shaman [TMP]
1 Precognition [TMP]
1 Control Magic [3ED]
1 Sacred Ground [STH]
1 Rootwater Matriarch [TMP]
1 Lightning Bolt [3ED]
2 Mind Over Matter [EXO]
2 Time Warp [TMP]
1 Ephemeron [EXO]
1 Knight of Dawn [TMP]
1 Whispers of the Muse [TMP]
1 Time Elemental [LEG]
1 Benthic Behemoth [TMP]
1 Impulse [VIS]
2 Reins of Power [STH]
1 Silver Wyvern [STH]
1 Copy Artifact [3ED]
1 Attunement [USG]
1 Whim of Volrath [TMP]
1 Mana Severance [TMP]
1 Veiled Crocodile [USG]
1 Show and Tell [USG]
2 Sunder [USG]
2 Disrupting Scepter [4ED]
2 Sylvan Library [4ED]
1 Sol Ring [3ED]
1 Ancestral Memories [MIR]
1 Zuran Orb [ICE]
1 Jinxed Idol [TMP]
1 Jester's Cap [ICE]
1 Ivory Tower [3ED]
1 Feldon's Cane [5ED]
2 Nevinyrral's Disk [3ED]
1 Grinning Totem [6ED]
1 Icy Manipulator [ICE]
2 Nevinyrral's Disk [4ED]
2 Juggernaut [3ED]
1 The Abyss [LEG]
3 Recurring Nightmare [EXO]
1 Vernal Bloom [USG]

Uppdaterad: 02:53:32, 30/12 -17

useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

1. Hej. Där sitter du på en de... 06:59:03, 30/12 -17  
Hej.

Där sitter du på en del stålars. Om korten dessutom är i fint skick blir det oftast mer. Är de rejält slitna blir det oftast mindre. Vill du ha ut deras värde måste du sälja korten enskilt och det brukar ta tid. Vill du få sålt allt på ett bräde tar du fram en total användandes magiccardmarket och sedan drar av lämplig procentil för att du säljer det i klump.

Lycka till!
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

2. Utan att direkt ha använt mini... 10:03:31, 30/12 -17  
Utan att direkt ha använt miniräknaren här så kan man konstatera att det enkelt borde vara åtminstone 10tkr. Den summan sitter mestadels i kanske fem stycken kort som bör vara tillräckligt lättsålda, sedan har du ett gäng (15-20?) kort för någon hundralapp och resten är mer svårsålt bös.

Som useL säger har skicket mycket med saken att göra. Gamla, eftertraktade kort i nyskick kan vara pinsamt lättsålda medans samma kort i "useLt" skick istället kan vara riktigt svårsålda för något annat än halva priset.

Om du vill sälja allt i en smäll så får du med största sannolikhet vara beredd på att i princip ge bort större delen av korten, de som är värderade till några enstaka dollar.

Bilder så att spekulanter kan bilda sig en uppfattning om skick kommer att vara viktigt, samt att du skickar kort till köparen innan betalning - med tanke på att du är "Nykomling" och därmed helt okänd här på sidan. Att möta upp köparen någonstans är ett alternativ, men är uppenbarligen inte alltid genomförbart.


Mvh,
Tom
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

3. Det enklaste för mig hade vari... 10:35:07, 30/12 -17  
Det enklaste för mig hade varit att kränga allt på en gång och då kanske jag förlorar på lång sikt men det skulle nog inte göra så mycket för min del.

# Bild på pärmen #
https://imgur.com/a/9JXLv

Funderar på att köpa några plastfickor för korten istället för att ha dem i pärmen.
Något speciellt märke som är bra?

Uppdaterad: 10:46:11, 30/12 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

4. En del ser ut att stämma men a... 10:43:05, 30/12 -17  
En del ser ut att stämma men annat inte, du har varit lite slarvig med expansioner. Det är ungefär 500 kronors skillnad mellan Wrath of God i den upplagan du har den i och den upplagan du lagt in.

Dags att gå till magiccardmarket och noga kolla korten efter korrekt upplaga och pris.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

5. Wrath of god är inte i fint sk... 10:50:08, 30/12 -17  
Wrath of god är inte i fint skick faktiskt och tror aldrig jag spelade med det kortet.
Om du uppdaterar IMGur kan du se en bild på den

Uppdaterad: 10:53:04, 30/12 -17
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

6. UseL syftar på att du har angi... 11:10:55, 30/12 -17  
beasse skrev 10:50, 30/12 -17 Wrath of god är inte i fint skick faktiskt och tror aldrig jag spelade med det kortet.
Om du uppdaterar IMGur kan du se en bild på den

UseL syftar på att du har angivit fel utgåva på Wrath of God. Utgåvan ditt kort faktsikt är i är från en "sämre" än den du angivit vilket gör att priset på kortet, oavsett skick, sjunker dristigt.

Som UseL skriver får du nog sätta dig med magiccardmarket och noga jämföra korten du har så du ser rätt utgåva. Om du har någon magicspelande bekant eller känner någon kan du ju alltid be dem kolla igeonm dina kort åt dig C:
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

7. Wrath of god är från 5th editi... 11:23:36, 30/12 -17  
Wrath of god är från 5th edition tror jag (1997).
Skicket är ju inte direkt bra om man kolla från baksidan.
(2/5) kanske?
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

8. The Abyss, som är det dyraste ... 11:49:39, 30/12 -17  
The Abyss, som är det dyraste kortet av dem du listade (inte det mest lättsålda), ser jag inte ens i pärmen.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

9. Här är en lite bättre bild. h... 17:20:53, 30/12 -17  
Här är en lite bättre bild.
https://imgur.com/a/T9evb

Hur tycker ni att skicket ser ut på dessa korten?
Mest baksidan som jag tycker ser lite smånött ut.

Mvh
Simon W

Uppdaterad: 17:43:28, 30/12 -17
olesch
MEDLEM
@svm s. 27/2 -07

31 rubriker
164 svar
Fyller år idag! 43 år! Grattis!


10. Varför skulle det kortet vara ... 18:21:28, 30/12 -17  
caitlin skrev 11:49, 30/12 -17 The Abyss, som är det dyraste kortet av dem du listade (inte det mest lättsålda), ser jag inte ens i pärmen.

Varför skulle det kortet vara svårsålt? Det är ett ”reserved list” kort. Kanske inte så många som spelar med det, men det finns många samlare, speciellt om det är i bra skick!

Dock verkar det vara italienskt, det minskar efterfrågan något.
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

11. Läs vad jag skriver, "inte det... 18:29:51, 30/12 -17  
Läs vad jag skriver, "inte det mest lättsålda". Det är inte samma sak som "svårsålt". Speciellt i sammanhanget, ex. så är en lotus inte det mest lättsålda kortet bara för (snarare tack vare) att det är det dyraste.

Tittar hundra personer i tråden så är kanske 40, på riktigt, intresserade av att köpa UG Sea och max 10 funderar över en Abyss.

Och att Abyssen är italiensk minskar inte efterfrågan "något", snarare "betydligt".
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

12. Men tycker ni att skicket ser ... 18:48:14, 30/12 -17  
Men tycker ni att skicket ser "ok" ut på korten?
Det spelar ju stor roll på andrahandsvärdet ju.

Ingen av dem är ju direkt "mint" men kanske near-mint?

Mvh
Simon W

Uppdaterad: 18:48:42, 30/12 -17
olesch
MEDLEM
@svm s. 27/2 -07

31 rubriker
164 svar
Fyller år idag! 43 år! Grattis!


13. Aha, så du menar i förhållande... 19:02:14, 30/12 -17  
caitlin skrev 18:29, 30/12 -17 Läs vad jag skriver, "inte det mest lättsålda". Det är inte samma sak som "svårsålt". Speciellt i sammanhanget, ex. så är en lotus inte det mest lättsålda kortet bara för (snarare tack vare) att det är det dyraste.

Tittar hundra personer i tråden så är kanske 40, på riktigt, intresserade av att köpa UG Sea och max 10 funderar över en Abyss.

Och att Abyssen är italiensk minskar inte efterfrågan "något", snarare "betydligt".

Aha, så du menar i förhållande till hans andra kort? Då är antagligen dualsen dem som ligger högst på listan med att vara lättsålda.

"Inte det mest lättsålda" kan mycket väl tolkas som ”svårsålt”. Jag gjorde det iaf därav jag frågade.

Då trådskaparen inte verkar vara så insatt så tyckte jag det var bra att förtydliga detta då abyssen är ett fint kort som har en marknad.

Uppdaterad: 19:02:46, 30/12 -17
FastIgen
HEDERSMEDLEM
Märsta
@svm s. 25/8 -11

13 rubriker
274 svar

14. Endast Gaea's Cradle samt Lake... 19:05:19, 30/12 -17  
Endast Gaea's Cradle samt Lake of the Dead är i bra skick, dem andra är sämre, svårt att sätta skick via bild men 2 har ju rejäla skador på baksidan dvs GD/PR. Cradle var dock riktigt fin från vad jag kan se, Lake är nog NM eller EX men inget jättedyrt kort, kanske ca 150kr.
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

15. Såg att du bor i lund, du har ... 20:48:14, 30/12 -17  
Såg att du bor i lund, du har playoteket på clemenstorget och green faction vid triangeln i malmö, båda butiker som handlar med magickort. Det skadar inte att gå dit med samlingen (till båda ställen så klart) och höra vad de vill ge för allt i en klump. Då har du i alla fall en grundvärdering och ett för dig enkelt sätt att bli av med rubbet utan att behöva lägga speciellt mycket tid.

Sen kan bara du avgöra om det är värt att försöka få ut så mycket som möjligt och kanske bli sittande på de sämsta korten som ingen är intresserad av, men det krävs både tid och jobb från din sida.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Urathar
MEDLEM
@svm s. 21/5 -04

109 rubriker
1889 svar

16. Hej, När jag skulle sälja min... 22:06:57, 30/12 -17  
beasse skrev 10:35, 30/12 -17 Det enklaste för mig hade varit att kränga allt på en gång och då kanske jag förlorar på lång sikt men det skulle nog inte göra så mycket för min del.

# Bild på pärmen #
https://imgur.com/a/9JXLv

Funderar på att köpa några plastfickor för korten istället för att ha dem i pärmen.
Något speciellt märke som är bra?

Hej,
När jag skulle sälja min samling för några år sedan skapade jag en tråd här på forumet, på "Köp & Sälj" bordet, döpt typ "Säljer samling" där jag skrev in viktiga kort från samlingen (som du gjort), räknade ihop vad de blev värda och föreslog ett pris. Baserat på SVM priser var samlingen värd 18k med de kort jag listade (vilket var flertalet för 20 kr och upp), jag fick hyggligt snabbt sålt för 15k till en medlem här med tusentals positiva reff och som jag därmed kände mig lugn att skicka först till. Så så kan man uppenbarligen göra om man vill göra det lätt för sig och inte känner att man behöver tvinga fram högsta möjliga peng.
MVH Noel
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

17. Värt att notera är att om man ... 23:26:41, 30/12 -17  
jd skrev 20:48, 30/12 -17 Såg att du bor i lund, du har playoteket på clemenstorget och green faction vid triangeln i malmö, båda butiker som handlar med magickort. Det skadar inte att gå dit med samlingen (till båda ställen så klart) och höra vad de vill ge för allt i en klump. Då har du i alla fall en grundvärdering och ett för dig enkelt sätt att bli av med rubbet utan att behöva lägga speciellt mycket tid.

Sen kan bara du avgöra om det är värt att försöka få ut så mycket som möjligt och kanske bli sittande på de sämsta korten som ingen är intresserad av, men det krävs både tid och jobb från din sida.

Värt att notera är att om man säljer samling till butik så får man ut ungefär 50% av marknadsvärdet, säljer man samling till privatperson blir det ca 70% av marknadsvärdet. Allt handlar om hur mycket tid man vill lägga på affären givetvis.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
beasse
MEDLEM
Lund
@svm s. 30/12 -17

2 rubriker
7 svar

18. Jag var faktiskt på playoteket... 00:10:54, 31/12 -17  
Jag var faktiskt på playoteket tidigare idag och inhandlade plastfickor (dragonshield classic + insets) som jag kommer använda för att plasta in alla korten i innan de skickas iväg någonstans.

Frågade faktiskt om de köper magic kort och mannen i kassan sa att dom gör det till viss del men att de kan endast erbjuda ca 50% av markandsvärdet. Detta är såklart förståeligt.

Mvh
Simon W

Uppdaterad: 00:30:49, 31/12 -17

Truck presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Tundra

3 Lightning Bolt

2 Hallowed Fountain

Steam Vents

2 Teferi, Time Raveler

2 Vendilion Clique

4 Path to Exile

2 Teferi, Hero of Dominaria

4 Shark Typhoon

2 Celestial Colonnade

2 Celestial Colonnade

Oko, Thief of Crowns

4 Wheel of Fate

2 Stony Silence

4 Gitaxian Probe

2 Blast Zone

2 Tamiyo, Collector of Tales

3 Back to Basics


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!