Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT markera Checklistor... Hemliga tomten 2016! ...
bättre dubbel sleeves??
Senast läst: 09:59:26, 24/4 -24. Läst 2533 gånger.
volmerson
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 17/4 -11

25 rubriker
80 svar

bättre dubbel sleeves?? 01:53:20, 1/12 -17  
Yo, köpte i veckan ett paket KMC Perfect Size för att dubbel sleevea en lek. Mina vanliga plastfickor är dragon´s shield. Men jag får nu inte i kortet med extra sleeven på, det verkar som perfect size´n sitter för löst runt kortet och fastnar lixom halvvägs ner. Någon som har haft samma problem och vilket brand av dubbel sleeves ska jag köpa istället??

Jag köpte ett paket som jag var väldigt nöjd med för massa år sen, problemet är bara att jag inte kommer ihåg vad dom hette, det kan ha varit ultra-pro´s?

Tack för svar!

Uppdaterad: 01:54:47, 1/12 -17

Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

1. Det där är mer eller mindre et... 03:51:55, 1/12 -17  
Det där är mer eller mindre ett problem med alla innersleeves. Själv kör jag Dragonshield Perfect fit smoke med Draglnshield Matte som ytter och det funkar bra men är lite trixigt nät yttersleevsen är helt nya. Det handlar lite om teknik att få ner korten bra.
Poplopsipo

Rakdos
MEDLEM
@svm s. 9/6 -10

57 rubriker
691 svar

2. Kör själv Dragon Shield + KMC ... 05:55:25, 1/12 -17  
Kör själv Dragon Shield + KMC Perfect Size och det är ett återkommande problem.

Testa att köra ner ett osleevat kort samtidigt som du trycker ner perfectfiten, har alltid fungerat bra för mig.
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

3. Kör inte Dragon Shield! C: All... 08:16:08, 1/12 -17  
Kör inte Dragon Shield! C: Alltid samma problem för mig, testa KMC som uteplastfickor så löser deet sig C:
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

4. Har kört KMC och dragonshields... 08:34:30, 1/12 -17  
Har kört KMC och dragonshields i tre år nu. Över 5000 kort sleevade och det fungerar utmärkt. Träning är det som behövs helt enkelt.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
einstein
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 22/9 -03

167 rubriker
1421 svar

5. Jag håller med UseL helt, trän... 09:13:21, 1/12 -17  
Jag håller med UseL helt, träning är det som gäller men faktum kvarstår att Dragon Shield är tajta. En lösning på problemet är att testa sideloaded sleeves. Genom denna typ av ”perfekt fit” så sparar du tid och irritation :) Jag vet att många inte ör stormförtjusta i sideloaded men testa gärna till Dragon Shield så märker du skillnaden.
Ett tips som någon redan nämnt är att köpa Dragon Shields egna perfect fit (Clear & Smoked). Dessa är nämligen en millimeter smalare, anpassade för deras egna sleeves helt enkelt.

Lycka till!
 
Söker pimp bilder till Merfolk!

Titta in föreningens hemsida, TLmagic.com
IJK

Golgari
MEDLEM
@svm s. 8/12 -03

15 rubriker
192 svar

6. KMC funkar men är lite krångli... 09:57:11, 1/12 -17  
KMC funkar men är lite krångligt, Drangshields egna innersleevs är mycket smidigare :)
volmerson
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 17/4 -11

25 rubriker
80 svar

7. Tack för alla svar! Jag köpte ... 10:27:30, 1/12 -17  
Tack för alla svar! Jag köpte ett paket ultra pro pro fits igår iaf, för jag kände igen designen på förpackningen. Men funkar inte dom heller så vet jag att dragon shields egna dubbel sleeves funkar med de vanliga!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

8. Ska man double sleeva, så reko... 10:28:18, 1/12 -17  
Ska man double sleeva, så rekommenderar jag starkt Dragon Shield.

Inre ficka: Dragon Shield Perfect Fit - Smoke
Yttre ficka: Dragon Shield - Matte Black

Jag har sleevat över 1000 kort med denna combo, fungerar hur fint som helst.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

9. Jag har bara använt Ultra Pros... 17:09:16, 1/12 -17  
Jag har bara använt Ultra Pros Perfect Fits, och aldrig haft problem med dem. De har passat i både Dragon Shield, Ultra Pro och KMC sleeves sen.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
ben
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 26/5 -17

14 rubriker
180 svar

10. https://www.youtube.com/watch?... 11:54:57, 2/12 -17  
https://www.youtube.com/watch?v=X6b0wADhC9s
volmerson
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 17/4 -11

25 rubriker
80 svar

11. Så nu fick jag hem mina ultra ... 19:40:29, 4/12 -17  
Poplopsipo skrev 05:55, 1/12 -17 Kör själv Dragon Shield + KMC Perfect Size och det är ett återkommande problem.

Testa att köra ner ett osleevat kort samtidigt som du trycker ner perfectfiten, har alltid fungerat bra för mig.

Så nu fick jag hem mina ultra pro-fit, och problemet kvarstod till viss del. men tack för tipset om att köra ett osleevat kort samtidigt, det var verkligen the ticket to success!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!