Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 651 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Värdering på min MTGO-samling... 4x signed foilade grapeshot ...
Rimligt pris på Power nine nm-ex
Senast läst: 04:25:06, 19/4 -24. Läst 4001 gånger.
mrold
MEDLEM
Luleå
@svm s. 11/10 -10

82 rubriker
240 svar
Fyller år idag! 43 år! Grattis!


Rimligt pris på Power nine nm-ex 21:58:00, 16/11 -17  
Som rubriken lyder, vad anser ni är ett rimligt pris på Power nine set unlimited i skick nm-ex.
Har svårt hitta bra information angående detta, kollat mcm, eBay osv.

Mcm finns tre olika säljare , men det är dyrare att köpa seten än singlar..
Förslag tips?

cjva
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/11 -03

90 rubriker
3289 svar

1. Det är svårt att säga vad som ... 22:37:26, 16/11 -17  
Det är svårt att säga vad som är "rimligt" med en så trubbig gradering som NM-EX. På en så begränsad marknad som power är. Det närmaste är att kolla på olika alternativ och sen göra en samlad bedömning, lite som du verkar vara inne på.

Jag tycker som regel att starcitygames.com har rimliga priser på power. Svindyrt, men power i bra skick är svindyrt. Det är också ett av få ställen jag faktiskt skulle våga köpa power i bra skick.
 
"Jag är kränkt, hoppas du dör, din talanglösa tratt!"

93/94-bloggen
regelboken som sökbar databas. TACK WotC!
"Cjva spottar sanning." - Berry
"Cjva; jag är imponerad över hur du sätter ord på mina tankar." & "Nu har ju cjva redan skrivit det vikstigaste" - 214

Världsmästare i 93/94 2014
SSST
MEDLEM
Gävle
@svm s. 19/8 -14

67 rubriker
219 svar

2. 90-100 k är rimligt... 00:20:07, 17/11 -17  
90-100 k är rimligt

Uppdaterad: 00:20:38, 17/11 -17
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

3. Skulle säga 90-150k... 03:25:51, 17/11 -17  
Skulle säga 90-150k
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
mrold
MEDLEM
Luleå
@svm s. 11/10 -10

82 rubriker
240 svar
Fyller år idag! 43 år! Grattis!


4. Tack för alla svaren! I prini... 09:19:31, 17/11 -17  
Tack för alla svaren!
I prinicp verkar det som, Power nine är värt det varje enskild köpare är villig att betala för dom... eftersom det rör sig om ovanligt få tryckta kort..
Min oro är dock att vintage kommer bli ett format som ”självdör” då det är för begränsat och dyrt att spela.. vilket borde medföra att korten egentligen enbart har samlarvärde... vilket i sin tur kan medföra att priset kommer störtdyka. Tycker vintage priserna verkar signalera en klassisk bubbla , som kan spricka när som
Helst..
Loff
MEDLEM
Arvika
@svm s. 8/3 -10

51 rubriker
718 svar

5. Tror inte p9 kommer sjunka. Ol... 09:33:19, 17/11 -17  
Tror inte p9 kommer sjunka. Old School slår nya rekord varje år.
 
  ▲
▲ ▲
mrold
MEDLEM
Luleå
@svm s. 11/10 -10

82 rubriker
240 svar
Fyller år idag! 43 år! Grattis!


6. Är inte det själva definitione... 10:05:09, 17/11 -17  
Är inte det själva definitionen av en bubbla 😂
SSST
MEDLEM
Gävle
@svm s. 19/8 -14

67 rubriker
219 svar

7. Efter att Vintage ligorna star... 11:23:46, 17/11 -17  
Efter att Vintage ligorna startade online så ser det bara ut som en ökning i efterfrågan. Tittar vi på oldschool i usa / europa så får vi bara en ökning på varje turnering på spelare .

Jag tittar inte på oldschool som någon format där vi tävlar som andra format man reser runt äter god mat bra sällskap och spelar lite magi och har jävligt kul , tycker inte det uppfyller samma parametrar som i vanliga fall.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

8. Som ovanstående säger + att ma... 11:32:36, 17/11 -17  
mrold skrev 09:19, 17/11 -17 Tack för alla svaren!
I prinicp verkar det som, Power nine är värt det varje enskild köpare är villig att betala för dom... eftersom det rör sig om ovanligt få tryckta kort..
Min oro är dock att vintage kommer bli ett format som ”självdör” då det är för begränsat och dyrt att spela.. vilket borde medföra att korten egentligen enbart har samlarvärde... vilket i sin tur kan medföra att priset kommer störtdyka. Tycker vintage priserna verkar signalera en klassisk bubbla , som kan spricka när som
Helst..

Som ovanstående säger + att man ska inte underskatta samlarvärdet samt investeringstänket.

De senaste åren har priset varit ganska stabilt för de flest powerkorten. Det säger en del om framtiden. När man köper kort för X pris så vill man inte gå under det priset när man säljer, inte med mycket i alla fall. Så om nu intresset skulle minska så är det inte säkert att priserna kommer att minska med speciellt mycket. Har mycket svårt att tro att priserna kommer att dumpas.
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

9. Mitt råd är att inte lägga ut ... 12:57:28, 17/11 -17  
Mitt råd är att inte lägga ut mer pengar än du har råd att förlora när det gäller magickort. Ingen kan sia om framtiden.
 
DON'T PANIC!
Uppdaterad: 12:58:00, 17/11 -17
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

10. Vintage är tyvärr på nedgång i... 13:33:52, 17/11 -17  
SSST skrev 11:23, 17/11 -17 Efter att Vintage ligorna startade online så ser det bara ut som en ökning i efterfrågan. Tittar vi på oldschool i usa / europa så får vi bara en ökning på varje turnering på spelare .

Jag tittar inte på oldschool som någon format där vi tävlar som andra format man reser runt äter god mat bra sällskap och spelar lite magi och har jävligt kul , tycker inte det uppfyller samma parametrar som i vanliga fall.

Vintage är tyvärr på nedgång i Europa igen och stor del av turneringarna i USA tillåter proxy 15.

Däremot skulle jag säga att det mycket är oldschool som poppar upp i hela världen som håller priserna på kort som inte reprintats (då många länder tillåter t.ex. revised, chronicles etc).
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
cjva
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/11 -03

90 rubriker
3289 svar

11. folk har befarat att vintage s... 20:24:00, 17/11 -17  
mrold skrev 09:19, 17/11 -17 Tack för alla svaren!
I prinicp verkar det som, Power nine är värt det varje enskild köpare är villig att betala för dom... eftersom det rör sig om ovanligt få tryckta kort..
Min oro är dock att vintage kommer bli ett format som ”självdör” då det är för begränsat och dyrt att spela.. vilket borde medföra att korten egentligen enbart har samlarvärde... vilket i sin tur kan medföra att priset kommer störtdyka. Tycker vintage priserna verkar signalera en klassisk bubbla , som kan spricka när som
Helst..

folk har befarat att vintage ska självdö hur länge som helst. Folk har tyckt att magickort och power kostat för mkt sen magic fick en andrahandsmarknad.

Det har inte skett än.
 
"Jag är kränkt, hoppas du dör, din talanglösa tratt!"

93/94-bloggen
regelboken som sökbar databas. TACK WotC!
"Cjva spottar sanning." - Berry
"Cjva; jag är imponerad över hur du sätter ord på mina tankar." & "Nu har ju cjva redan skrivit det vikstigaste" - 214

Världsmästare i 93/94 2014
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!