Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Exilas kort som spelas på end ... Kan man låta vissa saker på st ...
Oförstörbara planeswalkers
Senast läst: 19:34:48, 15/4 -24. Läst 2302 gånger.
Bobbyfire
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 26/9 -16

8 rubriker
22 svar

Oförstörbara planeswalkers 07:38:20, 14/11 -17  
Hej,

Har en stilla fundering på vad som händer när en indestructable planeswalker tar damage, blir den av med loyalty?

Om den blir av med loyalty, vad händer med en indestructable planeswalker när den når 0 i loyalty?

Tack på förhand
Tomas

Monte

Orzhov
MEDLEM
Lindesberg
@svm s. 21/11 -07

115 rubriker
1083 svar

1. Hej! Om du kikar på Gideon ... 09:05:38, 14/11 -17  
Hej!

Om du kikar på Gideon of the Trials kortspecifika regler:

If damage that can't be prevented is dealt to Gideon after his second ability has resolved, that damage will have all applicable results: specifically, the damage is marked on Gideon (since he's a creature) and that damage causes that many loyalty counters to be removed from him (since he's a planeswalker). Even though he has indestructible, if Gideon has no loyalty counters on him, he's put into his owner's graveyard.
 
Min auktion, mitt verkstadskort, min bytes tråd, min köp och sälj tråd och min MTGO tråd
The_Dark
MEDLEM
Storuman
@svm s. 30/1 -04

30 rubriker
764 svar

2. Indestructible skyddar bara mo... 09:10:04, 14/11 -17  
Indestructible skyddar bara mot lethal damage, samt destroy-effekter.

I fallet med en planeswalker så kommer all damage som den tar fortfarande att reducera lika mycket loyalty som tagen skada.

När en planeswalker har 0 i loyalty åker den i graven oavsett om den är indestructible.

Det som behövs för att en planeswalker ska vara "indestructible" är både keywordet och en effekt som preventar all skada som den kan ta under en turn. Som exempelvis Gideon, Ally of Zendikar
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

3. Du kan jämföra 0 i loyalty med... 09:53:14, 14/11 -17  
Du kan jämföra 0 i loyalty med 0 i toughness. Åker i graven via SBA.
Bobbyfire
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 26/9 -16

8 rubriker
22 svar

4. Som jag trodde, tack. Så fö... 22:05:54, 14/11 -17  
Som jag trodde, tack.

Så för de flesta applicerbara användningsområden så spelar inte indestructable på planeswalkers någon roll med undantaget av heroes Downfall et al....

Tack.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

5. Mja. Alla Pws som blir creatur... 15:45:33, 15/11 -17  
Mja. Alla Pws som blir creatures och får indestructible får även prevent all damage eller så slutar de att vara Pws. Dvs det står becomes a creature.... men utan någon is still a pw i slutet.

visst, prevent gör indestructible överflödig i combat och liknande. Men precis som du säger spelar det roll för removals. Spelar väldigt mycket roll för de Pws som slutar vara pw samt om du tex spelar Skullcrack.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 15:47:21, 15/11 -17
Bobbyfire
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 26/9 -16

8 rubriker
22 svar

6. Tack Choper.... 18:09:00, 16/11 -17  
Tack Choper.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!