Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Contraptions har anlänt!... 8 & 9 edition med black border ...
Varför just jag?
Senast läst: 19:38:26, 13/4 -24. Läst 6026 gånger.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

Varför just jag? 15:20:16, 9/11 -17  
Flera av mina försändelser har kommit fram sent, eller inte alls senaste tiden. Jag har klagat hos Postnord som "inte har hört något från någon annan" eller emottagit andra klagomål. Jag blir frustrerad! Är nästa steg att börja skicka med Schenker/DHL eller helt enkelt köra ut korten själv till alla som (snart inte vågar) köper kort av mig?

Jag känner en sådan oerhörd frustration! Vad kan vi som community göra? Kan vi ens göra något?

[insert svordom here]
 
If it ain't fixed, it isn't broken.

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

1. Ibland tar det 5 dagar, ibland... 15:26:25, 9/11 -17  
Ibland tar det 5 dagar, ibland tar det 1 dag. Väldigt random nu för tiden.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

2. Tre veckor... Det är väl lite ... 15:29:11, 9/11 -17  
Tre veckor... Det är väl lite för random? Har kuvertet varit i Ukraina och vänt..?
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

3. Det är bra att vi alla är uppm... 15:30:25, 9/11 -17  
Det är bra att vi alla är uppmärksamma på problemen så inte irritation uppstår inom vår community. Jag var livrädd efter min senaste auktion. Som tur är kom allt fram och i bra tid. Jag känner dock en större svårighet att genomföra små bizzar pga detta.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
ScwesterN

Golgari
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 22/11 -07

115 rubriker
791 svar

4. Jag skickade ett kuvert till D... 15:34:53, 9/11 -17  
Jag skickade ett kuvert till Danmark den 18/10, igår kom det fram... Hos mig. Returnerat till avsändaren. Gör nytt försök idag, får se om det kommer fram den här gången...
 
<")))))><

Söker du pauperkort, kolla in min Have
Butiken
REDAX
Göteborg
@svm s. 19/10 -05

66 rubriker
149 svar

5. Det är mycket ny personal hos ... 15:35:13, 9/11 -17  
Det är mycket ny personal hos postnord just nu, förhoppningsvis blir det bättre.
Men jag tror inte det blir bra innan post danmark slutar blöda sjuka mängder resurser som drabbar resten av verksamheten.

Vi har sett mer problem med leveranser till oss också med saker som inte lämnas ut och istället hamnar på olika service ställen.

Butiken // Flax
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

6. Så "skönt" att det inte bara ä... 15:36:45, 9/11 -17  
Butiken skrev 15:35, 9/11 -17 Det är mycket ny personal hos postnord just nu, förhoppningsvis blir det bättre.
Men jag tror inte det blir bra innan post danmark slutar blöda sjuka mängder resurser som drabbar resten av verksamheten.

Vi har sett mer problem med leveranser till oss också med saker som inte lämnas ut och istället hamnar på olika service ställen.

Butiken // Flax

Så "skönt" att det inte bara är hos mig det strular. Men det känns risigt att riskera att få neutrala eller negativa reffar när man själv inte gör något fel.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Sanojd
MEDLEM
Nödinge
@svm s. 1/2 -12

13 rubriker
319 svar

7. Fast att få en neutral ref för... 16:02:53, 9/11 -17  
Fast att få en neutral ref för att tredje part (PostNord) ej skött sitt är väll inte aktuellt, därimot om du SKICKAR 2 veckor efter t.ex en biz, då kan jag tänka mig att man kan reffa något strul. Du kan ju inte trolla.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

8. Men jag fick en sådan förra ve... 16:04:04, 9/11 -17  
Sanojd skrev 16:02, 9/11 -17 Fast att få en neutral ref för att tredje part (PostNord) ej skött sitt är väll inte aktuellt, därimot om du SKICKAR 2 veckor efter t.ex en biz, då kan jag tänka mig att man kan reffa något strul. Du kan ju inte trolla.

Men jag fick en sådan förra veckan. Tre veckor tog det för kortet att komma fram.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

9. När vi flyttade till vårt hus ... 16:04:06, 9/11 -17  
När vi flyttade till vårt hus fick vi höra att vår förra brevbärare var alkoholist och inte var så nogräknad. Vi skulle därför kolla extra noga om räkningar kom fram. PostNord anställda är väl bara människor som vi andra, skiter de i sitt jobb drabbas väl någon?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

10. Har jätteproblem och leveranse... 16:30:53, 9/11 -17  
Har jätteproblem och leveranser sker väldigt sporadiskt. Men det är som Flax säger..
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
pettdan
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 1/7 -10

6 rubriker
362 svar

11. Jag tror 4 kanske 5 kuvert til... 16:35:23, 9/11 -17  
Jag tror 4 kanske 5 kuvert till och från mig har försvunnit under sensommarn och hösten, vilket är ganska mycket i procent räknat.. Så det är inte bara du som tycker det verkar fungera halvbra. Men tre av dem var till och från andra europeiska länder så jag är inte så snar att beskylla PostNord för dem.
Vilrad
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/10 -05

3 rubriker
72 svar

12. Hade tre goyfar på vift i fran... 16:45:17, 9/11 -17  
Hade tre goyfar på vift i frankrike i en månad en gång och en nästan komplett modernlek levererades till en annan med inte ens ett liknande namn några hyreshus bort. Som tur var hörde personen av sig och jag fick mina kort. Annars har det funkat bra tycker jag, endast en försändelse som försvunnit inom sverige för mig.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

13. Det läskigaste måste vara om d... 17:19:31, 9/11 -17  
Det läskigaste måste vara om det inte kommer fram, men väntar man kan man ju inte veta säkert och ju längre man väntar desto osäkrare blir det.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

14. Jag tycker mig att bizat gansk... 18:56:39, 9/11 -17  
Jag tycker mig att bizat ganska friskt de tre senaste månaderna och har även handlat en hel del ute i Europa.

Inte ett enda brev har försvunnit eller tagit orimligt lång tid på sig. Till och med de icke-spårbara utrikesbreven har kommit fram utan problem.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

15. Så skönt. Jag undrar vad det k... 19:04:03, 9/11 -17  
caitlin skrev 18:56, 9/11 -17 Jag tycker mig att bizat ganska friskt de tre senaste månaderna och har även handlat en hel del ute i Europa.

Inte ett enda brev har försvunnit eller tagit orimligt lång tid på sig. Till och med de icke-spårbara utrikesbreven har kommit fram utan problem.

Så skönt. Jag undrar vad det kan bero på? Har du haft tur med personalen kanske...
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Queldion

Azorius
MEDLEM
Västerås
@svm s. 8/10 -04

431 rubriker
8090 svar

16. Bizar här har tagit tid att ko... 19:38:51, 9/11 -17  
Bizar här har tagit tid att komma fram till andra och mig, men det har iallafall kommit fram senaste månaderna.
Dock fick jag idag ett söndertrasat kuvert där 25% av innehållet var spårlöst borta. Fin blå lapp med kundservicenummer som plåster på såren.
 
Ny auktion, mycket commander, FOILS!
Blastoderm

Golgari
HEDERSMEDLEM
Östersund
@svm s. 6/12 -01

16 rubriker
1272 svar

17. Du är inte ensam om det. Det ä... 20:37:56, 9/11 -17  
Du är inte ensam om det. Det är ganska exakt ett år sen brevet från dig försvann och sen dess har ytterligare två med säkerhet försvunnit. Väntar fortfarande på ett brev som skickades förrförra måndagen.

Senast i måndags fick jag ett brev som tog sex arbetsdagar att nå fram, och när det väl gjorde det var ena kortsidan uppriven och igenhäftad, otroligt nog låg korten kvar i brevet.

Jag har reklamerat samtliga försvunna och skadade försändelser och det enda svar jag får, efter att de jag pratat med hos kundtjänsten bett mig att just reklamera det, är att utredningen läggs ner då det är ett 1:a-klassbrev.

Från 2001 till oktober 2016 har jag inte förlorat en enda försändelse, nu är det tre (kanske fyra) försvunna, flera skadade och några som har skickats till helt fel ställe sen vår biz i fjol.
 
"War is God's way of teaching Americans geography."
-- Ambrose Bierce
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

18. Det måste väl finnas något man... 21:00:48, 9/11 -17  
Blastoderm skrev 20:37, 9/11 -17 Du är inte ensam om det. Det är ganska exakt ett år sen brevet från dig försvann och sen dess har ytterligare två med säkerhet försvunnit. Väntar fortfarande på ett brev som skickades förrförra måndagen.

Senast i måndags fick jag ett brev som tog sex arbetsdagar att nå fram, och när det väl gjorde det var ena kortsidan uppriven och igenhäftad, otroligt nog låg korten kvar i brevet.

Jag har reklamerat samtliga försvunna och skadade försändelser och det enda svar jag får, efter att de jag pratat med hos kundtjänsten bett mig att just reklamera det, är att utredningen läggs ner då det är ett 1:a-klassbrev.

Från 2001 till oktober 2016 har jag inte förlorat en enda försändelse, nu är det tre (kanske fyra) försvunna, flera skadade och några som har skickats till helt fel ställe sen vår biz i fjol.

Det måste väl finnas något man kan göra? Ska det vara såhär, att man inte kan lita på statliga företag? Var är samhället på väg? Nu menar jag inte att låta överdramatisk, men jag börjar bli jävligt less. Vem kan vi kontakta?
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Fehulu

Gruul
MEDLEM
Säffle
@svm s. 25/12 -16

1 rubriker
20 svar

19. Det var jag som reffade neutra... 21:16:52, 9/11 -17  
Det var jag som reffade neutralt. Det är absolut inte menat som någon kritik mot dig personligen, du är säkert pålitlig.

Av de 96 andra bizzar jag haft sedan jag gick med 25/12 -16, har samtliga kommit i helt rimlig tid.
Har även gjort 87 köp på cardmarket.com, även där har samtliga kort kommit utan längre försening.

Med den bakgrunden valde jag att reffa neutralt, eftersom jag inte tidigare råkat ut för att det tagit så lång tid att få mina kort.

Hur hade du själv reffat?
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

20. Under alla mina Bizzar har bar... 21:39:31, 9/11 -17  
Under alla mina Bizzar har bara ett av kuverten kommit någonsin bort. Så jag har klarat mig bra tycker jag.

Bizzat en del de senaste veckorna men inte märkt något udda.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!