Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 651 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Damage... Descendants' Path ...
Commandeer och Approach of the second sun
Senast läst: 02:37:48, 16/4 -24. Läst 2178 gånger.
Ekiz
MEDLEM
Umeå
@svm s. 13/10 -08

18 rubriker
7 svar

Commandeer och Approach of the second sun 23:53:26, 4/11 -17  
Om min motståndare spelar Approach of the Second Sun för andra gången en match och jag svarar med Commandeer på den, vinner någon då eller vad händer?

/Ekiz

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

1. Den andra kopian måste resolva... 00:11:56, 5/11 -17  
Den andra kopian måste resolva för att han ska vinna. Den första räcker det med att han castat den. Om du skulle ha en i din lek också så gills inte första om du tar kontroll över den med Commandeer, för den måste spelas från handen.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Mudfrog

Simic
MEDLEM
Skövde
@svm s. 3/10 -13

28 rubriker
235 svar

2. Jag antar att du får 7 liv och... 13:24:48, 5/11 -17  
Jag antar att du får 7 liv och sedan lägger Approach of the Second Sun i motståndarens library.
Morrow
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 15/8 -07

34 rubriker
548 svar

#8 PWP Seasonal
#11 PWP Lifetime

3. Är det verkligen så? Om man sj... 15:15:38, 5/11 -17  
Choper skrev 13:55, 5/11 -17 Mudfrog har rätt, om du själv inte har spelat en Approauch innan i gamet, då vinner du.

(JonasHob har också rätt, tror dock mudfrog prickade in vad trådskaparen ville veta)

Är det verkligen så? Om man själv spelat en Approach innan, så kan man alltså vinna på en Approach som inte spelas från ens egen hand? Det står ju "your hand" på kortet, men om det är som du säger så går allltså lika bra om den castades från någon annans hand?
 
/Morrow
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

4. Haha. Missade den delen. Ska r... 15:25:58, 5/11 -17  
Haha. Missade den delen. Ska radera mi n egen felaktiga post.
Så typ alla andra har rätt :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

5. Det här är ett jättebra kort a... 19:04:34, 5/11 -17  
Det här är ett jättebra kort att läsa hela texten på, det har tydliga villkor!

Oracle-text för Approach of the Second SunKostnad:
Korttyp: Sorcery
Oracle-text:
If Approach of the Second Sun was cast from your hand and you've cast another spell named Approach of the Second Sun this game, you win the game. Otherwise, put Approach of the Second Sun into its owner's library seventh from the top and you gain 7 life.
Kortspecifika regler:
4/18/2017
A card that changes zones is considered a new object, so casting the same Approach of the Second Sun card on a later turn is "another spell" named Approach of the Second Sun.

4/18/2017
If you have fewer than six cards in your library, you'll put Approach of the Second Sun on the bottom of your library. Otherwise, you'll lift up the top six cards without looking at them and place Approach of the Second Sun just under them.

4/18/2017
The second Approach of the Second Sun that you cast must be cast from your hand, but first may have been cast from anywhere.

4/18/2017
A copy of a spell isn't cast, so it won't count as the first nor as the second Approach of the Second Sun.

4/18/2017
As your second Approach of the Second Sun resolves, it checks only whether the first one was cast, not whether the first one resolved. If your first Approach of the Second Sun was countered, you'll still win the game as your second one resolves.


 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!