Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Första modern-lek... MonoBlack Sacrifice budget ...
Affinity och Blood Moon?
Senast läst: 02:23:51, 15/4 -24. Läst 2401 gånger.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

Affinity och Blood Moon? 00:17:17, 27/10 -17  
När, var och hur bör Affinity bräda sina blodmånar och varför?
Tankar någon?
 
The vast majority of people have more legs than the average person.

ara
MEDLEM
Linköping
@svm s. 21/5 -13

0 rubriker
48 svar

1. Mot Death's Shadow och tron fu... 09:26:55, 27/10 -17  
Mot Death's Shadow och tron funkar den bra.

Uppdaterad: 10:11:30, 27/10 -17
Setai

Dimir
MEDLEM
Umeå
@svm s. 24/6 -15

1 rubriker
59 svar

2. Min uppfattning är väl att det... 09:51:20, 27/10 -17  
Min uppfattning är väl att det brädas in mot valakut lekar och lekar med mycket utility-länder.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Oftast lekar med 3 eller fler ... 10:10:20, 27/10 -17  
Oftast lekar med 3 eller fler färger som inte spelar rött, typ Abzan, Bant. Även Valakut lekar så du stänger av ett wincon, och Tron.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

4. Jag tar aldig in dem on the dr... 12:27:00, 27/10 -17  
Jag tar aldig in dem on the draw bara on the play, snabbt måste det gå.
Personligen tycker jag den är lite meh mot valakut för de går inte av snabbare än du kan döda dem - gillar ryck/counters för att få bort angers istället.
kalleam
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

49 rubriker
243 svar

5. Frank "Mr. Affinity" Karsten: ... 14:51:02, 27/10 -17  
Frank "Mr. Affinity" Karsten:

"Blood Moon is another card that can attack the mana base of the Eldrazi decks. A turn-3 Blood Moon on the draw will often be too slow because they will have emptied most of their hand by then, but a turn-2 Blood Moon on the draw, or a turn-3 Blood Moon on the play should be good. Shutting down utility lands such as Ghost Quarter is relevant, too, but that’s a double-edged sword.

A problem is that Blood Moon shuts down your own Nexuses. This, by the way, is a key reason why I haven’t been boarding in Blood Moon against Tron. In that matchup, your creaturelands are quite important, and losing them helps your opponent considerably. Besides that, Tron players can easily destroy Blood Moon with Oblivion Stone. Against Eldrazi decks, Blood Moon is mediocre for a similar reason. Nevertheless, it can be powerful against Abzan decks and it can put a halt to Scapeshift.

Although Scapeshift hasn’t been putting up good numbers lately, it is a one-card combo deck that is not affected by creature removal, so I expect that a properly built version has the potential to defeat the Eldrazi menace. Since Modern currently seems to be dominated by creatures and because countermagic is embarrassing against Cavern of Souls on Eldrazi, I would go for a black/green Scapeshift deck instead of the usual blue/green variant. You can replace Serum Visions with Beseech the Queen, and you gain the blowout potential of a turn-3 Damnation. Add Shriekmaw and Thoughtseize to deal with Reality Smasher, and you should have enough time (in theory at least) to find cast a lethal Scapeshift.

BG Scapeshift"
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

6. Matchupen mot EldraziTron är s... 07:53:37, 28/10 -17  
Matchupen mot EldraziTron är så bra ändå, där skulle jag inte vilja ändra på något så radikalt.

Men tack för inspelen.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!