Magic the Gathering
Magic the Gathering29468 MEDLEMMAR 939 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Mairsil... The Scarab God + Tarmogoyf...
First strike utanför combat phase
Senast läst: 07:19:28, 11/12 -17. Läst 467 gånger.
Chants
MEDLEM
@svm s. 12/11 -12

15 rubriker
10 svar

First strike utanför combat phase 16:49:41, 12/10 -17  
Exempel, en 10/10 med first strike och en 1/1 med deathtouch "slåss" med hjälp av ett kort som Savage Stomp, båda dör väl då för att first strike inte kickar in, dock gäller death touch.

wonko
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 27/10 -02

19 rubriker
142 svar

1. Så är det :)... 17:04:16, 12/10 -17  
Så är det :)
jd
MEDLEM
Simrishamn
@svm s. 26/5 -05

28 rubriker
773 svar

2. Båda dör ja. First strike gör ... 17:04:36, 12/10 -17  
Båda dör ja. First strike gör inget utanför combat, som du sagt, medan deathtouch funkar som vanligt.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Bjorn
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

96 rubriker
4229 svar

3. Stämmer. First Strike säger at... 17:05:18, 12/10 -17  
Stämmer. First Strike säger att man gör skada i First Strike Combat Damage Step istället för Combat Damage Step.

Deathtouch säger att 1 skada är dödlig. Alltså kommer den ena påverka vid Fight men den andra inte.
JonasHob
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

161 rubriker
1363 svar

4. Det saker som bryr sig om sak... 23:44:49, 12/10 -17  
Det saker som bryr sig om saker som "target creature fights target creature" är just Deathtouch, och Lifelink och infect/wither. First Strike, DOuble Strike, Vigilance, Defender osv är saker som just bara gäller i combat.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!