Magic the Gathering
Magic the Gathering34878 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Explorers of Ixalan MTG Brädsp... Vilken expansion? ...
Magic får en ny logga!
Senast läst: 15:50:42, 16/4 -24. Läst 5432 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Magic får en ny logga! 01:42:53, 9/10 -17  


Källa: Wizards
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever

Exodite
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 19/1 -05

1 rubriker
218 svar

1. Bleurgh. "Oinspirerad" är n... 03:56:37, 9/10 -17  
Bleurgh.

"Oinspirerad" är nog det mest generösa jag kan säga såhär på rak arm.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

2. Blä.... 06:03:41, 9/10 -17  
Blä.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

3. ”Modernt”... 07:32:45, 9/10 -17  
”Modernt”
 
<Forumsignatur>
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
679 svar

4. Vad symboliserar den röda eldg... 07:47:14, 9/10 -17  
Vad symboliserar den röda eldgaffeln?
Är det Magics fem färger? Är det för att hinta att det är ett samlarkortspel?
(ironi såklart, jag fattar inte loggan alls)

Hade hellre sett typ en "solfjäder" av kort eller nåt så man direkt kopplar loggan till produkten. Nu är det väldigt generiskt. /rant
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

5. Eldgafflen är Planeswalker log... 07:52:23, 9/10 -17  
Vindicate skrev 07:47, 9/10 -17 Vad symboliserar den röda eldgaffeln?
Är det Magics fem färger? Är det för att hinta att det är ett samlarkortspel?
(ironi såklart, jag fattar inte loggan alls)

Hade hellre sett typ en "solfjäder" av kort eller nåt så man direkt kopplar loggan till produkten. Nu är det väldigt generiskt. /rant

Eldgafflen är Planeswalker logan och den de vill ska "symbolisera" magic. Tanken är att de ska kunna slänga den på all möjlig skit för att folk ska veta att det har med MTG att göra. Håller dock med att allt ser ganska blä och "modernt" ut, inte längre något som sticker ut
Zasse

Golgari
MEDLEM
@svm s. 2/5 -15

20 rubriker
167 svar

6. En grundsak i grafisk design ä... 08:32:55, 9/10 -17  
En grundsak i grafisk design är att en logga ska passa på svart såväl som vitt underlag. Vet inte hur de tänkte med silver...med vad jag förstått och kan se så tänkte de inte alls...
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

7. De ändrar sig om ett halvår ig... 08:56:46, 9/10 -17  
De ändrar sig om ett halvår igen.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

8. Det är "eldafflen" som är dera... 09:02:40, 9/10 -17  
Zasse skrev 08:32, 9/10 -17 En grundsak i grafisk design är att en logga ska passa på svart såväl som vitt underlag. Vet inte hur de tänkte med silver...med vad jag förstått och kan se så tänkte de inte alls...

Det är "eldafflen" som är deras nya loga, for better or worse. Sen att de skrev om Magic i nån "modern" mögstill är ju en tragedi i sig
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

9. Det finns väl knappt någon som... 09:47:56, 9/10 -17  
Det finns väl knappt någon som är så gubbgrinig och konservativ som mig (nåja, nu överdriver jag) men jag förstår ärligt talat inte hur det här påverkar en magicspelare. Kortryggen kan de väl knappast ändra?

Ur en samlares perspektiv har det spårat för länge sedan om ni frågar mig.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar
Fyller år idag! 33 år! Grattis!


10. Jag är förvånad att de inte va... 10:31:10, 9/10 -17  
Jag är förvånad att de inte valde jace som logotyp och döpte om spelet till jace, the jacering...
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
gortekS
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 20/12 -04

171 rubriker
2351 svar

11. Skapas alltid X antal variante... 10:55:53, 9/10 -17  
Zasse skrev 08:32, 9/10 -17 En grundsak i grafisk design är att en logga ska passa på svart såväl som vitt underlag. Vet inte hur de tänkte med silver...med vad jag förstått och kan se så tänkte de inte alls...

Skapas alltid X antal varianter för positiv/negativ bakgrund, svartvitt, enfärgstryck, stående/liggande format, etc. Du kan nog vara lugn att det finns en variant som lämpar sig mot ljus bakgrund.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

12. Det finns så mycket att säga m... 11:54:29, 9/10 -17  
Det finns så mycket att säga men jag bantar ned det till detta "Tråkig och oinspirerande".
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
pelle

Rakdos
REDAX
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 24/11 -01

1073 rubriker
3981 svar

13. "Eldgaffeln" är som sagt Plane... 13:24:20, 9/10 -17  
"Eldgaffeln" är som sagt Planeswalker-symbolen som de använt sig av i ett antal år redan, nu vill de göra den till logga för spelet.

Jag föredrar definitivt den tidigare loggan (och originalet ännu mer), men tycker inte den nya är någon katastrof. Det är ju heller inte för att locka mig att bli intresserad av spelet som de gör om loggan, så kanske inte spelar så stor roll vad jag tycker om den personligen.

Och nej, baksidan på korten kommer inte ändras och det finns inga som helst planer på att göra det enligt artikeln, så där kan vi nog vara lugna.
 
"Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson

KAVU-mästare 2011.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

14. Jag tycker om ändringen. Den g... 13:29:19, 9/10 -17  
Jag tycker om ändringen. Den gamla loggan var outdated, den nya är fräschare och mer modern.

Attityden "Om det fungerar, så ska vi inte bry oss om att försöka att förbättra" är dålig och bör upphöra omedelbums.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
HeroBean

Simic
MEDLEM
Arvika
@svm s. 24/10 -15

42 rubriker
314 svar

15. Meh. Detta kommer inte förändr... 13:44:01, 9/10 -17  
Meh. Detta kommer inte förändra själva spelet ett dugg för mig, men den gamla loggan var bättre imo. Den såg fantasifull ut, texten såg ut som något man skulle kunna hitta i en trollbok. Stämningsfullt. Loggan gav spelet en identitet, den nya loggan ser bara väldigt generisk ut.
 
Jag Brainstormar för en ny signatur...
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

16. Den senaste versionen var ju i... 13:44:55, 9/10 -17  
Ichorid skrev 13:29, 9/10 -17 Jag tycker om ändringen. Den gamla loggan var outdated, den nya är fräschare och mer modern.

Attityden "Om det fungerar, så ska vi inte bry oss om att försöka att förbättra" är dålig och bör upphöra omedelbums.

Den senaste versionen var ju inte alls omodern. Okej de kunde plattat till den lite och skippat de gula/röda övergångsfärgerna. Annars har jag inget att klaga på. Tycker den nya är helt opersonlig och säger ingenting.
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Uppdaterad: 13:46:44, 9/10 -17
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

17. Håller helt med, och de föränd... 18:47:05, 9/10 -17  
HeroBean skrev 13:44, 9/10 -17 Meh. Detta kommer inte förändra själva spelet ett dugg för mig, men den gamla loggan var bättre imo. Den såg fantasifull ut, texten såg ut som något man skulle kunna hitta i en trollbok. Stämningsfullt. Loggan gav spelet en identitet, den nya loggan ser bara väldigt generisk ut.

Håller helt med, och de förändringar de gjorde med den genom åren var ju jättediskreta.

Jag har inget emot gaffeln även om den är kufisk (varför är planeswalkers gaffeln?), problemet är att ny texten Magic mest bara är kantig och stel.

Tror anthrox får rätt.

Mycket har de förbättrat de senaste 15 åren, men det här är jag tveksam till.

Måste dock säga igen att ichorid har en poäng, den är inte bara ful och dålig, bara att den gamla är så mycket snyggare.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 18:48:20, 9/10 -17
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

18. De flesta verkar inte förtjust... 18:52:59, 9/10 -17  
De flesta verkar inte förtjusta men man är väl kritisk till något nytt och ovant till en början.. Jag tror dock att de borde satsa på sin old school-logga och andas nostalgi, beprövat och stabilt spel som troligen kommer finnas länge till.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

19. Ett ganska stor konkurrent, ti... 20:37:16, 9/10 -17  
Ett ganska stor konkurrent, tillika världens största spelutvecklare, släppte för 3,5 år sedan ett konkurrerande spel och valde en helt annan linje med sin logga...
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
holmen
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/2 -03

252 rubriker
1880 svar

20. Tänker att gaffeln är någon so... 21:46:49, 10/10 -17  
Tänker att gaffeln är någon sorts portalgrej. Flera vägar går till samma plane, typ. Är nog en stretch, men det var det nog för formgivarna som skulle sälja in symboliken också. Nya logon ser fine ut men Är lite hård, metalltoningar känns lite malplacerat i fantasymiljö. Får vänta på lite applikation innan man dömer.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!