Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 643 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR 4x signed foilade grapeshot... Prerelease Dragonskull Summit ...
Kaladesh inventions : Champion's helm
Senast läst: 02:29:48, 19/4 -24. Läst 3984 gånger.
Dyplex
MEDLEM
Vellinge
@svm s. 27/8 -11

44 rubriker
164 svar

Kaladesh inventions : Champion's helm 09:59:35, 2/10 -17  
http://www.svenskamagic.com/showcard.php?popup_id=39104

Vad hade varit ett rimligt bud / buyout pris?

MvH Emile

tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

1. https://www.magiccardmarket.eu... 10:03:04, 2/10 -17  
https://www.magiccardmarket.eu/Products/Singles/Kaladesh+Inventions/Champion%27s+Helm
 
Min tråd för Kortspelet: Rage: Apocalypse


Min tråd för: Deciphers Star Wars CCG och Lotr TCG
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

2. https://www.magiccardmarket.eu... 10:03:15, 2/10 -17  
https://www.magiccardmarket.eu/Products/Singles/Kaladesh+Inventions/Champion%27s+Helm
Dyplex
MEDLEM
Vellinge
@svm s. 27/8 -11

44 rubriker
164 svar

3. Hade ingen aning att det fanns... 10:07:04, 2/10 -17  
tix74 skrev 10:03, 2/10 -17 https://www.magiccardmarket.eu/Products/Singles/Kaladesh+Inventions/Champion%27s+Helm

Hade ingen aning att det fanns en sådan sida, tack för svaren!
tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

4. inga problem... 10:08:13, 2/10 -17  
Dyplex skrev 10:07, 2/10 -17
tix74 skrev 10:03, 2/10 -17 https://www.magiccardmarket.eu/Products/Singles/Kaladesh+Inventions/Champion%27s+Helm

Hade ingen aning att det fanns en sådan sida, tack för svaren!

inga problem
 
Min tråd för Kortspelet: Rage: Apocalypse


Min tråd för: Deciphers Star Wars CCG och Lotr TCG
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

5. Även om det är så, lätt att lä... 10:36:04, 2/10 -17  
Även om det är så, lätt att länka en MCM länk, borde du kanske inte försöka iaf sälja den billigare än den som är uppe på SVM?

Om den är uppe för 170 kr så är den billigare än MCM säljarnas, men den är fortfarande uppe.

Borde du inte istället lägga dig lite under den på SVM?
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

6. Jag vet inte det ja, folk verk... 11:16:33, 2/10 -17  
RolloTomasi skrev 10:36, 2/10 -17 Även om det är så, lätt att länka en MCM länk, borde du kanske inte försöka iaf sälja den billigare än den som är uppe på SVM?

Om den är uppe för 170 kr så är den billigare än MCM säljarnas, men den är fortfarande uppe.

Borde du inte istället lägga dig lite under den på SVM?

Jag vet inte det ja, folk verkar ju blint tro att MCM är vad kort går för... *hint* *hint* :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Dyplex
MEDLEM
Vellinge
@svm s. 27/8 -11

44 rubriker
164 svar

7. Är MCM priserna motsvarande Sv... 11:18:24, 2/10 -17  
elof_the_mighty skrev 11:16, 2/10 -17
RolloTomasi skrev 10:36, 2/10 -17 Även om det är så, lätt att länka en MCM länk, borde du kanske inte försöka iaf sälja den billigare än den som är uppe på SVM?

Om den är uppe för 170 kr så är den billigare än MCM säljarnas, men den är fortfarande uppe.

Borde du inte istället lägga dig lite under den på SVM?

Jag vet inte det ja, folk verkar ju blint tro att MCM är vad kort går för... *hint* *hint* :)

Är MCM priserna motsvarande SvM butikspriser? Dvs att de är alltid orimligt höga om man jämför med vad medlemmar på SvM säljer för?
Lokomotivet
MEDLEM
@svm s. 22/1 -15

14 rubriker
215 svar

8. Ibland är kort billigare på MC... 11:32:15, 2/10 -17  
Ibland är kort billigare på MCM och ibland säljer någon medlem här på SvM för billigare. Det varierar alltså. Däremot är MCMs utbud större än SvMs vilket gör att jag föredrar att värdera efter MCM.
 
Spelar i bandet Father & Son - lyssna gärna på en låt eller två!
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

9. Precis, men det kan ibland bli... 12:06:17, 2/10 -17  
Lokomotivet skrev 11:32, 2/10 -17 Ibland är kort billigare på MCM och ibland säljer någon medlem här på SvM för billigare. Det varierar alltså. Däremot är MCMs utbud större än SvMs vilket gör att jag föredrar att värdera efter MCM.

Precis, men det kan ibland bli väldigt skevt om det endast finns ett fåtal kort ute (det vill säga äldre kort). Då blir det väldigt skevt att använda sig av mcm.

Sen finns det ibland argumentet att "säljer för MCM pris" = det är vad kortet är värt. Ibland stämmer inte det om det var väldigt länge sedan nån köpte, för skulle det då vara billigast så borde någon ha köpt det för det priset vid det här laget.

Men, som jag förstår det som finns det en på svm till salu för ett lägre pris än mcm och har inte den sålts på en lång stund är det nog svårt att få sålt din för ett högre pris än så, men för all del är det fritt fram att försöka.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Dyplex
MEDLEM
Vellinge
@svm s. 27/8 -11

44 rubriker
164 svar

10. Detta har varit intressant att... 12:08:00, 2/10 -17  
elof_the_mighty skrev 12:06, 2/10 -17
Lokomotivet skrev 11:32, 2/10 -17 Ibland är kort billigare på MCM och ibland säljer någon medlem här på SvM för billigare. Det varierar alltså. Däremot är MCMs utbud större än SvMs vilket gör att jag föredrar att värdera efter MCM.

Precis, men det kan ibland bli väldigt skevt om det endast finns ett fåtal kort ute (det vill säga äldre kort). Då blir det väldigt skevt att använda sig av mcm.

Sen finns det ibland argumentet att "säljer för MCM pris" = det är vad kortet är värt. Ibland stämmer inte det om det var väldigt länge sedan nån köpte, för skulle det då vara billigast så borde någon ha köpt det för det priset vid det här laget.

Men, som jag förstår det som finns det en på svm till salu för ett lägre pris än mcm och har inte den sålts på en lång stund är det nog svårt att få sålt din för ett högre pris än så, men för all del är det fritt fram att försöka.

Detta har varit intressant att läsa, tack för tipsen!
duddelutten
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 6/3 -06

449 rubriker
5229 svar

11. Det är problematiskt när värde... 12:48:34, 2/10 -17  
Det är problematiskt när värde och pris blandas ihop. När någon frågar efter värdet av ett kort svarar många med förslag på pris och vice versa.

Värde (ur ett ekonomiskt perspektiv) är vad något är värt, oftast mätt i ekonomiska termer och grundar sig i en objektiv epistemologi, dvs. flera personer kan enas om en ungefärlig summa som ett kort bör anses vara värt.

Pris är vad någon säljer, sålt, köper eller köpt något för. Det kan omöjligen finnas en "objektiv sanning" om vad ett kort har för pris annan än den som följer efter säljaren/köparens anbud.

MKM samlar data och presenterar en prishistorik utifrån sin databas, liksom SvM samlar data och presenterar prishistorik utifrån sin databas. Utifrån dessa samlingar data kan vi göra ett försök att definera "värdet" på ett kort. Det är något helt annat att säga att ett kort som utifrån denna värderingsprocess bör eller kommer säljas för detta värde. Pris är således inget annat än det som betalas för ett kort och ska jag hårddra det har "pris" inget historiskt minne, medan köpare och säljare har tillgång till prishistoriken.

Pris är det som någon är villig att betala eller erbjuder någon köpa ett kort för. På grund av olika anledningar kan priset avvika från kortets värde. T.ex. utbud vs. efterfrågan, eller för att någon råkar vara beredd att betala mycket mer för ett kort än vad majoriteten anser det vara värt. Uppfattningen av vad någon är beredd att betala (dvs. vad priset blir) är således subjektivt berättigat varje potentiell köpar/säljaraktör.

Om fler skulle dela denna insikt skulle vi slippa repetitiva diskussioner som ovan (och som nämnts ovan). Det finns olika värderingsverktyg som kan ge oss information som "Predict är värd cirka €2,09 just nu". Men det är varken en garant för att Predict ska vara värd motsvarande €2,09 nästa dag eller en garanti för att en Predict kommer sälja för runtomkring €2,09 på den svenska marknaden idag. Exempelvis sålde jag en Predict för 3 kr och en för 10 kr på samma auktion för några dagar sedan. Slutsats: priset var 3, respektive 10 kronor och det var långt under kortets värde.

Med önskan om mindre begreppsförvirring och fred i kortkrängande
 
"Riktiga män ger upp före motståndaren..." - Xorna
Uppdaterad: 12:50:27, 2/10 -17
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!