Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER feedback bant- edh lek... Behöver fräsha idéer till Rith ...
Damia, Sage of Stone, Behöver hjälp välja kort att lägga i! BUG lek
Senast läst: 17:00:45, 20/4 -24. Läst 6624 gånger.
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

21. hehe jag försökte skaffa det t... 17:29:42, 1/10 -17  
hehe jag försökte skaffa det till min Sigarda human tribal lek som bara går ut på att alla är cathars och inte får vara något annat än människor som slåss mot den korrupta kyrkan och varvulvar och vampyrer, med Thalia som leder dem och hennes lancers och leuitenant hur det nu stavas.

Hur som helst så hade de inte den, Jag kan kolla upp den om någon har alla tre kort då, tireless tracker och seek the horizon och sprouting vines, så man slipper tre frakter. Hur som helst har jag då simic growth chamber, dimir aqueduct , TILLGÅNG till, evolving , terramorphic och warped landscape, jag har också i leken Bant panorama , och de tre dyrare fetch länderna med rätt färger, verdant catacombs misty rainforest och den tredje vad den nu hette, pulluted delta ja. och de dubbel landen som heter både swamp och island osv , alla tre, som jag kan hämta.

Räcker det då? Ska jag ha kvar evolving och terramorphic? Jag måste fixa från den där länken till en auktion jag gjorde kort för 10 kr eller mer om jag betalar själv eller om han är snäll att ge lite extra. Jag kan söka om tireless finns där, om du eller någon annan som läser ser något bra där säg gärna till för den slutar om två timmar! men inget dyrt tyvärr då jag redan lagt så mkt!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

22. och hur skulle Duskmantle Seer... 17:44:35, 1/10 -17  
och hur skulle Duskmantle Seer funka i leken om man har kort med som future sight t ex ? är det något att lägga i leken?
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

23. Ingen aning, men med manakurvo... 22:18:43, 1/10 -17  
Mogalana skrev 17:44, 1/10 -17 och hur skulle Duskmantle Seer funka i leken om man har kort med som future sight t ex ? är det något att lägga i leken?

Ingen aning, men med manakurvorna i commander (Blasphemous Act etc) kan det kanske vara skoj.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

24. Sensei's Divining Top och Jace... 07:00:14, 2/10 -17  
Mogalana skrev 17:44, 1/10 -17 och hur skulle Duskmantle Seer funka i leken om man har kort med som future sight t ex ? är det något att lägga i leken?

Sensei's Divining Top och Jace, the Mind Sculptor borde ge rätt schysst interaktion med Duskmantle Seer med, och egentligen alla kort med Scry. Men Duskmantle Seer drar dig kort, vilket redan din general gör. Dessutom förstör hennes draw effekt all djupare kortmanipulering du genomfört, så synergin med Damia känns rätt sval.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 07:05:31, 2/10 -17
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

25. Jag har alltid haft svårt att ... 19:00:10, 2/10 -17  
Jag har alltid haft svårt att få behålla henne på brädet, så om jag inte kan på något vis säkra upp hennes kvarvarande då alla ser henne som totalt bruten i min spelgrupp och går på henne direkt, så lär det finnas öppningar och flertalet tillfällen då hennes förmåga inte är i effekt. Dock vill jag ju lyckas hålla stånd och inte tillåta att hon dör.
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

26. Har uppdaterat listan, bytte u... 23:18:04, 3/10 -17  
Har uppdaterat listan, bytte ut typ 10kort , har inte tillgång till sprouting vines och seek new horizon än , och har lagt för mkt pengar ändå så får nog vänta med mana reflection . men leken fungerade jättebra när jag speltestade den i en mot en nu, otroligt mkt bättre än förut!

Tack alla som hjälpt till , jag kommer nog skriva här snart igen när jag får hem de sista korten, ska se ifall något av de korten kommer funka eller ej. Sedan så om någon har någon idé på vad jag skulle kunna ändra för att göra det ännu bättre när jag känner att jag kan spendera mer på kort, så är jag intresserad av att höra!

Kommer få ett par till bra land, och lägga in dem då, sen så har jag alla Liliana PW's förutom liliana, the last hope , ska skaffa henne förr eller senare. Just nu har jag ju inne jace, the mind sculptor och liliana vess plus vraska the unseen , jag vet itne om jag ska byta till någon annan liliana, men hon är bra att använda för att tutra med, kan dock byta till liliana of the veil t ex, eller lägga till båda. Speciellt nu när man får ha ute samma PW samtidigt!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

27. Ifall du inte känner till EDH-... 07:19:21, 4/10 -17  
Ifall du inte känner till EDH-rec:
https://edhrec.com/commanders/damia-sage-of-stone-none-tribal
 
"Not Gruul? Then die!"
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

28. Tack men jo jag baserade mina ... 19:52:06, 5/10 -17  
Tack men jo jag baserade mina inköp på den sidan! Blandat med den färdiga leken jag länkade någonstans från tapped out. Där personen har fet dyra kort och pratar om early game är runda 1-2 midgame 3max4 och late game 5e rundan. Och att han rampar på nått sett så hårt att han sedan gör någon infinite mana combo, atnagligen palincrhon plus deadeye navigator , och sedan Blue sun's zenith för att milla 90-92 kort. Jag ska lägga in mina tre nya länder osm kom nu , sen så har jag några fler kort som jag dock märkte antagligen suger för leken , var bara stressad för jag fick en summa i kompensation av en auktion men den gick ut när jag höll på att kolla så jag fick rusha och hann inte tänka, så har ett par kort som är värdelösa utan en kombo för att fixa till reglerna på korten. Typ, alla drar 2 kort på draw step, och jag har inget draw step, jävla smart av mig . men jag ska uppdatera med de nya länderna. Sedan om någon fortfarande är intresserad av att kolla in denna tråden när jag ändrar lite och sedan skriver om presentationen av leken och döper den till något, så är det otroligt välkommet. Det kan bespara en på timmar av speltest om man får kritik för kort man lägger in, precis som jag redan fått och därmed tagit ut och bytt! , EDHREC som du länka är huvudkällan för mig när det gäller att kolla vilka kort som kan passa in när ajg börjar byggandet! tack
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

29. Tack igen för all hjälp jag få... 21:08:29, 8/10 -17  
Tack igen för all hjälp jag fått med leken. Har skrivit en allmänt strategi, namngett den, sedan lagt ett par till namnförslag i brödtexten överst, hoppas ni gillar den!

Här leken uppdaterad och "klar" vill egentligen bara byta ut diabolic mot demonic tutor, sedan kanske nått mer men det vet jag först efter flera speltest.

Ser det bra ut?

http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218865
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

30. Ja, det ser väl bra ut. Ser ut... 06:41:58, 9/10 -17  
Ja, det ser väl bra ut. Ser ut som de flesta goodstuff listorna det år sådana här listor man kan.sitta ner och skriva utifrån minnet i 10 minuter och veta att: ja, detta kommer gå rätt bra.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!