Magic the Gathering
Magic the Gathering34885 medlemmar 599 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER feedback bant- edh lek... Behöver fräsha idéer till Rith ...
Damia, Sage of Stone, Behöver hjälp välja kort att lägga i! BUG lek
Senast läst: 15:56:02, 19/4 -24. Läst 6623 gånger.
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

Damia, Sage of Stone, Behöver hjälp välja kort att lägga i! BUG lek 02:43:02, 30/9 -17  
Någon som kan hjälpa mig med vilka kort som ska in i leken och vilka som ska ur? Hade varit toppen! Inte svårare än så, resten behöver knappt läsas! men förklarar bara lite om mina problem med leken och vad jag vill försöka skapa! En vass riktigt bra, lek! Så klart

Damialeken som behöver byta ut några kort, och dessa finns i kommentarerna:


http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218865

skulle verkligen behöva hjälp att få min lek som jag länkar här precis till att bli riktigt vass! Jag vet inte riktigt vilka jag ska ta och lägga in och vilka jag ska ta ur, om jag ska ändra länderna så har jag inga direkt bättre länder så tror det är så bra det kan bli, så de kan vara som de är för tillfället. Det viktigaste är det övriga! och alla kort jag har som inte får plats, ser ni några av de som inte får plats som jag kopierat in i kommentarsfältet på min lek? Och vilka man ska byta ut dem emot och därmed ta ur leken? Skulle vara jätteschysst!!! Kanske skapa en bra sideboard med 15 kort också! (Just det, sedan undrar jag hur jag ändrar så de som är foilade i min lek blir foilade på SvM också i EDH leklistan?)

Med en 50+ stor sideboard som jag också copy pastat in i kommentarerna på min lek. Skulle behöver hjälp att se vilka kort som borde kastas ut ur leken, och vilka som borde sättas in från "sideboarden". Då jag har en sideboard som var för stor att få plats, så postade jag den i kommentarsfältet istället som sagt.

Finns det någon som kan hjälpa mig att få denna lek att bli så vass som möjligt? Just nu så rampar jag bara och jag blir hackad på tills jag dör. Fast jag har inte testat leken som den ser ut nu, när jag lagt till de nya CSsen och lite andra, bättre kort. Så har ingen aning om vad som skulle vara bäst att ta bort och lägga till. Doubling Season är ett av de viktigaste korten och det har jag lagt in nu men inte hunnit testa t ex!

Jag vill antingen ha en "superfriends" lek med massa planeswalkers, vilka ska finns i leken eller "side" listan, med BW's som bara dödar creatures så mina PW'ers, artifakter och enchantments är kvar.

Dock kommer det ju bli typ control combo lek, om ni ser på korten så ser ni säkert palinchron, deadeye navigator, eternal witness, BSZ, Praetor's Council, Vraska + Doubling Season + Rogue's Passage OSV OSV.

Har ni några idéer hur jag kan försvara mig bättre, då Damia hela tiden blir borttagen, därför jag har vissa kort med för att skydda henne. Sedan har jag bra ramp men kommer aldrig ur rampfasen till att sätta press på fienden innan jag är nere på noll liv typ. : /

Tack på förhand! Hoppas någon kan hjälpa mig att ge tips vilka kort jag kanske borde lägga från sideboarden till huvudleken och vilka man borde ta bort. Kanske lägga i en RIKTIG SIDEBOARD? Oavsett om man kör en planeswalker lek eller bara har 1 till 3 PW's och kör control , ramp, combo och massa card draw. Så man får riktigt kul! : )
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Du vill inte prova med Psychic... 08:38:08, 30/9 -17  
Du vill inte prova med Psychic Possession och dylika kort?

Damia, by a Thousand Cuts

EDH / Casual

Av: Mogalana
01:53, 30/9 -17

Mogalana kommenterar:
Damia, Delayer of Gratification
Damia, Mistress of Unity
Damia, Master of Chess

Denna lek är en BUG, Sultai lek, lite control, en hel del ramp, lekens mål är att vara snabb, men tålamod är ett måste.

Ett kryddmått kontroll, tre teskedar Combos, som inte måste gå infinite och därmed inte nödvändigtvis göra vissa spelare frustrerade.

Leken kunde blivit en superbest friends lek, mkt PW's och
"Creature" - BW's som, det finns en del sånt men är och blev inte huvudtemat.

Fas 1: Istället fokusera på att i första fasen rampa så hårt som bara går och försöka använda sig av så mycket recursions och återanvändning av kort med ETB effekter som möjligt. Var inte rädd att använda Green Sun's Zenith om du startar med den på handen för att göra X till noll och därmed bara kunna hämta upp Dryad Arbor , två forest runda 1 inte så dumt.

Sedan så skadar det inte om din starthand inte är för många basic lands, bättre att ha dem att fetcha senare, tror nog t o m att det är värt att gå in med en segare start än att slänga iväg alla basic länder direkt och fizzla alla fetch kort.

Fas två inleds när du förhoppningsvis rampat tillräckligt snabbt för att inte vara död, och sedan sätta sådan press på motståndet så att de inte kan sänka ditt liv mer, vilket troligen kommer inträffa om man spelar multi och du ses som ett hot, eller 1v1 mot en aggrolek. Ta smällarna om det behövs men se till att ta kontroll över bordet innan du går för lågt i liv.

Sedan inleder man fas 3 och försöker vinna genom att antingen infinite comba, om din playgroup eller okej med det, annars combar du så mkt du märker att du tillåts att göra. Använda Palinchron + Deadeye Navigator för att få tillräcklig mana, sedan använda Blue Sun's Zenith om du får infinite comba och milla ned motståndaren till 0 kort i biblioteket, med andra ord runt 80-90 mana i poolen. Wincons som inte kräver infinite combos finns att tillgå också. Fetcha Vraska the Unseen och ha Rogue's passage med Doubling Season redan ute, så ultar du henne direkt för 10 och skapar då 6 assassins som dödar motståndaren/motståndarna så länge de gör en enda skada på spelaren. Open into Wonder är speciellt bra i multi för detta då du då kan attackera samtliga spelare utan att de kan göra något så länge den inte countras.

Om du har problem att ha kvar Damia på bordet så lös det som jag gjort genom att ge henne Darksteel Plate , Sedan är hon helt säker så länge du har en counter på handen.

Tack för all hjälp ni som tipsa mig på forumet.

Edit: Ändringar som skett, bytt ut tre land, bytt ut tre spells. Tror det blir bättre så här.
Kategori: Casual
Format: EDHStorlek: 100 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
5898:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]218865[/lek]
Köp leken! Proxa leken!
  CREATURES (24)
1Damia, Sage of Stone
1Deathrite Shaman
1Phantasmal Image
1Palinchron
1Deadeye Navigator
1Birds of Paradise
1Lotus Cobra
1Glen Elendra Archmage
1Azusa, Lost but Seeking
1Courser of Kruphix
1Kruphix, God of Horizons
1Ramunap Excavator
1Crypt Ghast
1Acidic Slime
1Rune-Scarred Demon
1Consecrated Sphinx
1Eternal Witness
1Venser, Shaper Savant
1Progenitor Mimic
1Rampaging Baloths
1Sakura-Tribe Elder
1Kydele, Chosen of Kruphix
1Oracle of Mul Daya
1Dryad Arbor
 ENCHANTMENTS (3)
1Doubling Season
1Burgeoning
1Zendikar Resurgent
 SORCERIES (14)
1Time Stretch
1Tooth and Nail
1Toxic Deluge
1Gaze of Granite
1Black Sun’s Zenith
1Decree of Pain
1Seek the Horizon
1Kodama’s Reach
1Green Sun’s Zenith
1Diabolic Tutor
1Dark Petition
1Regrowth
1Rite of Replication
1Villainous Wealth
  INSTANTS (13)
1Misdirection
1Pact of Negation
1Force of Will
1Blue Sun’s Zenith
1Cyclonic Rift
1Dark Ritual
1Putrefy
1Krosan Grip
1Mystical Tutor
1Brainstorm
1Stroke of Genius
1Sprouting Vines
1Fact or Fiction
 PLANESWALKERS (4)
1Vraska the Unseen
1Liliana Vess
1Liliana, Death’s Majesty
1Jace, the Mind Sculptor
  ARTIFACTS (8)
1Venser’s Journal
1Lightning Greaves
1Darksteel Plate
1Sol Ring
1Sensei’s Divining Top
1Relic of Progenitus
1Sword of Feast and Famine
1Trading Post
 LANDS (34)
1Command Tower
1Crystal Vein
1Flooded Grove
1Urborg, Tomb of Yawgmoth
1Strip Mine
1Watery Grave
1Breeding Pool
1Misty Rainforest
1Twilight Mire
1Overgrown Tomb
1Verdant Catacombs
1Sunken Ruins
1Polluted Delta
1Dimir Aqueduct
1Jungle Hollow
1Bant Panorama
1Drowned Catacomb
1Opal Palace
1Terramorphic Expanse
1Rogue’s Passage
1Temple of Mystery
1Simic Growth Chamber
1Evolving Wilds
1Temple of Malady
1Golgari Rot Farm
1Opulent Palace
3Island
2Forest
3Swamp

 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

2. Hej, Jag har också en Damia-l... 09:45:34, 30/9 -17  
Hej,
Jag har också en Damia-lek. Min game plan är
- Rampa som satan
- Använd Damia för att fylla upp handen
- Vinn på stora spells

Det första jag tog ut var kort som var nonbo med Damia. Rhystic Study är t ex ett jättebra kort, men med Damia ute gör den exakt ingenting.

Kort du troligtvis vill ha:
- Homeward Path
- Vedalken Orrery
- Tempt with Discovery (särskilt om du har tillgång till Gaea's Cradle)
- Mana Reflection + Grim Monolith + Basalt Monolith
- Priest of Titania
- Joraga Treespeaker
- Genesis Wave
- Villainous Wealth
- Mystic Snake
- Peregrine Drake
- Havengul Lich
- Cultivate

Tanken är att inte vara beroende av din commander men då måste du ha tillgång till manasinks som ger dig advantage.

Om vi kollar på det du har i din sideboard så finns det några kort som sticker ut:
- Oracle of Mul Daya (kortekonomi som inte motarbetar Damia)
- Bounty of the Luxa
- Arcane Denial (non-bo med Damia, men du behöver kontringar)
- Shardless Agent
- Rite of Replication
- Sakura Tribe-Elder
- Kydele
- Terastodon
- Sword of Feast and Famine
- Progenitor Mimic
- The Scarab God


Vad ska då in, och vad ska ut? Det beror på vilken riktning du vill att din lek ska ta. Om du ska köra på ditt Planeswalkertema (vilket egentligen är en Atraxa, Praetors' Voice lek) så är Garruk Wildspeaker ganska given pga mana acc. Tänk på att du måste försvara dina planeswalkers! En sådan lek vill nog ha kort som Time Warp, Propaganda och Baleful Strix.

Är det big spells som är målet (Genesis Wave, Stroke of Genious, Deadeye Navigator + Palinchron) så behöver du mer manadubblare och mer mana acc. Och då även mer mana sinks som Scarab God.

Om du ska spela med Deadeye Navigator så behöver du dels fler varelser du vill kunna blinka (Mystic Snake, Mulldrifter, Greenwarden of Murasa).

Slutligen har du ett subtema med landdrops (Azusa, Lost but Seeking, Burgeoning, Lotus Cobra, Courser of Cruphix, Ramunap Excavator). För att det här ska vara ens i närheten av funktionellt behöver du ha mycket mer
- Kort som ger dig länder eller land drops (Crucible of Worlds, Explosive Vegetation, Sprouting Vines, Verdant Confluence, Seek the Horizon, Trade Routes, Patron of the Moon)

- Kort som ger dig payout för att du gör landdrops (Avenger of Zendikar, Rampaging Baltohs)

Det är i princip en helt egen lek. Men du kan inte spela Azusa och Burgoening utan kort som ger dig fler länder att spela. Och du har inte ens fetchländer (Misty Rainforest, Bant Panorama, Blighted Woodland, Evolving Wilds Terramorphic Expanse )


Kort som du troligtvis bör ta ut:
- Tempel of the False God. För stor risk, för liten payoff. Men känn dig fram.
- Reliquary Tower. Du ska spela spells, annars gör Damia inget. Fixa färgad mana istället.
- Darksteel Plate Du vill skydda din commander, men du har för mycket sånt här. Spela Vedalken Orrey istället.
- Praetor's Councel Du drar redan massor med kort. Det här för dig inte framåt utan blir "win-more". Byt mot exempelvis Greenwarden of Murasa (= Dead-eye go nuts!)
- Ad Nauseam. Försöker du begå självmord?!
- Azusa
- Burgoeing Har du länderna? Spela Golgari Rot Farm åtminstone
- Rhystic Study - Bra i exakt alla andra lekar.
- Necropotence - Samma som Study - Damia gör redan det här.
- Open into Wonder
- Days ondoing - Seriöst, vill du inte bara rampa in i din General istället?

Resten är lite beroende på om du vill gå Planeswalkerleken eller big spells. Jag går på big spells.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Håller i det stora hela med pa... 09:52:42, 30/9 -17  
Håller i det stora hela med party på allt antar jag.

Om Vedalken Orrery fungerar kanske man ska kolla på den blåa leylinen som ger typ flash?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

4. Cadaverous Bloom, Mind Over Ma... 10:28:40, 30/9 -17  
Cadaverous Bloom, Mind Over Matter, Dream Halls, Mindless Automaton och Skirge Familiar känns jäkligt nice med den generalen tänker jag.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

5. Håller med ovanstående i stort... 10:38:55, 30/9 -17  
Håller med ovanstående i stort men håller inte med om att Darksteel Plate ska ut eller att effekterna som ger dig mer landdrops ska ut. Din general kostar redan svinmycket mana och ska du kunna lita på hennes kortdragseffekt för att fylla upp handen måste du kunna skydda henne. Möjligen hade jag ersatt Darksteel Plate med Aspect of Mongoose eller tagit in den med.

Landdrop-effektern gör att du kan fortsätta tömma din hand för att dra nya kort med generalen, har du inte dem kommer du snart bara dra ett-två kort per tur ändå eftersom länderna ansamlas i din hand.

Jag tycker du ska foca på stora spells. In med Manadubblare som Vorinclex, Voice of Hunger, Mana Reflection och Zendikar Resurgent samt några riktigt feta spells såsom Villainous Wealth.

Oracle of Muldaya ska bara in i alla gröna EDH-lekar som någonsin byggts så att den är i brödan får du skämmas för :)
 
"Not Gruul? Then die!"
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

6. Hmm ... ja precis, var är Vill... 16:02:54, 30/9 -17  
Hmm ... ja precis, var är Villainous Wealth?! ;)
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

7. Tack för svaren allihop! först... 16:24:47, 30/9 -17  
Tack för svaren allihop! först till Bloodspawn, Att mul daya inte är i leken är att den inte kommit till dörren än : ) . Sedan så visste jag inte hur jag skulle bygga min lek men när i början innan jag beställde några kort alls, så använde jag i princip helt andra kort än ni ser nu, och då var Praetor's Council det som gjorde att jag vann genom tutoring och lite självmilling alt att motståndaren gjorde jobbet åt mig.

Sedan hittade jag denna sidan:

http://tappedout.net/mtg-decks/damia-primer-one-good-turn-deserves-another/#

Hoppas länken funkar, och läste igenom hans gameplan, till Party: Ad Naseum ex tyckte jag verkade dålig, men den var rätt billig att köpa och i hans beskrivna gameplan så verkade det som han sa att den var livsnödvändig och att han droppade sig själv till typ 10 liv och skit, tyckte det lät svårt och riskfullt, sen har jag bara hälften av korten han har i mina ägor, så jag kan inte göra hans taktik ändå, men jag gick åt det hållet och tänkte testa om den fungerade så jäkla bra som han beskrev det. Ni kan läsa hans strategi osv på tapped out länken ovan där.

Ang kort och så, så har jag lagt massvis kulor nu, för min ekonomiska situation i alla fall, på att skaffa de korten som ligger i listan och "sideboarden", så enda jag kan göra är att byta till mig från de som inte behövs

De kort som Party pratade om,

- Priest of Titania
- Villainous Wealth
- Cultivate

dessa tre har jag tillgång till av de i din lista, sedan angående länder så är misty rainforest i leken så den missade du nog bara, och sedan har jag tillgång till fetchländer (Misty Rainforest, Bant Panorama, Evolving Wilds, Terramorphic Expanse )

dock ej Blighted Woodland.

Citat: Men du kan inte spela Azusa och Burgoening utan kort som ger dig fler länder att spela. Och du har inte ens fetchländer (Misty Rainforest, Bant Panorama, Blighted Woodland, Evolving Wilds Terramorphic Expanse ) ,"

Så jag måste få plats med terramorph och evolving? Jag tog ut dem för jag inte tyckte det fanns plats och deras fetchade kommer ändå bara in tappade, men tänkte inte på det sättet att det kanske kunde hjälpa till att få mer länder på handen generellt. Men isåfall kan man ju likväl ha ett högre antal länder bara och få slänga ut några andra kort så drar man mkt länder, sen använder card draw till max?

Sedan de flesta kort som nämndes har jag inte i övrigt om jag inte skrev dem ovan, de som skallbrand pratade om har jag tyvärr inte tillgång till, mana reflection har jag försökt skaffa, kanske kan göra det men vill eg sälja eller byta nu för har köpt för mkt kort.

Till sist, jag är okej att gå "big spells" jag vet inte exakt hur jag ska göra men bara det är roligt, jag gillar ju Liliana, samlar på kort med henne och från början var detta en Liliana lek, som blev mindre och mindre Liliana tills typ inget kort återstod. PW's hade varit kul så länge man får ut dem och kan skydda dem, men jag skulle vara nöjd med typ Jace, lilly of veil och Vraska.

Sedan känns det för mig som att jag inte har skydd, då jag är van vid tribal lekar med mkt creatures som pumpar upp, massa aggro lekar bara typ, så har jag svårt att anpassa mig och förlorar av att bli poke'ad medan jag rampar så hårt jag kan och precis ska gå över till att försöka lägga press på motståndarna då jag går under noll liv.

Anledningen till att open into är med är -> Open into wonders + doubling season + vraska the unseen = döda alla motståndare på samma runda , ulta henne direkt och få 6 assassins som dödar varenda motståndare , därför den är med, därför rogue's passage är med också.

Tack för alla svaren, blev positivt överraskad att jag skulle få svar! och flera st! Jag har bara spelat magic alls typ, började i år runt mars april, (förutom typ när jag var 10 år och inte fatta någonting, och sedan slutade snabbt, och lite i tonåren runt kamigawa MTGO i ett år kanske.)

Hur som helst jätteroligt med svar och tips!

Gå gärna in och kolla "mallen" jag själv använde mig av för att jag är så ny så jag har svårt att veta hur jag ska bygga lekar som inte är tribal aggro buffa upp stora creatures lekar, då det var där och edhrec jag kollade in när jag försökte tänka ut vilka kort jag skulle satsa på att införskaffa. Jag vill dock inte göra hans lek, jag ville bara ha någon vägledning, så den har nog fyllt sitt syfte nu. Så

Nu sitter jag med för många och det blev bara för mkt val så det blir svårt att få till det helt enkelt.

Med vänlig hälsning och tack igen

Ola
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

8. * = har redan Kort du troli... 18:47:43, 30/9 -17  
* = har redan

Kort du troligtvis vill ha:

- Tempt with Discovery

Mana Reflection
Grim Monolith
Basalt Monolith *

- Priest of Titania *
- Joraga Treespeaker
- Genesis Wave
- Villainous Wealth *
- Mystic Snake
- Peregrine Drake
- Havengul Lich
- Cultivate *

Korten under här är samma sak, * har jag, utan så saknar jag. måste försöka byta till mig isåfall från främst sideboarden, men har även andra kort av smått värde i en pärm. Fick ju vedalken shackles invention jag tror jag skrev med här i den sista fatpacken den lokala affären hade, tillsammans med tezzeret och ett par andra så tjänade jag på lådan : ) av de 10 boostrarna. Fick ju den där agenten som Party tyckte jag skulle ha i.

Garruk Wildspeaker
Time Warp (ska kolla gamla kort om den finns där, TEMPEST)
Propaganda
Baleful Strix *
Genesis Wave
Stroke of Genius *
Deadeye Navigator *
Palinchron *
Scarab God *
Mystic Snake
Mulldrifter
Greenwarden of Murasa
Azusa, Lost but Seeking *
Burgeoning *
Lotus Cobra *
Courser of Cruphix *
Ramunap Excavator *
Crucible of Worlds
Explosive Vegetation *

Sprouting Vines (har ett gammalt kort som gör nästan samma sak fast till brädet tappat, samma sak som att gå till handen nästan, går väl lika bra på det viset, ska bara kolla vad cmc:et är)

Verdant Confluence
Seek the Horizon
Trade Routes
Patron of the Moon
Avenger of Zendikar
Rampaging Baloths *
Bant Panorama *
Blighted Woodland
Evolving Wilds *
Terramorphic Expanse *
Golgari Rot Farm *

Cadaverous Bloom
Mind Over Matter
Dream Halls
Mindless Automaton *
Skirge Familiar

Så ska se vad jag kan göra, om jag kan uppdatera något, eller om ni kan ge en kommentar på det jag skrivit först. Vi märker : ) tack igen!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

9. Och om jag skulle kanske lägga... 19:13:39, 30/9 -17  
Och om jag skulle kanske lägga till speciellt de två översta här också bland länderna? borde inte det hjälpa lite då med att ha nog länder för Azusa? plus de andra jag redan listat, som misty, och de andra två i rätt färger, och vanliga fetches som terramorph och evolving?


Dimir Aqueduct
Simic Growth Chamber
Azorius Chancery (gillar inte att det är vitt i men... ja)
Jwar Isle Refuge
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

10. Du,kan inte spela Azorius Chan... 19:56:30, 30/9 -17  
Mogalana skrev 19:13, 30/9 -17 Och om jag skulle kanske lägga till speciellt de två översta här också bland länderna? borde inte det hjälpa lite då med att ha nog länder för Azusa? plus de andra jag redan listat, som misty, och de andra två i rätt färger, och vanliga fetches som terramorph och evolving?


Dimir Aqueduct
Simic Growth Chamber
Azorius Chancery (gillar inte att det är vitt i men... ja)
Jwar Isle Refuge

Du,kan inte spela Azorius Chancery i Damia, den är vit.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

11. Menar han kanske Golgari Rot F... 20:50:50, 30/9 -17  
RolloTomasi skrev 19:56, 30/9 -17
Mogalana skrev 19:13, 30/9 -17 Och om jag skulle kanske lägga till speciellt de två översta här också bland länderna? borde inte det hjälpa lite då med att ha nog länder för Azusa? plus de andra jag redan listat, som misty, och de andra två i rätt färger, och vanliga fetches som terramorph och evolving?


Dimir Aqueduct
Simic Growth Chamber
Azorius Chancery (gillar inte att det är vitt i men... ja)
Jwar Isle Refuge

Du,kan inte spela Azorius Chancery i Damia, den är vit.

Menar han kanske Golgari Rot Farm?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

12. EDIT: Vad knepigt att jättemån... 21:11:37, 30/9 -17  
EDIT: Vad knepigt att jättemånga lägger upp fetchlands som enbart har ena färgen rätt när de bygger sina lekar på tappetout och vart som, jag gillar egentligen inte det, men det är väl bara illegalt i franska EDH? om det ens är mot reglarna alls då det inte står något på kortet som säger att det är vitt? Det ska ju vara en vit cirkel i vänster mitt då? Annars en sol som mana kostnad eller en sol i regeltexten på den?, det enda som gör att den är "vit" är att det står ordet plains ,vilket inte är synonymt med vitt så vitt jag vet, sedan så är halva kortet färgat åt det hållet ja, men fortfarande så syns ingen sådan symbol för att påvisa vilka färger kortet ev skulle ha, tror det är därför många använder sådana dyra fetch lands med bara en färg rätt. För att det är okej, men jag kan ha helt totalt fel här. Så länge fetchen är blå i det fallet med det plain island fetchen alltså.

Rotfarm har jag, dimir och simic growth chamber har jag inte men kan ordnas, då jag skulle tydligen få nån kompensation för ett köp.

Så fetchlandsen som evolving, terramorphic, plus de tre ovan och bant panorama, sedan hade jag basalt monolith som det pratades om också. Kanske glömt något nu men då är det ju åt rätt håll hoppas jag.

Jag ska kanske försöka hinna ändra i länderna enligt rekommendationer från er grabbar!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Uppdaterad: 21:43:25, 30/9 -17
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

13. Fetchlands har ingen färgident... 22:49:05, 30/9 -17  
Mogalana skrev 21:11, 30/9 -17 EDIT: Vad knepigt att jättemånga lägger upp fetchlands som enbart har ena färgen rätt när de bygger sina lekar på tappetout och vart som, jag gillar egentligen inte det, men det är väl bara illegalt i franska EDH? om det ens är mot reglarna alls då det inte står något på kortet som säger att det är vitt? Det ska ju vara en vit cirkel i vänster mitt då? Annars en sol som mana kostnad eller en sol i regeltexten på den?, det enda som gör att den är "vit" är att det står ordet plains ,vilket inte är synonymt med vitt så vitt jag vet, sedan så är halva kortet färgat åt det hållet ja, men fortfarande så syns ingen sådan symbol för att påvisa vilka färger kortet ev skulle ha, tror det är därför många använder sådana dyra fetch lands med bara en färg rätt. För att det är okej, men jag kan ha helt totalt fel här. Så länge fetchen är blå i det fallet med det plain island fetchen alltså.

Rotfarm har jag, dimir och simic growth chamber har jag inte men kan ordnas, då jag skulle tydligen få nån kompensation för ett köp.

Så fetchlandsen som evolving, terramorphic, plus de tre ovan och bant panorama, sedan hade jag basalt monolith som det pratades om också. Kanske glömt något nu men då är det ju åt rätt håll hoppas jag.

Jag ska kanske försöka hinna ändra i länderna enligt rekommendationer från er grabbar!

Fetchlands har ingen färgidentitet eftersom de saknar manasymbol, alla edh-lekar kan spela alla fetchländer (även om inte alla kan ha ett legalt target). De spelas för att tunna leken på länder och för att de ger dubbla landfall-triggers.
 
"Not Gruul? Then die!"
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

14. http://www.svenskamagic.com/de... 00:01:50, 1/10 -17  
http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=218865

Uppdaterat nu så jag tog ut Fyra länder, varav ett par var nog föreslagna. La in Golgari Rot Farm, Terramorphic Expanse , Bant Panorama och Evolving Wilds i, så det då ska gå bättre att spela Azusa osv! Jag blev lite förvånad att kritiken skulle riktas mot länderna då jag aldrig haft typ fetchlands, dyrare länder än vanliga tappade dubbelland osv, eftersom jag inte spelat så länge. Så jag startade med att verkligen fixa alla tre fetch för färgerna och deras pickup vad de nu kallas, plus filter länderna, och ett par andra som är snäppet vassare än bara komma in tappat och ge antingen en eller annan mana. Men kritiken är ju konstruktiv och är glad att jag får hjälp! Jag kollade alla gamla kort men tyvärr hitta jag inget kort förutom det jag redan markerat över med en * , på de som ni pratat om, de har jag, men de övriga måste jag lyckas byta mig till eller nått isåfall, så jag får försöka göra mitt bästa med det jag har för tillfället, hoppas att landbytena nu ska göra något, och så ska jag när jag har tid ta ur några av korten Party föreslog och ersätta dem med några andra. Se hur det känns och vad ni anser om bytena då.

tack så mkt så länge så får jag hoppas jag kan hitta någon att spela med snart!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

15. Kritiken riktades väl knappast... 00:38:33, 1/10 -17  
Kritiken riktades väl knappast mot länderna?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

16. Tja jag menade typ, party och ... 02:00:44, 1/10 -17  
Tja jag menade typ, party och det han sade angående mina landval att jag inte ens hade fetchlands som evolving wilds och misty rainforest (fast den hade jag faktiskt) osv , men som sagt jag är bara glad för jag har nu bytt ut land så det hjälper mig

En fråga, men först, jag tog ut typ 4-5 av de äldre korten från slutet av 90talet ur den feta listan som ni kan se om ni missat det, min "sideboard", i kommentatorsfältet om ni klickar på min länk till min lek.

nu till frågan, är river hoopoe och Weaver of Currents , inte tillräckligt bra för att ha i leken?

Sedan undrade jag om ni vet hur man gör så att man kan få sina kort att bli rätt bild på, jag har ju valt med @ när jag skrev in men verkade inte hjälpa när leken var färdig, och även om det hjälpte så hitta jag inget kommando eller ställe att säga att jag har en foilad variant, skulle vilja kunna visa vilka jag har foilade : )
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Uppdaterad: 02:03:07, 1/10 -17
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

17. Jag tipsade om de billiga fetc... 08:31:27, 1/10 -17  
Jag tipsade om de billiga fetchen då jag antog att du inte har tillgång till rare-fetch. Om du har det, spela dem i första hand.

Observera att fetch är "nödvändiga" för game plan baserat på landdrops. Men du måste välja vilken väg din lek ska gå, du kan inte spela alla strategierna samtidigt.

Sen går vissa strategier i varandra. Du vill ju rampa, så kort som ger extra land drops ihop med Rampaging Baloths och Avenger of Zendikar är ju helt ok. Men imo så kräver Azusa, Lost but Seeking och Burgoening att du har fler kort på hand än du kan droppa naturligt för att bli bra. Och då behöver du commita till kort som annars inte är bra om du inte har de extra land dropsen, som Sprouting Vines och Seek the Horizon.

Jämför exempelvis Seek the Horizon med Explosive Vegetation - Vilken vill du helst ha om du har Azusa i spel, och vilken vill du helst ha om du inte har det?
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

18. Jag har bara de billiga fetch ... 17:07:30, 1/10 -17  
Jag har bara de billiga fetch länderna, 3 st, de två vanligaste evolving och terra, sedan har jag warped landscape också men den suger ju lite extra. Sedan så har jag ju lagt till nu som föreslagits av dig Party, att lägga in Bant Panorama, ta ut temple of the false god och tre till för att ha två billiga fetches, du ser ju länderna om du kollar leken nu, och sen golgari rot farm är med också enligt dit förslag. Jag vet vad mer jag borde ha,

jag måste veta om jag ska skaffa dimir aqueduct och simic growth chamber ? Ska jag då ta bort evolving wilds och terramorphic expanse ?

Jag kan väl köpa de två korten seek the horizon och sprouting vines de kostar ju 3 kr plus porto, får försöka hitta en som har båda eller gå till gamestoren.

Nu ska jag lägga in och ta ut lite spells och ändra så som du föreslog, inte allt, men något av det, så får vi se om det blir bättre!

Tack för hjälpen!!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Mogalana
MEDLEM
Vargön
@svm s. 23/4 -17

3 rubriker
15 svar

19. Jag skulle få kompensation för... 17:18:04, 1/10 -17  
Jag skulle få kompensation för ett mänskligt misstag hände med en person, men det var lugnt allt är bra, han verkar bra och schysst! Men jag undrar om ni ser något kort som sticker ut i denna auktionslistan? Antingen 1kort för 10kr typ ca, eller två kort för 5 kr typ på BO

Kolla in auktionen här vore jättesnällt om ni kan se något som sticker ut som inte är dyrt, ska max kosta 10kr egentligen, men kanske går med 15-20kr också, i värsta fall kan jag väl lägga en tia eller nått själv, utöver kompensationen:

http://www.svenskamagic.com/torget/index.php?what=auktionen&ID=29455&&place_and_search=true&ordning=expansion

för det är vad jag ska få i kompensation plus att jag redan BOat dimir aqueduct och simic growth chamber . Så de kommer jag ha, och en sista fråga då när jag väl får growth chambern och aqueducten, ska jag ta ur evolving wilds och terramorph nu när jag kommer få dessa två länder jag skrev precis ovan? Tack för all hjälp!
 
If thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

20. Landfall-tema it is. Tireless ... 17:21:25, 1/10 -17  
Mogalana skrev 17:07, 1/10 -17 Jag har bara de billiga fetch länderna, 3 st, de två vanligaste evolving och terra, sedan har jag warped landscape också men den suger ju lite extra. Sedan så har jag ju lagt till nu som föreslagits av dig Party, att lägga in Bant Panorama, ta ut temple of the false god och tre till för att ha två billiga fetches, du ser ju länderna om du kollar leken nu, och sen golgari rot farm är med också enligt dit förslag. Jag vet vad mer jag borde ha,

jag måste veta om jag ska skaffa dimir aqueduct och simic growth chamber ? Ska jag då ta bort evolving wilds och terramorphic expanse ?

Jag kan väl köpa de två korten seek the horizon och sprouting vines de kostar ju 3 kr plus porto, får försöka hitta en som har båda eller gå till gamestoren.

Nu ska jag lägga in och ta ut lite spells och ändra så som du föreslog, inte allt, men något av det, så får vi se om det blir bättre!

Tack för hjälpen!!

Landfall-tema it is. Tireless Tracker är ett bra kort som passar också.

Zkorpan presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Counterspell 23:-

Enlightened Tutor 320:-

2 Concordant Crossroads 240:-

2 Elvish Spirit Guide 100:-

Tithe 300:-

2 Worldly Tutor 300:-

Hermit Druid 210:-

2 Braingeyser 100:-

Karakas (Italienska) 400:-

3 Control Magic 5:-

3 Control Magic (EX) 5:-

Fastbond 350:-

Tombstone Stairwell 140:-

Mind Twist 100:-

3 Demonic Consultation 150:-

Dissipate 3:-

Turnabout 48:-

Disenchant 2:-

3 Disenchant 2:-

Disenchant 2:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!