Magic the Gathering
Magic the Gathering29288 MEDLEMMAR 1011 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Kopia med Tilonalli's Skinshif... Bomat + reanimate...
Mishra + Sacc
Senast läst: 10:59:21, 24/10 -17. Läst 511 gånger.
Skaven1234
MEDLEM
Örbyhus
@svm s. 8/9 -15

23 rubriker
31 svar

Mishra + Sacc 23:50:58, 20/9 -17  
Såg någonstans och ville kolla om det faktiskt stämmer.

Om man kör en kopia av en artecaft i leken t.ex. Ichor Wellspring. Om jag då har en Mishra, Artificer Prodigy och en Trading Post i spel och castar Ichor Wellspring, kan jag då stacka Mishras trigger så att Ichor Wellspring kommer in, jag får dens etb trigger, jag saccar den till Trading Post och drar ett kort från dens ltb trigger, sen resolvar Mishras Triggered ability och jag får ta upp Ichor Wellspring från graven till battlefield igen?

Hoppas man förstår frågan :P

Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
975 svar

1. Mishra har en cast trigger, in... 00:00:41, 21/9 -17  
Mishra har en cast trigger, inte en etb. Så nej då artefakten ligger på stacken när Mishras trigger resolvar och således inte kan sackas till Trading Post.

Edit
Såg att du spånar på Mishra i edh, tricket är ju att ha fler cast triggers (såsom Nether Void) då kan du stacka dem hur du vill och får då ner den artefakt du triggar Mishra med i graven och kan då lägga in den på battlefield.
 


Uppdaterad: 00:03:29, 21/9 -17
Skaven1234
MEDLEM
Örbyhus
@svm s. 8/9 -15

23 rubriker
31 svar

2. Ja såg det, ända tråkiga med t... 00:05:28, 21/9 -17  
Morefx skrev 00:00, 21/9 -17 Mishra har en cast trigger, inte en etb. Så nej då artefakten ligger på stacken när Mishras trigger resolvar och således inte kan sackas till Trading Post.

Edit
Såg att du spånar på Mishra i edh, tricket är ju att ha fler cast triggers (såsom Nether Void) då kan du stacka dem hur du vill och får då ner den artefakt du triggar Mishra med i graven och kan då lägga in den på battlefield.

Ja såg det, ända tråkiga med t.ex Nether Void är att det är kanske inte så kul att spela mot..
Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
975 svar

3. Cephalid Shrine (vägra betala ... 00:18:03, 21/9 -17  
Skaven1234 skrev 00:05, 21/9 -17
Morefx skrev 00:00, 21/9 -17 Mishra har en cast trigger, inte en etb. Så nej då artefakten ligger på stacken när Mishras trigger resolvar och således inte kan sackas till Trading Post.

Edit
Såg att du spånar på Mishra i edh, tricket är ju att ha fler cast triggers (såsom Nether Void) då kan du stacka dem hur du vill och får då ner den artefakt du triggar Mishra med i graven och kan då lägga in den på battlefield.

Ja såg det, ända tråkiga med t.ex Nether Void är att det är kanske inte så kul att spela mot..

Cephalid Shrine (vägra betala 0)
 

BYT BORD TILL


 
  Ixalan! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!