Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Dyra kort och Tradera-auktione... Unstable basics som telefon wa ...
Alla Iconic Masters kort spoilade!
Senast läst: 11:16:27, 22/4 -24. Läst 6158 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

21. Ser nu att de slagit alla reko... 21:56:07, 10/9 -17  
Ser nu att de slagit alla rekord i tråkighet genom att ha med Netcaster Spider!? Tråkigare ersättare till Giant Spider får man väl leta efter?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

22. Ett perfekt exempel. Det är ju... 22:24:03, 10/9 -17  
latsblaster skrev 21:56, 10/9 -17 Ser nu att de slagit alla rekord i tråkighet genom att ha med Netcaster Spider!? Tråkigare ersättare till Giant Spider får man väl leta efter?

Ett perfekt exempel. Det är ju klart att man har med Giant Spider istället för någon random Netcaster Spider :|
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

23. För att den gamla aldrig såg s... 00:59:07, 11/9 -17  
latsblaster skrev 21:24, 10/9 -17
Bjorn skrev 20:51, 10/9 -17 Började läsa listan och kom till Avacyn, Angel of Hope och bara "Wtf?". Archangel Avacyn är ju bra mycket mer ikonisk. Vad hade de för kriterier egentligen?

Hur menar du att den är mer ikonisk? Mindre barnslig och väldesignad skulle jag säga, men mer ikonisk?

För att den gamla aldrig såg spel medan den nya satte ramverket för hur man måste spela under flera år. Ikonisk handlar om kortet men också hur det har påverkat olika format. Snapcaster, Bob eller Liliana of the Veil är inte speciellt udda kort i sig, men de har varit formatdefinierande och är därför ikoniska. Avacyn, Angel of Hope är bara en random stor dude, lika ikonisk som Terra Stomper.

Uppdaterad: 00:59:44, 11/9 -17
JackaBo

Dimir
MEDLEM
Farsta
@svm s. 3/8 -13

11 rubriker
245 svar

24. Asså vem är målgruppen för det... 16:38:57, 11/9 -17  
Asså vem är målgruppen för detta?
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

25. Enligt wizards är bombiga rare... 18:25:28, 11/9 -17  
Bjorn skrev 00:59, 11/9 -17
latsblaster skrev 21:24, 10/9 -17
Bjorn skrev 20:51, 10/9 -17 Började läsa listan och kom till Avacyn, Angel of Hope och bara "Wtf?". Archangel Avacyn är ju bra mycket mer ikonisk. Vad hade de för kriterier egentligen?

Hur menar du att den är mer ikonisk? Mindre barnslig och väldesignad skulle jag säga, men mer ikonisk?

För att den gamla aldrig såg spel medan den nya satte ramverket för hur man måste spela under flera år. Ikonisk handlar om kortet men också hur det har påverkat olika format. Snapcaster, Bob eller Liliana of the Veil är inte speciellt udda kort i sig, men de har varit formatdefinierande och är därför ikoniska. Avacyn, Angel of Hope är bara en random stor dude, lika ikonisk som Terra Stomper.

Enligt wizards är bombiga rares med rätt creature type till färg ikoniska, så jag måste nog tyvärr godkänna kortvalet även om det är ett barnsligt kort. :/
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
mg

Izzet
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 17/2 -05

258 rubriker
11995 svar

26. Tippar typ mig. Tycker setet v... 19:55:56, 11/9 -17  
JackaBo skrev 16:38, 11/9 -17 Asså vem är målgruppen för detta?

Tippar typ mig. Tycker setet verkar awesome!

Enda som jag skulle kunna whina om (jag är ju ändå Magic-spelare ;)) är att det är ett masterset med hög MSRP; hade lätt kunnat se att de skippat några moneyrares (typ Mana Drain, Horizon Canopy, Auriok Champion, Cryptic Command och sånt), lagt in några goa crap-rares som Jester's Cap, Skyship Weatherlight och Shivan Dragon istället, och haft standard boosterpris. Då hade jag nog med gott samvete kunnat götteköpa två lådor istället för en. Men jag klagar ju inte egentligen på att kunna öppna en Mana Drain heller, var en stund sedan man rippade bosters där man kunde få sådana.
 
Team Squattelhaups! - Slump och Fusk
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

27. Rent allmänt så innehåller Ico... 23:39:36, 11/9 -17  
Rent allmänt så innehåller Iconic Masters en hel del nice och välbehövda reprints. Det kommer säkert att vara en fröjd att drafta! De hade däremot gärna fått fylla setet med riktigt ikoniska kort, många av korten som är med är helt enkelt inte alls ikoniska.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Monte

Orzhov
MEDLEM
Lindesberg
@svm s. 21/11 -07

115 rubriker
1083 svar

28. Okej, det innehåller en hel de... 07:41:39, 12/9 -17  
Okej, det innehåller en hel del vettiga och najs reprints, men lite för få ikoniska kort. Överlag ser jag fram emot att drafta detta!
 
Min auktion, mitt verkstadskort, min bytes tråd, min köp och sälj tråd och min MTGO tråd
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

29. Ska vi vara överens om att For... 14:46:38, 12/9 -17  
Ska vi vara överens om att Forgotten Masters hade varit ett bättre namn på setet?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

30. Snarare Moneygrab Masters... 17:26:04, 12/9 -17  
latsblaster skrev 14:46, 12/9 -17 Ska vi vara överens om att Forgotten Masters hade varit ett bättre namn på setet?

Snarare Moneygrab Masters
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!