Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 662 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Dyra kort och Tradera-auktione... Unstable basics som telefon wa ...
Alla Iconic Masters kort spoilade!
Senast läst: 04:09:19, 24/4 -24. Läst 6159 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Alla Iconic Masters kort spoilade! 22:58:58, 9/9 -17  
Nu är hela Iconic Masters spoilat!

En person på reddit gjorde även jobbet att skriva ned vilka kort som har blivit rarityshiftade, kan vara sweet att veta om man t.ex. spelar pauper :]

To Common

[[Scion of Ugin]] - From uncommon (DTK) - New to Pauper
[[Abzan Battle Priest]] - From uncommon (KTK) - New to Pauper
[[Angel of Mercy]] - From uncommon (10E) - New to Pauper
[[Seeker of the Way]] - From uncommon (KTK) - New to Pauper
[[Survival Cache]] - From uncommon (ROE) - New to Pauper
[[Sustainer of the Realm]] - From uncommon (7ED) - New to Pauper
[[Dissolve]] - From uncommon (THS) - New to Pauper
[[Jace's Phantasm]] - From uncommon (M13) - New to Pauper
[[Jhessian Thief]] - From uncommon (ORI) - New to Pauper
[[Riverwheel Aerialists]] - From uncommon (KTK) - New to Pauper
[[Foul-Tongue Invocation]] - From uncommon (DTK) - New to Pauper
[[Virulent Swipe]] - From uncommon (ROE) - New to Pauper
[[Draconic Roar]] - From uncommon (DTK) - New to Pauper
[[Earth Elemental]] - From uncommon (10E) - New to Pauper
[[Furnace Whelp]] - From uncommon (M15) - New to Pauper
[[Heat Ray]] - From uncommon (M15)
[[Mark of Mutiny]] - From uncommon (M13) - New to Pauper
[[Duskdale Wurm]] - From uncommon (M13) - New to Pauper
[[Ivy Elemental]] - From rare (ODY) - New to Pauper
[[Jaddi Offshoot]] - From uncommon (BFZ) - New to Pauper
[[Prey's Vengeance]] - From uncommon (ROE) - New to Pauper
[[Darksteel Axe]] - From uncommon (MM2) - New to Pauper
[[Guardian Idol]] - From uncommon (5ED) - New to Pauper
[[Mind Stone]] - From uncommon (10E)
[[Runed Servitor]] - From uncommon (CN2)
[[Star Compas]] - From uncommon (8ED) - New to Pauper

To Uncommon

[[Topan Freeblade]] - From common (ORI)
[[Condescend]] - From common (5DN)
[[Mahamoti Djinn]] - From rare (ORI)
[[Bogbrew Witch]] - From rare (M14)
[[Indulgent Tormentor]] - From rare (M15)
[[Sanguine Bond]] - From rare (M14)
[[Charmbreaker Devils]] - From rare (CN2)
[[Dragon Tempest]] - From rare (DTK)
[[Hoarding Dragon]] - From rare (M15)
[[Assault Formation]] - From rare (DTK)
[[Heroes' Bane]] - From rare (JOU)
[[Overgrown Battlement]] - From common (ROE)
[[Bladewing the Risen]] - From rare (SCO)
[[Corpsejack Menace]] - From rare (RTR)
[[Rosheen Meanderer]] - From rare (SHM)
[[Pristine Talisman]] - From common (NPH)

To Rare

[[Yosei, the Morning Star]] - From mythic (MMA)
[[Keiga, the Tide Star]] - From mythic (MMA)
[[Abyssal Persecutor]] - From mythic (WWK)
[[Kokusho, the Evening Star]] - From mythic (MMA)
[[Bogardan Hellkite]] - From mythic (M10)
[[Ryusei, the Falling Star]] - From mythic (MMA)
[[Scourge of Valkas]] - From mythic (M14)
[[Curse of Predation]] - From uncommon (C13)
[[Jugan, the Rising Star]] - From mythic (MMA)
[[Lotus Cobra]] - From mythic (ZEN)
[[Rampaging Baloths]] - From mythic (ZEN)
[[Blood Baron of Vizkopa]] - From mythic (DGM)
[[Malfegor]] - From mythic (CON)
[[Savageborn Hydra]] - From mythic (DGM)

To Mythic

[[Mana Drain]] - From uncommon (LEG)
[[Channel]] - From uncommon (4ED)
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever

vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

1. Och nu är då frågan : Vad är s... 23:17:01, 9/9 -17  
Och nu är då frågan : Vad är så Ikoniskt? Mana Drain definitivt, kanske Channel. men sen?
3 vita outlast gubbar känns jätte random.
Kul med Glimpse, kanske kan köpa en till kuben då utan att pröjsa mer än den bör vara värd.
Zeus
MEDLEM
Vallentuna
@svm s. 29/11 -01

78 rubriker
419 svar

2. Nä, inte ikoniskt. Snarare kom... 23:33:56, 9/9 -17  
Nä, inte ikoniskt. Snarare komiskt.
 
Den som har flest saker när man dör vinner!
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Serra Angel, Swords to plowsha... 23:45:27, 9/9 -17  
vivalatapioca skrev 23:17, 9/9 -17 Och nu är då frågan : Vad är så Ikoniskt? Mana Drain definitivt, kanske Channel. men sen?
3 vita outlast gubbar känns jätte random.
Kul med Glimpse, kanske kan köpa en till kuben då utan att pröjsa mer än den bör vara värd.

Serra Angel, Swords to plowshares, Ancestral Visions, Cryptic Command, Necropotence, Fireball, Primeval Titan, Aether Vial, Grove of the Burnwillows. Sen flera kort som var ikoniska i specifika lekar som Glimple the Unthinkable, Serum Powder (Vintage), Lightning Helix (topdeck of the century), Ajani's Pridemage, Dommed Traveler. Alla de plus fler var med i ikoniska lekar i olika format. Ikoniskt betyder inte att de måste vara 20+ år gamla.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Zeus
MEDLEM
Vallentuna
@svm s. 29/11 -01

78 rubriker
419 svar

4. Ajanis pridemage är väl knappa... 23:50:15, 9/9 -17  
Ajanis pridemage är väl knappast ikonisk. Skulle inte heller ranka Titanen som ikonisk. Tog är ikoniskt. Dark ritual är ikoniskt. Hypnotic specter är ikonisk. Wrath of god är ikoniskt. Erhnam Djinn är ikonisk. kird Ape är ikonisk. Hoarding dragon och heat ray knappast.

Nä, dom har misslyckats. Det är säkerligen ett jättebra och roligt draftformat. Men ikoniskt är det inte och det är inte vad många hade väntat sig.
 
Den som har flest saker när man dör vinner!
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

5. Jag tror att vi har delade åsi... 23:56:30, 9/9 -17  
Jag tror att vi har delade åsikter vad Ikon är. ex Sgt Pepper och Dark Side of the Moon är enligt mig ikoniska, medans Born in the Usa är bara legendarisk
Serra Angel, plog och Necropotence missade jag . men det är ju iknappt ikoniska bilder det heller.
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

6. Psychatog är ju icon number 1.... 23:59:35, 9/9 -17  
Zeus skrev 23:50, 9/9 -17 Ajanis pridemage är väl knappast ikonisk. Skulle inte heller ranka Titanen som ikonisk. Tog är ikoniskt. Dark ritual är ikoniskt. Hypnotic specter är ikonisk. Wrath of god är ikoniskt. Erhnam Djinn är ikonisk. kird Ape är ikonisk. Hoarding dragon och heat ray knappast.

Nä, dom har misslyckats. Det är säkerligen ett jättebra och roligt draftformat. Men ikoniskt är det inte och det är inte vad många hade väntat sig.

Psychatog är ju icon number 1.
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

7. Ännu en tydlig ref.: Birds of ... 00:13:21, 10/9 -17  
Ännu en tydlig ref.: Birds of Paradise är ikonisk men Noble Hierarch är det inte (än)
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

8. Detta va lite för transparent.... 06:20:01, 10/9 -17  
Detta va lite för transparent..
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

9. Aja vi fick ju iaf en reprint ... 08:03:58, 10/9 -17  
Aja vi fick ju iaf en reprint på Mishra's Bauble.
 
Gillar du de äldre spelböckerna Ensamma Vargen, Tigerns väg? Följ min extremt produktiva tremännings kreation av bokserien
Mästaren av Flux.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

10. Jag tycker att de har lyckats ... 09:24:42, 10/9 -17  
Jag tycker att de har lyckats på vissa fronter, som jag påpekat tidigare är spelets iconics änglar, sfinxer, demoner, drakar och hydror. Det som är bra är att man lyckas få in dem på inte bara MR och R. Healing Salve-ängeln verkar rimlig i setet.

I exemplena ovan missar alla Lord of the Pit, ikonisk utifrån alla aspekter?

Det sämsta är att man skapar ett fungerande draftformat och tar till bottennapp med unleash, reknown och outlast. Bottennapp för att de knappt reprintats och knappast varit så populära från respektive block eller set.

Jag har aldrig gillat Mahamoti Djinn eller Serra Angel men det är verkligen rimligt att de är med.

Angående de fem ikoniska kan man fråga sig om de fick med tillräckligt mycket sfinxar?

Kamigawa-drakarna passade bra in här, tycker de förtjänar epitetet ikoniska.

Zeus har några bra exempel på kort som är väldigt tveksamma, samt exempel som kanske kunde tryckts in, men att Necropotence inte alls förtjänar epitetet ikonisk är väldigt hårt, det var ju kortet som lärde magic-världen att dra kort för liv (något Greed inte lyckades med). Swords to Plowshares måste vara godkänt, de hade till och med kunnat komma undan med Path to Exile.

Det verkar som att man tänkt igenom vilka kort som nu skulle få common-status.

Som helhet tycker jag att de får godkänt för det här, men kunde varit bättre med lite mindre random-känsla. Känns som en Eternal Masters/Modern Masters mix där det avvikande temat kunde ha lyfts fram tydligare.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 09:48:19, 10/9 -17
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

11. Eftersom de var tvungna att tr... 11:16:52, 10/9 -17  
Eftersom de var tvungna att trycka in ett galet chasemythic så fanns det inte plats för alltför mycket värdefulla ikoniska kort. Dock en del gamla beprövade klassiker.

Vad som är ikoniskt och inte är nog högst personligt. Tror det handlar om när man började spela. För mig är Masticore ikonisk medan kawimagadrakarna är nada för mig då jag inte spelade under den perioden.

Överlag känns setet lite spretigt och visst Lord of the Pit är superikonisk men inte med den nya artworken och ramen, då känns han bara blasé..
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

12. Nja vi kan inte begära gammal ... 11:25:56, 10/9 -17  
mindtrix skrev 11:16, 10/9 -17 Eftersom de var tvungna att trycka in ett galet chasemythic så fanns det inte plats för alltför mycket värdefulla ikoniska kort. Dock en del gamla beprövade klassiker.

Vad som är ikoniskt och inte är nog högst personligt. Tror det handlar om när man började spela. För mig är Masticore ikonisk medan kawimagadrakarna är nada för mig då jag inte spelade under den perioden.

Överlag känns setet lite spretigt och visst Lord of the Pit är superikonisk men inte med den nya artworken och ramen, då känns han bara blasé..

Nja vi kan inte begära gammal bild på reprint!

Masticore hade också funkat, kanske är på reprintlistan?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

13. Var är Pack Rat! :(... 12:19:43, 10/9 -17  
Var är Pack Rat!
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

14. Det här setet känns bara så fr... 12:51:34, 10/9 -17  
Det här setet känns bara så fruktansvärt krystat.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

15. Det som gör att det här setet ... 14:27:06, 10/9 -17  
Det som gör att det här setet är fail är att det inte innehåller nog med ikoniska kort, och har alldeles för mycket filler. Ojojoj, Mana Drain och Mishra's Bauble. Woop de fuckin' do.

Jag är 100% säker på att jag hade kunnat sätta ihop en mycket bättre iconic masters på egen hand på en vecka, no joke.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

16. Jag hade lyckats bättre med sf... 15:08:47, 10/9 -17  
Ichorid skrev 14:27, 10/9 -17 Det som gör att det här setet är fail är att det inte innehåller nog med ikoniska kort, och har alldeles för mycket filler. Ojojoj, Mana Drain och Mishra's Bauble. Woop de fuckin' do.

Jag är 100% säker på att jag hade kunnat sätta ihop en mycket bättre iconic masters på egen hand på en vecka, no joke.

Jag hade lyckats bättre med sfinxarna, men änglarna, demonerna, drakarna och hydrorna tycker jag är godkända.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

17. En del kort är bra träffar, me... 15:14:51, 10/9 -17  
latsblaster skrev 15:08, 10/9 -17
Ichorid skrev 14:27, 10/9 -17 Det som gör att det här setet är fail är att det inte innehåller nog med ikoniska kort, och har alldeles för mycket filler. Ojojoj, Mana Drain och Mishra's Bauble. Woop de fuckin' do.

Jag är 100% säker på att jag hade kunnat sätta ihop en mycket bättre iconic masters på egen hand på en vecka, no joke.

Jag hade lyckats bättre med sfinxarna, men änglarna, demonerna, drakarna och hydrorna tycker jag är godkända.

En del kort är bra träffar, men tänk att öppna Curse of Predation som sitt rare, och få lite limitedfiller med det. Inte värt pengarna.

När de släpper ett set som heter Iconic Masters, så borde det verkigen vara ikonsikt. Här kan de visa upp magic. Var är Lightning Bolt? Varför är Riverwheel Aerialists med? Bleh...
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

18. Är Curse of Predation rare? :S... 15:32:39, 10/9 -17  
Ichorid skrev 15:14, 10/9 -17
latsblaster skrev 15:08, 10/9 -17
Ichorid skrev 14:27, 10/9 -17 Det som gör att det här setet är fail är att det inte innehåller nog med ikoniska kort, och har alldeles för mycket filler. Ojojoj, Mana Drain och Mishra's Bauble. Woop de fuckin' do.

Jag är 100% säker på att jag hade kunnat sätta ihop en mycket bättre iconic masters på egen hand på en vecka, no joke.

Jag hade lyckats bättre med sfinxarna, men änglarna, demonerna, drakarna och hydrorna tycker jag är godkända.

En del kort är bra träffar, men tänk att öppna Curse of Predation som sitt rare, och få lite limitedfiller med det. Inte värt pengarna.

När de släpper ett set som heter Iconic Masters, så borde det verkigen vara ikonsikt. Här kan de visa upp magic. Var är Lightning Bolt? Varför är Riverwheel Aerialists med? Bleh...

Är Curse of Predation rare? :S

Riverwheel Aerialists & Co är så klart det sämsta med setet. Visst är abzans falkonerare ett snyggt designat kort, men det ska verkligen inte vara med i det här setet.

Att Lightning Bolt inte är med är också enligt mig en miss. Kortet är overpowered, men vansinnigt välgjort vilket har lett till alla efterföljare.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

19. Började läsa listan och kom ti... 20:51:25, 10/9 -17  
Började läsa listan och kom till Avacyn, Angel of Hope och bara "Wtf?". Archangel Avacyn är ju bra mycket mer ikonisk. Vad hade de för kriterier egentligen?
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

20. Hur menar du att den är mer ik... 21:24:14, 10/9 -17  
Bjorn skrev 20:51, 10/9 -17 Började läsa listan och kom till Avacyn, Angel of Hope och bara "Wtf?". Archangel Avacyn är ju bra mycket mer ikonisk. Vad hade de för kriterier egentligen?

Hur menar du att den är mer ikonisk? Mindre barnslig och väldesignad skulle jag säga, men mer ikonisk?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!