Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Blå-Svarta skattsökarpirater. ... En cycling-lek i standard? ...
Hotta upp LILIANA, DEATH WIELDER-leken
Senast läst: 07:36:17, 18/4 -24. Läst 2695 gånger.
sebbe1911
MEDLEM
Karlshamn
@svm s. 7/2 -12

7 rubriker
60 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2020-03-24
T.o.m: 2120-04-24


Hotta upp LILIANA, DEATH WIELDER-leken 15:16:36, 23/8 -17  
Tjena!

Gammal magicspelare här som tänkt ge sig in i träsket igen i brist på andra äventyr.

Älskar svart, alltid gjort, och det nya planeswalker-intro-decket med LILIANA, DEATH WIELDER i spetsen med sina -counters som tema verkar som en utgångspunkt gjord för mig!

Hur skulle ni ha hottat upp den här leken? Byta in? Byta ut? Sidobräde?

Förväntar mig inte att den ska vara competitive på nästa FNM, men det kan ju va kul att hotta upp den lite.

Gärna med kort från senaste blocket så att den håller sig standard-legal så länge som möjligt.

Tack på förhand!

//Sebbe

Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

1. Byta ut Giant Spider mot fler ... 17:29:04, 23/8 -17  
Byta ut Giant Spider mot fler Crocodile of the Crossing känns som en strikt uppgradering. Blooming Marsh är ett bra land i dina färger. Channeler Initiate ger dig både bra mana ramp och blir ett hot med tiden, skaffa några fler sådana. Byt ut lifegain och artefakter mot riktig removal, ex. Never // Return alt. behåll Cartouche // Trial paketet men skaffa ett par till Trial of Ambition och byt två Cartouche of Ambition mot 1-2 Cartouche of Strength.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 18:13:50, 23/8 -17
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

2. Lay Bare the Heart är en bra s... 17:53:39, 23/8 -17  
Lay Bare the Heart är en bra spell för att ta bort din moståndares removal (eller stora hot) så att du inte din Baleful Ammit behöver dö till en Fatal Push.
 
"Not Gruul? Then die!"
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

3. Sist me inte minst hade jag he... 17:55:43, 23/8 -17  
Sist me inte minst hade jag hellre spelat en till Liliana, Death Wielder än Liliana's Influence.
 
"Not Gruul? Then die!"
Mudfrog

Simic
MEDLEM
Skövde
@svm s. 3/10 -13

28 rubriker
235 svar

4. Splasha för Röd/svarta guden s... 22:27:52, 23/8 -17  
Splasha för Röd/svarta guden som drar kort varje gång gubbar med counters på sig dör :)
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

5. The Scorpion God... 09:22:49, 24/8 -17  
Mudfrog skrev 22:27, 23/8 -17 Splasha för Röd/svarta guden som drar kort varje gång gubbar med counters på sig dör :)

The Scorpion God
 
"Not Gruul? Then die!"
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

6. Ammit Eternal, Defiant Greatma... 09:41:33, 24/8 -17  
Ammit Eternal, Defiant Greatmaw, Exemplar of Strength, Hapatra, Vizier of Poisons, Obelisk Spider och Plague Belcher är kort som du också bör titta på och utvärdera.

Jag har funderat mer på Channeler Initiate. Även som playset så känns den lite udda om den inte supportas av mer ramp. Om man ska ha ramp i leken tycker jag att man vill se ett ramp-kort varje match, annars hade jag hellre försökt spela billigare spells. Så fundera på vad som känns mest rätt där, att ta bort lite dyrare spells och ta bort rampen eller att lägga in mer ramp så att du alltid har råd att spela dina dyrare hot. Leken har inget kortdrag så det är viktigt att du behåller din kurva, dvs att du balanserar hur dyra dina kort är mot hur mycket ramp/antal länder du stoppar in så att du inte hamnar i top-deck mode.. Cartouche + Trial hjälper dig lite här eftersom du kan spela en Cartouche och spela om din trial samma tur sent i spelet.

Ta inte bort några länder för att få plats med nya kort, 25 länder är bra eftersom du har mycket på cmc 4-5. Minsta antalet removal jag hade spelat med är totalt 7, kanske i ditt fall 4 Trial of Ambition och 3 Cartouche of Strength. Försök att välja ut de kort du gillar bäst och ha 3-4 av så många du kan så kommer leken fungera mer lika varje gång, de enda du ska ha 1-2 av är de som spelas väldigt sent i matchen (hög cmc) som du tror stt du kommer dra in i långa matcher men klarar dig utan i kortare.

Lycka till, lägg gärna upp en leklista när du är klar!
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 09:44:10, 24/8 -17
sebbe1911
MEDLEM
Karlshamn
@svm s. 7/2 -12

7 rubriker
60 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2020-03-24
T.o.m: 2120-04-24


7. Tack för alla svar och idéer! ... 12:19:33, 24/8 -17  
Tack för alla svar och idéer! Det värmer!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!