Magic the Gathering
Magic the Gathering34882 medlemmar 633 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER draklek... [C17] Väldigt intressant spoil ...
Hur bryter vi Mairsil, the Pretender?
Senast läst: 00:09:40, 19/4 -24. Läst 6129 gånger.
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

21. Pack rat är ju ett fantastiskt... 13:47:31, 16/8 -17  
Pack rat är ju ett fantastiskt svar på removal. Gör en kopia som legend-rular bort originalet och ha den i Command Zone resten av spelet.
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

22. Ventifact Bottle + valfri unta... 14:51:22, 16/8 -17  
Ventifact Bottle + valfri untapper + Magistrate's Scepter ger ett oändlig antal turns i rad så länge du har mana till flaskaktivering på X=3 och untappen. Lite omständigt med 3 korts combos, men untappern verkar ju vara rätt prio oavsett tänker jag.

Flaskan gör att man kan abusa alla charge-counter beroende artefakter, det är en del.

Uppdaterad: 14:52:18, 16/8 -17
Slipnogt

Boros
MEDLEM
Östhammar
@svm s. 31/5 -11

83 rubriker
198 svar

23. Om man använder Pack Rats abil... 22:51:26, 16/8 -17  
Om man använder Pack Rats abillety borde inte man få en ny mairsil som kan använda sina abilleties? Samtidigt som man offrar orginalet?
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

24. Jag tror inte det. Läs text... 01:43:05, 17/8 -17  
Slipnogt skrev 22:51, 16/8 -17 Om man använder Pack Rats abillety borde inte man få en ny mairsil som kan använda sina abilleties? Samtidigt som man offrar orginalet?

Jag tror inte det.

Läs texten igen: "has all acitvated abilities of all cards you own in exile with CAGE COUNTERS ON THEM."
Detta är viktigt, detta beskriver vilka korts acitvated abilities det är Mairsil kan använda .
"You may activate each of those abilities only once each turn"
^Detta (enligt mig) lägger klausulen att man kan bara aktivera dem en gång varje tur.
Så se det mer som att: Du kan trycka på denna knappen endast en gång per runda, denna knapp kommer låsa sig till nästa runda, den är använd.

För blinkandet av Mairsil gör ju honom till en ny creature, men om du redan har använt t.ex. Basalt Monoliths Untap effekt en gång denna rundan med den gamla Mairsil så är den redan använd.

Det är iaf så jag har tolkat det.

Uppdaterad: 01:43:18, 17/8 -17
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

25. Den nya Mairsil minns inte att... 21:00:15, 17/8 -17  
RolloTomasi skrev 01:43, 17/8 -17
Slipnogt skrev 22:51, 16/8 -17 Om man använder Pack Rats abillety borde inte man få en ny mairsil som kan använda sina abilleties? Samtidigt som man offrar orginalet?

Jag tror inte det.

Läs texten igen: "has all acitvated abilities of all cards you own in exile with CAGE COUNTERS ON THEM."
Detta är viktigt, detta beskriver vilka korts acitvated abilities det är Mairsil kan använda .
"You may activate each of those abilities only once each turn"
^Detta (enligt mig) lägger klausulen att man kan bara aktivera dem en gång varje tur.
Så se det mer som att: Du kan trycka på denna knappen endast en gång per runda, denna knapp kommer låsa sig till nästa runda, den är använd.

För blinkandet av Mairsil gör ju honom till en ny creature, men om du redan har använt t.ex. Basalt Monoliths Untap effekt en gång denna rundan med den gamla Mairsil så är den redan använd.

Det är iaf så jag har tolkat det.

Den nya Mairsil minns inte att den gamla har använt sin förmåga. Likadan om du blinkar en Planeswalker, då kan du aktivera någon av dennes förmåga igen.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
steffe

Azorius
MEDLEM
Gråbo
@svm s. 14/12 -11

1 rubriker
31 svar

26. Rolig commander att leka runt ... 14:20:48, 30/8 -17  
Rolig commander att leka runt med.

Mina tankar går till:

Quicksilver Elemental
För alla de kort du spelat ut och inte kan exila.

Buried Alive
För att se till att du kan välja vilka effekter du vill att Mairsil ska ha.

Morphling
För att ge Mairsil lite försvar mot olika saker så att han stannar på slagfältet.

Basalt Monolith
För att ramp alltid är nice, funkar ju med Gilded Lotus, Sol Ring, alla Signets osv.

Conjurer's Closet
För att ha ännu ett sätt att se till att Mairsil överlever (eller om du vill rädda något annat).

Pili-Pala
För att det finns så många sätt att skapa oändligt med mana.

Training Grounds
För att vi så klart inte vill betala fullpris varje gång vi använder Mairsil!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!