Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
HITTA SPELARE Köksbord magic ... EDH Skara/Skövde ...
Magic i Örebro
Senast läst: 09:21:27, 9/4 -24. Läst 1301 gånger.
Advam
MEDLEM
Strängnäs
@svm s. 13/8 -17

1 rubriker
1 svar

Magic i Örebro 02:22:43, 13/8 -17  
Tjena alla magic spelare!

Jag kommer nu att spendera de kommande fem åren som student i Örebro och mitt begär att spela magic måste såklart besvaras! Min fråga är då hur aktiv Magic scenen är i Örebro? Jag har sett att Lindskha bokhandel verkar ha FNM och liknande, men finns det någon här som hom har lite insikt om hur aktivt folket där är eller någon annan relevant information. De format som jag spelar främst är: Standard, Limited och Commander.

Tack för mig!

Uppdaterad: 02:27:34, 13/8 -17

Lazarus

Azorius
MEDLEM
@svm s. 25/11 -09

58 rubriker
549 svar

1. Hej och välkommen till Örebro!... 12:53:40, 13/8 -17  
Hej och välkommen till Örebro!

I nuläget är det bara lindhska som har sanktionerad Magic i örebro.
På fredagarna spelas det omväxlande standard och draft. EDH/commander spelas en kväll i veckan (tror det är onsdagar). Det brukar även hållas preareleaser och gamedays. Hoppas någon mer aktiv kan fylla på med mer info!

Uppdaterad: 12:54:37, 13/8 -17
oskaraxelson

Dimir
MEDLEM
Örebro
@svm s. 13/8 -11

0 rubriker
1 svar

2. Hej och välkommen till Örebro.... 14:15:47, 13/8 -17  
Hej och välkommen till Örebro.

Lindhska är främsta stället som gäller för Magic i Örebro som tidigare nämnts. Om du har facebook rekommenderar jag dig att följa "Örebro Magic" på facebook där du kan se vilka event som är på gång. Spelar bara sporadiskt där men jag vet magicscenen i Örebro är nog aktivare just nu än aldrig förr (i alla fall på länge). Alla möjliga format spelas regelbundet och de som lirar där är extremt välkomnande och trevliga.

Lycka till med studierna!
Gladjolt

Azorius
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 1/7 -14

2 rubriker
19 svar

3. Jag var på besök i Örebro i so... 10:25:56, 14/8 -17  
Jag var på besök i Örebro i sommaren och spelade. De körde modern på tisdagar och Legacy var 4de tisdag, var väl minst 12 på modern. Trevligt gäng på både Modern och Commanderkvällarna :)

Uppdaterad: 10:27:13, 14/8 -17
Remenis
MEDLEM
Örebro
@svm s. 31/8 -12

0 rubriker
1 svar

4. Hej och som de andra sagt: Väl... 16:08:02, 14/8 -17  
Hej och som de andra sagt: Välkommen till Örebro!

Jag är event-organizer på Lindhska Bokhandeln och håller i alla FNM's i butiken, och har insikt i de flesta andra events som hålls där.
Det är precis som de andra säger men jag skriver det lite tydligare så du inte missar något:

Tisdagar, 18.00: Modernturnering, hyfsat kompetetivt, mellan 12-20 spelare varje gång.
Onsdagar, nån gång på kvällen: EDH-casual. Kan vara allt från 4 till många.
Fredagar, 17.30: Standardturnering eller Draft. Varannan vecka! Mellan 12-20 där varje vecka!
Lördagar: Oftast ett helgevent, kan vara allt från Standard Showdown, Modernliga, Nybörjarlördag eller Commanderdag.

För att hålla bra koll är Örebro Magic på FB det bästa, då vi lägger upp alla events där. Om det är några andra frågor är det bara att ställa dom där.

Vi ses i källaren!

Mvh / Rikard
Advam
MEDLEM
Strängnäs
@svm s. 13/8 -17

1 rubriker
1 svar

5. Tack för alla svar, uppskattas... 00:01:47, 15/8 -17  
Tack för alla svar, uppskattas enormt!

Känns sjukt skönt att veta att jag kommer kunna fortsätta med ett stort intresse trots flytt. Ser fram emot att spendera flera timmar på Lindskha med ett nytt community!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!