Magic the Gathering
Magic the Gathering34893 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Autolänka Un-kort i kommentare... Ta bort sitt konto ...
Hej
Senast läst: 15:45:02, 24/4 -24. Läst 2255 gånger.
trollzan
MEDLEM
Örnsköldsvik
@svm s. 11/7 -06

1 rubriker
0 svar

Hej 09:07:52, 8/8 -17  
Vill inte ha kvar mitt konto då jag aldrig är inne nuförtiden.
Så min fråga är hur jag skulle kunna ta bort de ?

tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

1. Sök lite i forumet innan du po... 09:17:40, 8/8 -17  
Sök lite i forumet innan du postar nästa gång. Om du hade gjort det så hade du sett att frågan ställdes senast i natt;
http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=165672

Det går inte att plocka bort sitt konto
Och ingen plockar bort dom manuelt
 
Min tråd för Kortspelet: Rage: Apocalypse


Min tråd för: Deciphers Star Wars CCG och Lotr TCG
Uppdaterad: 16:48:32, 8/8 -17
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5990 svar

2. Tips: ta bort all din info som... 12:03:43, 8/8 -17  
Tips: ta bort all din info som du inte vill ha kvar och sätt ett lösenord som du aldrig kommer komma ihåg; kontot är borta från ditt minne iaf :P
 
Hänger på Tv-Spels bordet, Dota II bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"
Kishimakouma
MEDLEM
Skövde
@svm s. 23/7 -16

7 rubriker
77 svar

3. skapa 50 konto, skriv till adm... 13:38:49, 8/8 -17  
skapa 50 konto, skriv till admin att ta bort alla

nej men alvarligt, gör de inte. Går nog bara PMa en admin, så kan de göra det för dig.

Uppdaterad: 13:39:22, 8/8 -17
tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

4. Som jag sade tidigare: "Och i... 13:43:15, 8/8 -17  
Kishimakouma skrev 13:38, 8/8 -17 skapa 50 konto, skriv till admin att ta bort alla

nej men alvarligt, gör de inte. Går nog bara PMa en admin, så kan de göra det för dig.

Som jag sade tidigare:
"Och ingen plockar bort dom manuelt"

Detta gäller admin med
 
Min tråd för Kortspelet: Rage: Apocalypse


Min tråd för: Deciphers Star Wars CCG och Lotr TCG
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

5. Frågan är väl hur det lirar me... 14:13:57, 8/8 -17  
Frågan är väl hur det lirar med PUL att inte kunna få sitt konto borttaget? Borde iaf gå att få all sin info wipead ifall man från sitens sida är oroad att någon ska ta ett sedan tidigare känt användarnamn.
Beakid

Simic
ADMIN
REDAX
MODERATOR
GULDMEDLEM
Lyckeby
@svm s. 3/2 -01

621 rubriker
10802 svar

6. Ja, vi kan wipea all info om d... 14:26:59, 8/8 -17  
Ja, vi kan wipea all info om dig men vill gärna ha kvar själva användaren i databasen ifall det finns bizar/reffar och dylikt kopplat till den.
 
Strätz!
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

7. Det är skillnad på att få ett ... 16:38:39, 8/8 -17  
gizlow skrev 14:13, 8/8 -17 Frågan är väl hur det lirar med PUL att inte kunna få sitt konto borttaget? Borde iaf gå att få all sin info wipead ifall man från sitens sida är oroad att någon ska ta ett sedan tidigare känt användarnamn.

Det är skillnad på att få ett konto borttaget och att få sina uppgifter raderade. Det står inget i PUL om konton, däremot kan man begära att få sina uppgifter utplånade (raderade).
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

8. Om man ber att få alla uppgift... 20:30:35, 9/8 -17  
Om man ber att få alla uppgifter wipeade kan man ju öppna ett nytt konto sen utan stt det kan kopplas till ens gamla. Kanske ingen höjdare?
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Hawwan
MEDLEM
@svm s. 14/11 -06

54 rubriker
265 svar

9. Ber om ursäkt om jag ger mig i... 07:54:24, 10/8 -17  
Ber om ursäkt om jag ger mig in i diskussionen men här kommer lite information:

GDPR träder i kraft 25 Maj 2018 och kortfattat så innebär det att en EU-medborgare har möjlighet att juridiskt kontakta en aktör och kräva att data-uppgifter som kan kopplas till medborgaren på något sätt ska raderas, oavsett om aktören är en del av EU eller ej.
Aktören ska även kunna redogöra för hur mycket och vilken typ av information (fullständigt) de innehar om en EU-medborgare om medborgaren begär ut denna information.

Detta är en förlängning av datalagringsdirektivet och PUL som vi har idag i Sverige.

Det kan vara bra att förbereda sig som organisation för GDPR och om inte SVM har tittat på att kunna uppfylla kraven så är det absolut dags nu.
Skadestånden är inte nådiga (20 miljoner Euro eller 4% av omsättningen, det belopp som är högst), notera att statliga aktörer och myndigheter är förskonade och betalar lägre straff.

Att inte kunna ta bort ett konto bryter inte, mig veterligen, mot någon av lagarna idag såvida informationen och datan inte kan spåras till en specifik person.
Så precis som Beakid säger så borde en data wipe vara fullgott, dock är jag inte jurist och detta är något som är väldigt nytt när det kommer till juridiken.

För mer info om GDPR kan man besöka nedanstående webbsida:
http://www.eugdpr.org/

//
Hawwan

Uppdaterad: 07:57:36, 10/8 -17
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5990 svar

10. Stämmer så bra, så ifall konto... 08:05:06, 10/8 -17  
Hawwan skrev 07:54, 10/8 -17 Ber om ursäkt om jag ger mig in i diskussionen men här kommer lite information:

GDPR träder i kraft 25 Maj 2018 och kortfattat så innebär det att en EU-medborgare har möjlighet att juridiskt kontakta en aktör och kräva att data-uppgifter som kan kopplas till medborgaren på något sätt ska raderas, oavsett om aktören är en del av EU eller ej.
Aktören ska även kunna redogöra för hur mycket och vilken typ av information (fullständigt) de innehar om en EU-medborgare om medborgaren begär ut denna information.

Detta är en förlängning av datalagringsdirektivet och PUL som vi har idag i Sverige.

Det kan vara bra att förbereda sig som organisation för GDPR och om inte SVM har tittat på att kunna uppfylla kraven så är det absolut dags nu.
Skadestånden är inte nådiga (20 miljoner Euro eller 4% av omsättningen, det belopp som är högst), notera att statliga aktörer och myndigheter är förskonade och betalar lägre straff.

Att inte kunna ta bort ett konto bryter inte, mig veterligen, mot någon av lagarna idag såvida informationen och datan inte kan spåras till en specifik person.
Så precis som Beakid säger så borde en data wipe vara fullgott, dock är jag inte jurist och detta är något som är väldigt nytt när det kommer till juridiken.

För mer info om GDPR kan man besöka nedanstående webbsida:
http://www.eugdpr.org/

//
Hawwan

Stämmer så bra, så ifall kontot heter typ "blaha" så bör det vara lugnt att wipea infon..

men ifall kontot heter samma sak som personen heter så kan det vara att kontot behöver ryka också.. lite svårt att veta innan det träder i kraft och jurister tolkat och det kommit några prejudikat
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!