Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 644 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ÅRSMöTE 2017: FöRBUNDET SVENSKAMAGIC Inbjudan till VoteIT... Valberedningen för Förbundet S ...
Motionstråden: Har du idéer till årsmötet?
Senast läst: 02:22:20, 10/4 -24. Läst 2414 gånger.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

Motionstråden: Har du idéer till årsmötet? 21:22:35, 30/7 -17  
Det är snart dags för årsmöte i våra föreningar. Har du någon idé du skulle vilja att föreningen genomför?

Då kan du skriva en motion tills årsmötet. Inkomna motioner måste tas upp på årsmötet och röstas igenom som alla andra frågor.

En motion formuleras ofta med en kort bakgrund och sedan en att-sats. Ex: "Jag yrkar att föreningen ska dela ut gratis glass på sina events". Motionsstopp är 5 augusti. Alla förslag som kommer in efter dess räknas som en övrig fråga och kräver 2/3 majoritet för att gå igenom på årsmötet.

Vi har införskaffat ett antal Amonkhet Invocations som vi kommer att använda till att belöna inkomna motioner. Så fundera lite på vad vad vi kan göra för att förbättra för magiccommunityn, så kanske du även får en liten belöning.

Du behöver inte vara proffs för att klara av att lämna in en motion. Har du en fundering och inte vet hur du ska formulera dig är det bara att kontakta Discus, ember eller Hoogard, så hjälper vi dig.

Har du en färdig motion kan du posta den här i tråden eller interna Discus, ember eller Hoogard.

/Styrelsen
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!

Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

1. En motion från Suzolid är inlä... 09:12:19, 1/8 -17  
En motion från Suzolid är inlämnad!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

2. En motion från jollrikk är inl... 23:05:40, 1/8 -17  
En motion från jollrikk är inlämnad!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
TobiasKullberg
MEDLEM
Växjö
@svm s. 12/1 -15

9 rubriker
131 svar

3. Med Nationals återkomst i Wiza... 11:10:40, 4/8 -17  
Med Nationals återkomst i Wizards regi så hoppas jag att att Föreningen Svenska Magic kan fortsätta att ha en turnering liknande SM, även om man måste döpa om den till något annat. 12 rundor swiss (som i SM) över två dagar istället för bara 8 rundor swiss (som i Nationals) över en dag gör att jag tror att folk är mer intresserade av att behöva färdas långa sträckor för att spela. Vidare så anser jag att alla typer av större turneringar som kan hållas i Sverige bara är av godo när det kommer till att öka folks intresse och engagemang för spelet.

Jag yrkar att Föreningen Svenska Magic ska fortsätta att arrangera SM i Magic i någon form, även om man måste byta namn på turneringen för att genomföra detta.
 
Never go full retard.
TobiasKullberg
MEDLEM
Växjö
@svm s. 12/1 -15

9 rubriker
131 svar

4. I staden där jag kommer ifrån,... 11:16:09, 4/8 -17  
I staden där jag kommer ifrån, Växjö, är Modern det populäraste formatet. Ett format som nu också kommer att göra en återkomst på Pro Touren nästa år. Vi har redan ett SM (och numera Nationals) i Standard och Draft, varför inte utöka detta?

Jag yrkar att Föreningen Svenska Magic varje år arrangerar SM i Modern, detta i syfte att öka intresset för formatet och för att erbjuda människor som älskar det en chans att spela det på en hög nivå på hemmaplan utan att behöva åka på GPs.
 
Never go full retard.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

5. Det behöver du inte lägga någo... 11:20:17, 4/8 -17  
TobiasKullberg skrev 11:10, 4/8 -17 Med Nationals återkomst i Wizards regi så hoppas jag att att Föreningen Svenska Magic kan fortsätta att ha en turnering liknande SM, även om man måste döpa om den till något annat. 12 rundor swiss (som i SM) över två dagar istället för bara 8 rundor swiss (som i Nationals) över en dag gör att jag tror att folk är mer intresserade av att behöva färdas långa sträckor för att spela. Vidare så anser jag att alla typer av större turneringar som kan hållas i Sverige bara är av godo när det kommer till att öka folks intresse och engagemang för spelet.

Jag yrkar att Föreningen Svenska Magic ska fortsätta att arrangera SM i Magic i någon form, även om man måste byta namn på turneringen för att genomföra detta.

Det behöver du inte lägga någon motion om, då det redan finns och kommer att fortsätta!

Vi har SM i specialformat samt butiksmästerskap.

Närmast har vi Legacy SM på BSK helgen 3-5 november

Efter det ska det säkert blir någon form av Vintage SM... senaste åren har det varit på Gothcon.

Vad som kommer på Lincon får framtiden utvisa, men det finns en plan i SM-gruppen!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
TobiasKullberg
MEDLEM
Växjö
@svm s. 12/1 -15

9 rubriker
131 svar

6. Okej, vad bra. Jag visste inte... 12:39:29, 4/8 -17  
Okej, vad bra. Jag visste inte att det var säkert art SM skulle fortsätta :)
 
Never go full retard.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

7. en motion från Binkabi inlämna... 19:54:35, 5/8 -17  
en motion från Binkabi inlämnad!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

8. ytterligare en motion från Bin... 00:10:38, 6/8 -17  
ytterligare en motion från Binkabi inlämnad!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!