Magic the Gathering
Magic the Gathering34872 medlemmar 660 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
TURNERINGAR Nationals 2017... Legacy FNM 28/7 (Kalmar-Butike ...
Någon mer info om SM?
Senast läst: 07:57:43, 9/4 -24. Läst 2373 gånger.
Quon

Gruul
MEDLEM
@svm s. 11/1 -05

148 rubriker
469 svar

Någon mer info om SM? 16:56:40, 12/7 -17  
Det är mindre än 2 månader kvar till det datumet SM ska hållas, har någon mer info kommit ut om lokal, kostnad osv ?

Tänkte för oss som måste planera i god tid
 
Hyuuuuuu~~~~

Cartago
JUDGE L2
Huddinge
@svm s. 28/2 -08

201 rubriker
2908 svar

1. Det har kommit ut lite informa... 17:12:36, 12/7 -17  
Det har kommit ut lite information!

Dragon's Lair håller i det :). Du kan läsa mer om det i Facebook-evenemanget.

Jag kommer att ansvara för att planera in Side Events så om du och/eller dina kompisar vill spela sånt under helgen (kommer gå att göra på söndag efter att du vunnit SM såklart ;P) kommer jag försöka fixa så det blir nice.

Du och dina vänner får jättegärna gå in och göra undersökningen där ni kan berätta vad ni skulle gilla för Side Events.
 
Domare och Magicansvarig på DL. Har du frågor om att bli domare eller om DL så kan ni höra av er till mig!
Uppdaterad: 17:14:37, 12/7 -17
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

2. Tips till dragons lair: skriv ... 19:23:26, 12/7 -17  
Tips till dragons lair: skriv en sm-artikel till svm i god tid.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

3. +1 där sajkobeer :)... 19:34:57, 12/7 -17  
+1 där sajkobeer :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Vilrad
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/10 -05

3 rubriker
72 svar

4. Facebook är inget evenamngscen... 20:20:09, 12/7 -17  
Facebook är inget evenamngscentrum eller någon pålitlig källa för att nå ut till folk. Alla har inte ens det. Tycker att det har börjat bli lite alltför slött på senaste att nöja sig med att bara lägga upp allt där.
Ja jag har inte facebook :P
Cartago
JUDGE L2
Huddinge
@svm s. 28/2 -08

201 rubriker
2908 svar

5. Givetvis har inte alla det Vil... 20:56:04, 12/7 -17  
Givetvis har inte alla det Vilrad :). Det finns även info på Dragon's Lairs egna hemsida, i kalendern, för datumet :).

Men jag ska tipsa de som har hand om Magic (inte jag längre, min text till trots :P) att skriva en artikel till SvM =).
 
Domare och Magicansvarig på DL. Har du frågor om att bli domare eller om DL så kan ni höra av er till mig!
njs33
MEDLEM
@svm s. 19/7 -12

106 rubriker
626 svar

6. Förstår mig inte riktigt på va... 01:14:43, 13/7 -17  
Förstår mig inte riktigt på varför wizards byter namn på eventet till sm när det fortfarande är samma upplägg i princip som wmcq var fast top 2 går vidare och top 8 spelas nästa dag istället för direkt efter swissen. Synd att vi inte fick tillbaka gamla sm :(.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

7. Jag hade själv ingen koll alls... 09:42:38, 13/7 -17  
Jag hade själv ingen koll alls på när och var turneringen skulle spelas.....

Det är riktigt uselt att Dragons Lair inte lägger ut det på SVM som är den största MTG-portalen och sidan i Sverige. Helt obegripligt.

En artikel vore inte helt fel men inte minst lägga in den under "turneringar".

Ska Magic växa så måste information om turneringar och event marknadsföras på alla tänkbara platser och då är SVM i min mening det första stället att börja på.
 
Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 11 juni 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Quon

Gruul
MEDLEM
@svm s. 11/1 -05

148 rubriker
469 svar

8. Typ som du här, fast jag viss... 13:16:36, 13/7 -17  
czypher skrev 09:42, 13/7 -17 Jag hade själv ingen koll alls på när och var turneringen skulle spelas.....

Det är riktigt uselt att Dragons Lair inte lägger ut det på SVM som är den största MTG-portalen och sidan i Sverige. Helt obegripligt.

En artikel vore inte helt fel men inte minst lägga in den under "turneringar".

Ska Magic växa så måste information om turneringar och event marknadsföras på alla tänkbara platser och då är SVM i min mening det första stället att börja på.

Typ som du här, fast jag visste att det skulle vara den helgen där i september. Har dock väntat med att fråga då det kanske förbereds

Men håller med att det borde funnits information om det om något här eller under turneringar.
Hur ska annars spelare hitta det.

FÖr övrigt så sa en av personerna att det var uppe i kalendern, för cirka 3 veckor sen eller mindre (kanske mer) så var det inte alls uppe på deras kalender (då jag själv gick in och kollade)

Och speciiellt att göra en FB evenemang och inte här, ja alla har inte facebook eller vill använda det för den delen.

Det är ju speciellt så att behöva få infon ute i tid om folk måste betala inträde (vilket i detta fall stämmer) och måste boka hotell eller annan övernattning där (bättre vara ute i god tid)
 
Hyuuuuuu~~~~
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

9. Right, men det förutsätter ju ... 23:56:49, 13/7 -17  
Cartago skrev 20:56, 12/7 -17 Givetvis har inte alla det Vilrad :). Det finns även info på Dragon's Lairs egna hemsida, i kalendern, för datumet :).

Men jag ska tipsa de som har hand om Magic (inte jag längre, min text till trots :P) att skriva en artikel till SvM =).

Right, men det förutsätter ju att man ens vet om att det är där det ska hållas så man håller utkik. Om de gör en artikel här och lägger in det under turneringar så ser även folk som jag det som inte håller koll på nån butik i Stockholm.
Rolex
SM-VINNARE 2016
Malmö
@svm s. 24/9 -09

55 rubriker
927 svar

10. DL är tyvärr av tradition dåli... 17:46:22, 16/7 -17  
DL är tyvärr av tradition dåliga på att komma med info tidigt och att använda SvM. Låt oss hoppas att SM flyttar till Göteborg eller Malmö nästa år. Trots den fina enkäten om "side events".
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!