Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 671 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Phasing och untap?... Tapkostnader ...
Drake Haven under clean-up fasen?
Senast läst: 05:21:53, 24/4 -24. Läst 1193 gånger.
Jules
MEDLEM
Boden
@svm s. 25/6 -17

2 rubriker
10 svar

Drake Haven under clean-up fasen? 18:11:33, 25/6 -17  
Håller på att bygga en lek som använder Drake Haven för att kasta ut små flygande drakar när jag discardar kort. Men nu undrar jag, om jag låt oss säga har åtta kort på handen i slutet av min tur och då discardar ett, visst kan jag då betala ett mana för att aktivera Drake Haven för att få fram en 2/2 flygare i slutet av min tur?

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2198 svar

1. Ja. Eftersom en trigger vill g... 18:15:34, 25/6 -17  
Ja. Eftersom en trigger vill gå på stacken får alla prioritet. Sedan startar vi om ett nytt cleanup step.

514.3a514.3a. At this point, the game checks to see if any state-based actions would be performed and/or any triggered abilities are waiting to be put onto the stack (including those that trigger "at the beginning of the next cleanup step"). If so, those state-based actions are performed, then those triggered abilities are put on the stack, then the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities. Once the stack is empty and all players pass in succession, another cleanup step begins.

 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

2. Om du klickar på kortet så du ... 18:28:44, 25/6 -17  
Jules skrev 18:11, 25/6 -17 Håller på att bygga en lek som använder Drake Haven för att kasta ut små flygande drakar när jag discardar kort. Men nu undrar jag, om jag låt oss säga har åtta kort på handen i slutet av min tur och då discardar ett, visst kan jag då betala ett mana för att aktivera Drake Haven för att få fram en 2/2 flygare i slutet av min tur?

Om du klickar på kortet så du får ut det i en ny ruta, så kan du klicka på Kortspecifika regler under orakeltexten. Där hade du fått svaret direkt =)
 
Jag saccar LED för tre blå.....
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Hur är det när man discardar t... 18:31:27, 25/6 -17  
Choper skrev 18:15, 25/6 -17 Ja. Eftersom en trigger vill gå på stacken får alla prioritet. Sedan startar vi om ett nytt cleanup step.

514.3a514.3a. At this point, the game checks to see if any state-based actions would be performed and/or any triggered abilities are waiting to be put onto the stack (including those that trigger "at the beginning of the next cleanup step"). If so, those state-based actions are performed, then those triggered abilities are put on the stack, then the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities. Once the stack is empty and all players pass in succession, another cleanup step begins.

Hur är det när man discardar till madness? Får man trigger om man väljer att spela t.ex Fiery Temper för madness, eller hur blir det där?
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Jules
MEDLEM
Boden
@svm s. 25/6 -17

2 rubriker
10 svar

4. Hade helt missat det. Men tack... 18:33:37, 25/6 -17  
JonasHob skrev 18:28, 25/6 -17
Jules skrev 18:11, 25/6 -17 Håller på att bygga en lek som använder Drake Haven för att kasta ut små flygande drakar när jag discardar kort. Men nu undrar jag, om jag låt oss säga har åtta kort på handen i slutet av min tur och då discardar ett, visst kan jag då betala ett mana för att aktivera Drake Haven för att få fram en 2/2 flygare i slutet av min tur?

Om du klickar på kortet så du får ut det i en ny ruta, så kan du klicka på Kortspecifika regler under orakeltexten. Där hade du fått svaret direkt =)

Hade helt missat det. Men tack så mycket, då vet jag till nästa gång! :D
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2198 svar

5. Madness Är en trigger som trig... 21:23:07, 25/6 -17  
Madness Är en trigger som triggar på att kortet discardas. Är ingen som helst skillnad mot nämnt scenario annat än olika keywords :)

Svar ja.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!