Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 644 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Förslag på Casual "Mulligans"... Hotta upp de gamla stackarna! ...
Kan du hjälpa mig att bygga och hitta budget åt Påven?
Senast läst: 02:07:28, 20/4 -24. Läst 6141 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

Kan du hjälpa mig att bygga och hitta budget åt Påven? 19:40:08, 6/6 -17  
Jag tänkte hjälpa min kompis att lyxa ihop ett par okej, någorlunda spelbara och småtrixiga budget-lekar. Det gäller en bant-lek och en naya- eller jund-lek. Lekarna ska vara lite midrange och ha roliga modes.

*Moderns legalitet gäller. Inga bannade kort.

*Det ska bara bli två lekar, den enda ska vara bant och den andra ska vara naya eller jund. Shards gäller, inga wedges.

*Det ska gärna vara en blandning av spells, permanents och creatures.

*Det får gärna ha inslag av midrange, tempo och gärna charms eller dylikt.

*Det ska vara nice budget, gärna under 750 kr.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 19:08:09, 9/6 -17

Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

1. Jund +1+1 counters med Bloodha... 20:45:06, 6/6 -17  
Jund +1+1 counters med Bloodhall Ooze, Lotleth Troll Slitherhead och Hardened Scales? Borde funka ännu bättre nu när Winding Constrictor finns.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 20:50:42, 6/6 -17
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

2. Jag spelar själv med Winding C... 23:11:22, 6/6 -17  
Jag spelar själv med Winding Constrictor och Corpsejack Menace (men skulle förmodligen inte röra Hardened Scales med tång) men värt att lägga på minnet. jund har jag bättre koll på än bant.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 15:27:28, 9/6 -17
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Bant Eldritch Evolution med to... 23:22:27, 6/6 -17  
Bant Eldritch Evolution med toolbox creatures a la gamla Birthing Pod leken? 4 Birds of Paradise, Thagtusk, Lone Missionary, Wall of Roots, Reflector Mage, Restoration Angel, Flickerwisp, Blade Splicer, Sigarda, Heron's Grace, Sun Titan, och slowfetchar, Ghost Quarter?
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Uppdaterad: 23:23:06, 6/6 -17
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

4. Jund med sactema typ Marsh Fli... 02:23:32, 7/6 -17  
Jund med sactema typ Marsh Flitter och Sprouting Thrinax och massa random synergier. Kommer inte på korten men...sacoutlets? Saker som triggar på att djur dör? Act of Treason-effekter som kan användas som removal. Typ massa random nice BR stuff som tryckts i MM-seten.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

5. Sactema lät som något tillräck... 08:02:00, 7/6 -17  
Sactema lät som något tillräckligt brett för att det ska vara värt.

Jag har testat Reflector Mage, kan kanske vara ett av alternativen, farlig för spelet i playset genom sin tjatighet.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

6. Bant Blink Emeria? Slängde iho... 08:50:21, 7/6 -17  
Bant Blink Emeria? Slängde ihop en decklist, borde vara rätt skoj, blev lite för dyrt iom att jag ville ha med path to exile för att den är så bra i combo med Knight of the White Orchid och det är gött att kunna rampa till 7 plains lite snabbare. Tar man bort dom så hamnar den på under 750, men det är ju upp till din polare att tweaka. :) Hade tex gärna haft en Nissa, Vastwood Seer, fler blink-änglar, osv, i listan.

Emeria Bant

Modern / Casual

Av: Green
16:45, 10/5 -16

Green kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 61 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
692:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]201023[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Midrange med value och tempo i början, superstarkt late-game när du kan låsa ner matchen med emeria+counter-mage och reccura starka etb effekter.

Uppdaterad: 08:51:26, 7/6 -17
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

7. Japp, jag ska försöka undvika ... 09:25:56, 7/6 -17  
Japp, jag ska försöka undvika bants töntiga blinktema, däremot så kanske några etb-kort får vara med. Centaur Healer funderar jag på.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

8. Om du inte vill köra med blink... 11:10:41, 7/6 -17  
Om du inte vill köra med blinkandet, så skulle jag nog köra ihop någon slags Ally lek. Eldritch Evolution eller Chord of Calling för att hitta lite bullet-allies och toolbox kritters, typ Kabira Evangel, Seascape Aerialist, Tajuru Archer, Ondu Cleric, Tajuru Warcaller och Talus Paladin bland allies och grejer som Armorcraft Judge eller Acidic Slime. Sen playsets med vinna-allies som, tex Hada Freeblade, Jwari Shapeshifter, Oran-Rief Survivalist. Plus bantskal med removal och counterspellsi resten. Borde kosta bra mycket mindre också, som extra bonus.

Uppdaterad: 11:14:50, 7/6 -17
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

9. Har sett en del rätt sköna All... 12:37:36, 7/6 -17  
Green skrev 11:10, 7/6 -17 Om du inte vill köra med blinkandet, så skulle jag nog köra ihop någon slags Ally lek. Eldritch Evolution eller Chord of Calling för att hitta lite bullet-allies och toolbox kritters, typ Kabira Evangel, Seascape Aerialist, Tajuru Archer, Ondu Cleric, Tajuru Warcaller och Talus Paladin bland allies och grejer som Armorcraft Judge eller Acidic Slime. Sen playsets med vinna-allies som, tex Hada Freeblade, Jwari Shapeshifter, Oran-Rief Survivalist. Plus bantskal med removal och counterspellsi resten. Borde kosta bra mycket mindre också, som extra bonus.

Har sett en del rätt sköna Ally-kills i edh med Tajuru Warcaller. Finns det nått sätt i modern att få två såna att entra samtidigt?
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 12:54:41, 8/6 -17
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

10. Bloodspawn: Tooth and nail, me... 13:20:51, 7/6 -17  
Bloodspawn: Tooth and nail, men lite dyrt för en sådär bra effekt kanske :P
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

11. Den grön vita leken tänker jag... 17:20:26, 8/6 -17  
Den grön vita leken tänker jag får bli naya, inte bant. Gärna lite boros-kort, med selesnya och gruul. Vad finns det för trefärgade kort där?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

12. Godsire, Naya Charm, Naya Hush... 19:49:08, 8/6 -17  
latsblaster skrev 17:20, 8/6 -17 Den grön vita leken tänker jag får bli naya, inte bant. Gärna lite boros-kort, med selesnya och gruul. Vad finns det för trefärgade kort där?

Godsire, Naya Charm, Naya Hushblade, Realm Razer, Retaliator Griffin, Titanic Ultimatum och Woolly Thoctar är väl de som gränsar till spelbara iaf.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 19:49:49, 8/6 -17
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

13. Fiery Justice är kul, särskilt... 19:57:44, 8/6 -17  
Fiery Justice är kul, särskilt med Kavu Predator :) Finns ju en bunt bra naya grejer för 5+ power gubbar om man vill bygga midrange, typ Mayael's Aria mm.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

14. Naya Hushblade är aktuell, lit... 09:38:36, 9/6 -17  
Bloodspawn skrev 19:49, 8/6 -17
latsblaster skrev 17:20, 8/6 -17 Den grön vita leken tänker jag får bli naya, inte bant. Gärna lite boros-kort, med selesnya och gruul. Vad finns det för trefärgade kort där?

Godsire, Naya Charm, Naya Hushblade, Realm Razer, Retaliator Griffin, Titanic Ultimatum och Woolly Thoctar är väl de som gränsar till spelbara iaf.

Naya Hushblade är aktuell, lite begränsad, funkar inte med Equipments?
Godsire är för töntig.
Naya Charm känns underbar.
Realm Razer verkar farlig för påven, han är feg och så.
Retaliator Griffin är kanske häftig.
Titanic Ultimatum får jag klura över.
Woolly Thoctar är förstås bra men i tristaste lagret.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

15. Multicolor Aggro med Naya Hush... 10:48:54, 9/6 -17  
Multicolor Aggro med Naya Hushblade, Rakdos Cackler, Bant Sureblade, Jund Hackblade, Tattermunge Maniac, Psychotic Fury och Knight of New Alara som bomb? Sista modet på Naya Charm passar ju ganska som finisher, Sylvan Caryatid skulle kunna vara med på ett hörn som manafix ifall budgeten inte tillåter en stark nog manabas.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 10:53:26, 9/6 -17
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

16. Det alternativet finns men påv... 12:55:46, 9/6 -17  
Det alternativet finns men påven behöver nog mer trix och abilities. Truefire Paladin känns given, helix flygaren vore intressant, men vill ha mer skoj, guildmages och token-skapare.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

17. Låter som att Påven ska skippa... 14:24:41, 9/6 -17  
Låter som att Påven ska skippa grönt. Boros har en massa roliga battalion-gubbar, Boros Reckoner och Balefire Liege. Dessutom har de den bästa charmen i Boros Charm och premium billig removal i Lightning Bolt och Path to Exile...
 
"Not Gruul? Then die!"
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

18. Nej, vadå? Utan grön får man k... 15:08:41, 9/6 -17  
Bloodspawn skrev 14:24, 9/6 -17 Låter som att Påven ska skippa grönt. Boros har en massa roliga battalion-gubbar, Boros Reckoner och Balefire Liege. Dessutom har de den bästa charmen i Boros Charm och premium billig removal i Lightning Bolt och Path to Exile...

Nej, vadå? Utan grön får man knappt något kul.

Battalion-killar är som helhet inte jätteroliga, så några tycker jag är aktuella men inte för många.

Boros Reckoner är ett alternativ.

Boros Charm känns mer bra än rolig.

Lightning Bolt finns det risk för men skippar gärna helix.

Hos grön kan man bland annat reanimera land och få fler tokens. Lite bloodthirst eller discard & giant growth från gatecrash vore skoj.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

19. Klara kort-kandidater för naya... 19:06:30, 9/6 -17  
Klara kort-kandidater för naya-leken:

Jade Mage
Truefire Paladin
Skarrg Guildmage
Sunhome Guildmage
Vitu-Ghazi Guildmage
Gruul Guildmage
Selesnya Guildmage
Civic Wayfinder
Acidic Slime

Oblivion Ring

Fiery Justice

Selesnya Charm
Naya Charm

Canopy Vista
Fortified Village
Game Trail
Cinder Glade
Temple of Triumph
Clifftop Retreat
Jungle Shrine
Vitu-Ghazi, the City-Tree
Skarrg, the Rage Pits
Sunhome, Fortress of the Legion
Slayers' Stronghold
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 11:18:54, 16/6 -17
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!