Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 670 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT sortera kort... Säljare för invocation sökes i ...
Är marknaden för Magic i Sverige på väg att dö?
Senast läst: 14:42:32, 25/4 -24. Läst 8602 gånger.
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

21. Just foil lorwyn har sprungit ... 15:51:40, 2/6 -17  
8705dabe skrev 07:51, 2/6 -17
Don skrev 23:37, 1/6 -17
bernhardtz skrev 18:42, 1/6 -17
8705dabe skrev 18:34, 1/6 -17
bernhardtz skrev 18:15, 1/6 -17 som köpare är jag numera bara på marknaden "foils i eternalformat". där är svm-säljares priser ofta helt orealistiska jämfört tex mcm.

helt orealistiska vet jag inte ?
Jag tycker det följer kurvan o vissa lägger på lite extra , men oftast om man påpeklar vad de går för på mcm så uppdaterar de efter de o säljer kring samma pris ... ?

sen kan de va jobbigt att uppdatera hela tiden.

i alla fall mina upplevelser :)

jo alltså det är craze. kan skilja flera hundra.

Samma här, ibland slår det åt andra hållet men som regel är SvM dyrare på staplefoils, då blir det liksom McM, som också har ett betydligt större utbud.

Senaste exemplet som var halvaktuellt för mig var foilade Thoughtseize från Lorwyn - där vi har engelsk NM för 425+ euro på McM och de två på svm går för runt 6k...

om någon var sugen på 4a thoughtsieze från lorwyn foil skulle jag lägga mig runt mcm på
2000,00 €
(PPU: 500,00 €)

då det känns rimligast för ett playset :)

men det e ju lite billigare om man köper enstaka kort . men vissa länder som spanien o liknande e jag lite rädd för .

Just foil lorwyn har sprungit iväg i pris totalt senaste halvåret, det är ett undantag. Dom två som JonasN haft ute kostade runt 2.5k för ett halvår sedan (jag gav 2k/st för mina i höstas). Kollar man samma säljare finns Kolaghan's Command i foil för 237kr BO, vilket är billigare än nästan alla på MCM. Vad säger det om marknaden?

Vissa kort blir absurt dyra av sig själva, ofta kort som med säkerhet inte reprintas med unik art/språk, tex Lorwyn TS, foil FS goyfar och Ryska foil fetchar. Det är inte unikt med Svm.

Sen tycker jag inte att absurda priser från enstaka försäljare ska representera Svm som helhet. Nämnde det tidigare, att tillgång är väldigt liten på svm och dom få kort som alltid finns till salu för överpris blir missvisande för siten. Tycker SVM är en fantastisk platform att göra affärer på, därför jag blir lite grinig när folk kastar skit på torget som att det skulle vara ett dåligt alternativ.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
8705dabe
HEDERSMEDLEM
Färgelanda
@svm s. 9/11 -06

79 rubriker
2063 svar

22. +1... 23:00:00, 2/6 -17  
Ice_Age skrev 15:51, 2/6 -17
8705dabe skrev 07:51, 2/6 -17
Don skrev 23:37, 1/6 -17
bernhardtz skrev 18:42, 1/6 -17
8705dabe skrev 18:34, 1/6 -17
bernhardtz skrev 18:15, 1/6 -17 som köpare är jag numera bara på marknaden "foils i eternalformat". där är svm-säljares priser ofta helt orealistiska jämfört tex mcm.

helt orealistiska vet jag inte ?
Jag tycker det följer kurvan o vissa lägger på lite extra , men oftast om man påpeklar vad de går för på mcm så uppdaterar de efter de o säljer kring samma pris ... ?

sen kan de va jobbigt att uppdatera hela tiden.

i alla fall mina upplevelser

jo alltså det är craze. kan skilja flera hundra.

Samma här, ibland slår det åt andra hållet men som regel är SvM dyrare på staplefoils, då blir det liksom McM, som också har ett betydligt större utbud.

Senaste exemplet som var halvaktuellt för mig var foilade Thoughtseize från Lorwyn - där vi har engelsk NM för 425+ euro på McM och de två på svm går för runt 6k...

om någon var sugen på 4a thoughtsieze från lorwyn foil skulle jag lägga mig runt mcm på
2000,00 €
(PPU: 500,00 €)

då det känns rimligast för ett playset

men det e ju lite billigare om man köper enstaka kort . men vissa länder som spanien o liknande e jag lite rädd för .

Just foil lorwyn har sprungit iväg i pris totalt senaste halvåret, det är ett undantag. Dom två som JonasN haft ute kostade runt 2.5k för ett halvår sedan (jag gav 2k/st för mina i höstas). Kollar man samma säljare finns Kolaghan's Command i foil för 237kr BO, vilket är billigare än nästan alla på MCM. Vad säger det om marknaden?

Vissa kort blir absurt dyra av sig själva, ofta kort som med säkerhet inte reprintas med unik art/språk, tex Lorwyn TS, foil FS goyfar och Ryska foil fetchar. Det är inte unikt med Svm.

Sen tycker jag inte att absurda priser från enstaka försäljare ska representera Svm som helhet. Nämnde det tidigare, att tillgång är väldigt liten på svm och dom få kort som alltid finns till salu för överpris blir missvisande för siten. Tycker SVM är en fantastisk platform att göra affärer på, därför jag blir lite grinig när folk kastar skit på torget som att det skulle vara ett dåligt alternativ.

+1
 
And that's the way the cookie crumbles!
bernhardtz
JUDGE L1
@svm s. 2/10 -11

10 rubriker
61 svar

23. nora bene att jag inte pratar ... 06:57:34, 3/6 -17  
8705dabe skrev 23:00, 2/6 -17
Ice_Age skrev 15:51, 2/6 -17
8705dabe skrev 07:51, 2/6 -17
Don skrev 23:37, 1/6 -17
bernhardtz skrev 18:42, 1/6 -17
8705dabe skrev 18:34, 1/6 -17
bernhardtz skrev 18:15, 1/6 -17 som köpare är jag numera bara på marknaden "foils i eternalformat". där är svm-säljares priser ofta helt orealistiska jämfört tex mcm.

helt orealistiska vet jag inte ?
Jag tycker det följer kurvan o vissa lägger på lite extra , men oftast om man påpeklar vad de går för på mcm så uppdaterar de efter de o säljer kring samma pris ... ?

sen kan de va jobbigt att uppdatera hela tiden.

i alla fall mina upplevelser :)

jo alltså det är craze. kan skilja flera hundra.

Samma här, ibland slår det åt andra hållet men som regel är SvM dyrare på staplefoils, då blir det liksom McM, som också har ett betydligt större utbud.

Senaste exemplet som var halvaktuellt för mig var foilade Thoughtseize från Lorwyn - där vi har engelsk NM för 425+ euro på McM och de två på svm går för runt 6k...

om någon var sugen på 4a thoughtsieze från lorwyn foil skulle jag lägga mig runt mcm på
2000,00 €
(PPU: 500,00 €)

då det känns rimligast för ett playset :)

men det e ju lite billigare om man köper enstaka kort . men vissa länder som spanien o liknande e jag lite rädd för .

Just foil lorwyn har sprungit iväg i pris totalt senaste halvåret, det är ett undantag. Dom två som JonasN haft ute kostade runt 2.5k för ett halvår sedan (jag gav 2k/st för mina i höstas). Kollar man samma säljare finns Kolaghan's Command i foil för 237kr BO, vilket är billigare än nästan alla på MCM. Vad säger det om marknaden?

Vissa kort blir absurt dyra av sig själva, ofta kort som med säkerhet inte reprintas med unik art/språk, tex Lorwyn TS, foil FS goyfar och Ryska foil fetchar. Det är inte unikt med Svm.

Sen tycker jag inte att absurda priser från enstaka försäljare ska representera Svm som helhet. Nämnde det tidigare, att tillgång är väldigt liten på svm och dom få kort som alltid finns till salu för överpris blir missvisande för siten. Tycker SVM är en fantastisk platform att göra affärer på, därför jag blir lite grinig när folk kastar skit på torget som att det skulle vara ett dåligt alternativ.

+1

nora bene att jag inte pratar om svm som helhet, utan marknaden för eternalfoils, utifrån min erfarenhet att köpa in mig indet senaste halvåret. 4 tillfällen av 5 beställer jag från mcm pga billigare även inkl frakt etc.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

24. Jag håller med. Förstår inte v... 22:41:50, 12/6 -17  
partysmurphen skrev 13:26, 1/6 -17 Har också noterat att en handfull individer köper upp mycket, framförallt sista minuterna på auktioner, för att sedan skapa gigantiska auktioner där samma kort ligger ute för det dubbla.

Jag tycker mig dock inte ha sett att det går något vidare på dessa överkostade auktioner. Så förutom att det är irriterande att någon investerar i kort som hen sedan försöker sälja till ockerpriser, vilket suger ut tillgång på kort, så känns det som ett självdöende koncept.

Sen känns hela siten rätt kall jämfört med förr rent generellt.

Jag håller med. Förstår inte vad dessa individer håller på med. Köper kort av mig som ingen spelat i något format någonsin. För 10 kr styck och sedan lägger ut till salu för 50 kr styck. VARFÖR? Förstår verkligen inte vem som har tid med sådant och varför man vill ha 500 000 SEK investerat i absoluta bajskort, men men smaken är olika sade han som satte på sig byxorna bakofram.

Eternalformaten verkar ha svårt med nyrekrytering då människor på väg in i föräldraskap inte ser vitsen med en legacylek för 25K när man kan få en ny barnvagn+ en halvtaskig volvo kombi för pengarna. När man har barn så är det mycket svårare att pricka in eternaleventsen som verkar bli färre och färre. Det är flera år sedan Legacytisdgarna i Lund lades ner :(
Inte för att det bara gäller eternaleventsen för varje PPTQ jag spelat i Malmö 7st så har det blivit färre spelare varje gång. Nu senast var vi 14 personer som körde Sealed-PPTQ.
Men samtidigt var det ÖVER 250 svenskar som spelade GPn i Köpenhamn. Det bara måste ju vara rekord för en GP i utlandet?

Det är ju ganska tydligt att de yngre som börjar med magic inte ser legacy och vintage som något realistiskt. Vissa tycker även att Modern är för dyrt. Klart fan att dessa hellre spelar HearthStone eller liknande.

Dessutom alla dessa jävla reprints, speciellt Masterpieces osv. De ser ut som skit och riskerar att totalt spoliera din investering i något halvgammalt chaserare. Skrämmer nog bort en hel del typer. Tydligt att folk hellre investerar i 93/94 där chansen för reprints är typ 0%.

Vad blir då kontentan av detta?

Marknaden för Magic håller inte på att dö i Sverige. Dock kommer Magic i Sverige år 2020 inte vara som Magic var 2002. Eternal kommer bli mer fringe för ett fåtal glada (barnlösa?) entusiaster. Mängder av personer spelar Magic utan att lägga tusentals kronor i månaden på hobbyn och är helt nöjda med det, de kanske spelar pauper eller commonkub? Massor av personer kommer spela 93/94 ett par gånger per år och vara asnöjda med det, för risken att deras investering blir raserad av ett reprint är nära noll.

Ett fåtal invdivider kommer ångra att de investerat sexsiffriga belopp i osäljbara kort. Kolla på Magic Online t.e.x. i början så kunde man sälja kissrares 3 för en ticket. Idag är standardraten närmare 100 kissrares för en ticket. detsamma kommer gälla en hel del av alla dessa ospelbara skitkort som inte tryckts om och inte slagit igenom ens i de mest marginella kretsar som t.ex. Time Spiral-Pauperkub eller så.

De formaten som spelas på GPs och PTs kommer överleva och generera efterfrågan såklart.

TLDR
Magicmarknaden är inte döende i Sverige, verkligen inte, men den kommer inte se likadan ut framöver, för kärnan i spelarbasen åldras. För cirka 10 år sedan var det ett prisrace utan dess like för kärnan i spelarbasen gick över från studier till månadslön. Nu är kärnan långsamt på väg in i barnfamiljslivet.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
Uppdaterad: 22:46:59, 12/6 -17
8705dabe
HEDERSMEDLEM
Färgelanda
@svm s. 9/11 -06

79 rubriker
2063 svar

25. Mja håller inte med själv som ... 06:45:36, 13/6 -17  
Sajkobeer skrev 22:41, 12/6 -17
partysmurphen skrev 13:26, 1/6 -17 Har också noterat att en handfull individer köper upp mycket, framförallt sista minuterna på auktioner, för att sedan skapa gigantiska auktioner där samma kort ligger ute för det dubbla.

Jag tycker mig dock inte ha sett att det går något vidare på dessa överkostade auktioner. Så förutom att det är irriterande att någon investerar i kort som hen sedan försöker sälja till ockerpriser, vilket suger ut tillgång på kort, så känns det som ett självdöende koncept.

Sen känns hela siten rätt kall jämfört med förr rent generellt.

Jag håller med. Förstår inte vad dessa individer håller på med. Köper kort av mig som ingen spelat i något format någonsin. För 10 kr styck och sedan lägger ut till salu för 50 kr styck. VARFÖR? Förstår verkligen inte vem som har tid med sådant och varför man vill ha 500 000 SEK investerat i absoluta bajskort, men men smaken är olika sade han som satte på sig byxorna bakofram.

Eternalformaten verkar ha svårt med nyrekrytering då människor på väg in i föräldraskap inte ser vitsen med en legacylek för 25K när man kan få en ny barnvagn+ en halvtaskig volvo kombi för pengarna. När man har barn så är det mycket svårare att pricka in eternaleventsen som verkar bli färre och färre. Det är flera år sedan Legacytisdgarna i Lund lades ner
Inte för att det bara gäller eternaleventsen för varje PPTQ jag spelat i Malmö 7st så har det blivit färre spelare varje gång. Nu senast var vi 14 personer som körde Sealed-PPTQ.
Men samtidigt var det ÖVER 250 svenskar som spelade GPn i Köpenhamn. Det bara måste ju vara rekord för en GP i utlandet?

Det är ju ganska tydligt att de yngre som börjar med magic inte ser legacy och vintage som något realistiskt. Vissa tycker även att Modern är för dyrt. Klart fan att dessa hellre spelar HearthStone eller liknande.

Dessutom alla dessa jävla reprints, speciellt Masterpieces osv. De ser ut som skit och riskerar att totalt spoliera din investering i något halvgammalt chaserare. Skrämmer nog bort en hel del typer. Tydligt att folk hellre investerar i 93/94 där chansen för reprints är typ 0%.

Vad blir då kontentan av detta?

Marknaden för Magic håller inte på att dö i Sverige. Dock kommer Magic i Sverige år 2020 inte vara som Magic var 2002. Eternal kommer bli mer fringe för ett fåtal glada (barnlösa?) entusiaster. Mängder av personer spelar Magic utan att lägga tusentals kronor i månaden på hobbyn och är helt nöjda med det, de kanske spelar pauper eller commonkub? Massor av personer kommer spela 93/94 ett par gånger per år och vara asnöjda med det, för risken att deras investering blir raserad av ett reprint är nära noll.

Ett fåtal invdivider kommer ångra att de investerat sexsiffriga belopp i osäljbara kort. Kolla på Magic Online t.e.x. i början så kunde man sälja kissrares 3 för en ticket. Idag är standardraten närmare 100 kissrares för en ticket. detsamma kommer gälla en hel del av alla dessa ospelbara skitkort som inte tryckts om och inte slagit igenom ens i de mest marginella kretsar som t.ex. Time Spiral-Pauperkub eller så.

De formaten som spelas på GPs och PTs kommer överleva och generera efterfrågan såklart.

TLDR
Magicmarknaden är inte döende i Sverige, verkligen inte, men den kommer inte se likadan ut framöver, för kärnan i spelarbasen åldras. För cirka 10 år sedan var det ett prisrace utan dess like för kärnan i spelarbasen gick över från studier till månadslön. Nu är kärnan långsamt på väg in i barnfamiljslivet.

Mja håller inte med själv som småbarnsförälder har jag aldrig investerat mer i eternal format som när jag blev förälder då jag ansert det varit den vettigaste investeringen. Jag har snarare gått ifrån standard då det blir dyrare (spelar budget lekar).
Så som det ser ut i mina trakter har det aldrig funnits mer turneringar i eternal format än tidigare...
Kan spela en till flera events i veckan. (Visst inräknat att åka till gbg på ca 1.5 timme) men endå
 
And that's the way the cookie crumbles!
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

26. 8705dabe, du missar att det fi... 08:30:21, 13/6 -17  
8705dabe, du missar att det finns ett annat alternativ: att varken spela legacy eller standard. De enda säkra investeringarna som jag swr i eternal är korten på reserved list.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

27. Ett alternativt synsätt som ja... 11:29:10, 13/6 -17  
Ett alternativt synsätt som jag tycker hörs alltför sällan är att se sitt Magic-spelande som en hobby snarare än högrisk-investeringar och se pengar en lagt på sin hobby som spenderade. Har man det synsättet så kan man förstå varför Legacy och Vintage har svårt med nyrekrytering.

Även om Legacy i längden är billigare än standard så är tröskeln för hög för många för att de ska tycka det är värt att köpa sig in i formatet. Detta har gjort att spelarbasen sakta minskat eftersom inget återväxt finns, vilket har gjort att intresset för t.ex. Legacy FNMs etc varit så lågt att det blivit omöjligt att hålla dem. Detta gör i sin tur att lönen för att köpa in sig i formatet minskar ytterligare och att formatet mister sin viktigaste plats för nyrekrytering, de lokala spelbutikerna. Minskad efterfrågan leder till lägre priser o.s.v.

Jag tror att det behöver släppas ett Eternal Masters varje år för att driva ner priserna till mer rimliga nivåer och få fler spelare att få upp ögonen för formatet om det ska överleva ö.h.t.

Edit: Ska tillägga att jag talar utifrån vad jag ser i min lokala spelstad och att det så klart inte behöver vara representativt för resten av sverige. Vad gäller Modern, EDH och Standard så känns det som att antalet spelare ökar i mycket snabb takt och spellokalen behöver bli större om inte folk ska få vända i dörren snart.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 11:40:48, 13/6 -17
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

28. Bloodspawn du har givetvis rät... 11:42:36, 13/6 -17  
Bloodspawn du har givetvis rätt i att Eternal-formaten är för dyra för att få ett stort genomslag.

Det stora problemet är ju reserved list för Eternal-formaten. Om alla dyra stapels som går att trycka om som ex Goyf, JtMS, FoW, fetchar etc gå ned 90% i pris pga reprints så kommer alla reserved list stapels (framförallt blå duals) att göra motsvarande resa åt andra hållet (pga av utbud och efterfrågan). Så därmed kommer de flesta lekar (kanske inte alla som ex DnT) vara svindyra ändå.
 
Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 11 juni 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Uppdaterad: 11:43:12, 13/6 -17
Dunkelbrink
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 29/7 -03

48 rubriker
372 svar

29. Riktig eternal magic har i pri... 12:55:34, 13/6 -17  
Riktig eternal magic har i princip alltid varit otillgängligt. Jag började spela under unlimited, det har alltid varit bråk om att spelet varit för dyrt och att det var omöjligt att spela, alltid.

Eternal magic kommer alltid kosta precis så mycket som krävs för att man skall klara sig på den print runnen som faktiskt finns.

Tyckte man inte priserna var rimliga vilket år som helst i magics historia, om man var med då, så kommer man nog aldrig tycka det för priset är alltid satt till vad de sista procenten är bereda att betala.

När jag började 95 blev folk helt tokiga när de första korten gick över 100 spänn.
 
Det är inte jag som stavar dåligt det är du som läser fel :)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

30. 100 spänn var ju lite mer då. ... 13:50:26, 13/6 -17  
Dunkelbrink skrev 12:55, 13/6 -17 Riktig eternal magic har i princip alltid varit otillgängligt. Jag började spela under unlimited, det har alltid varit bråk om att spelet varit för dyrt och att det var omöjligt att spela, alltid.

Eternal magic kommer alltid kosta precis så mycket som krävs för att man skall klara sig på den print runnen som faktiskt finns.

Tyckte man inte priserna var rimliga vilket år som helst i magics historia, om man var med då, så kommer man nog aldrig tycka det för priset är alltid satt till vad de sista procenten är bereda att betala.

När jag började 95 blev folk helt tokiga när de första korten gick över 100 spänn.

100 spänn var ju lite mer då. Andra spel från nördbutiker kanske inte kostade så mycket på den tiden, En grej som Warhammer hade väl knappt dykt upp då?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
8705dabe
HEDERSMEDLEM
Färgelanda
@svm s. 9/11 -06

79 rubriker
2063 svar

31. Det är ju sant :D men detta är... 17:08:34, 13/6 -17  
Sajkobeer skrev 08:30, 13/6 -17 8705dabe, du missar att det finns ett annat alternativ: att varken spela legacy eller standard. De enda säkra investeringarna som jag swr i eternal är korten på reserved list.

Det är ju sant men detta är ju en hobby och en investering i mig själv samtidigt som man gör . Så ser jag på det hela . Lira med gött folk och ha riktigt trevligt det finns inget bättre alltså. När man kan komma ifrån dvs.
 
And that's the way the cookie crumbles!
8705dabe
HEDERSMEDLEM
Färgelanda
@svm s. 9/11 -06

79 rubriker
2063 svar

32. Jag hoppas de printar något i ... 17:09:58, 13/6 -17  
Jag hoppas de printar något i stil med de på reserve list så att priset på exempel tabernacle går ner
 
And that's the way the cookie crumbles!
Dunkelbrink
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 29/7 -03

48 rubriker
372 svar

33. Spel kostade pengar redan då, ... 12:55:31, 16/6 -17  
latsblaster skrev 13:50, 13/6 -17
Dunkelbrink skrev 12:55, 13/6 -17 Riktig eternal magic har i princip alltid varit otillgängligt. Jag började spela under unlimited, det har alltid varit bråk om att spelet varit för dyrt och att det var omöjligt att spela, alltid.

Eternal magic kommer alltid kosta precis så mycket som krävs för att man skall klara sig på den print runnen som faktiskt finns.

Tyckte man inte priserna var rimliga vilket år som helst i magics historia, om man var med då, så kommer man nog aldrig tycka det för priset är alltid satt till vad de sista procenten är bereda att betala.

När jag började 95 blev folk helt tokiga när de första korten gick över 100 spänn.

100 spänn var ju lite mer då. Andra spel från nördbutiker kanske inte kostade så mycket på den tiden, En grej som Warhammer hade väl knappt dykt upp då?

Spel kostade pengar redan då, det är inte stenålder vi pratar om :)

Warhammer hade man spelat sedan tidigt 80-tal.
 
Det är inte jag som stavar dåligt det är du som läser fel :)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

34. Jag har för mig att magic var ... 13:24:39, 16/6 -17  
Dunkelbrink skrev 12:55, 16/6 -17
latsblaster skrev 13:50, 13/6 -17
Dunkelbrink skrev 12:55, 13/6 -17 Riktig eternal magic har i princip alltid varit otillgängligt. Jag började spela under unlimited, det har alltid varit bråk om att spelet varit för dyrt och att det var omöjligt att spela, alltid.

Eternal magic kommer alltid kosta precis så mycket som krävs för att man skall klara sig på den print runnen som faktiskt finns.

Tyckte man inte priserna var rimliga vilket år som helst i magics historia, om man var med då, så kommer man nog aldrig tycka det för priset är alltid satt till vad de sista procenten är bereda att betala.

När jag började 95 blev folk helt tokiga när de första korten gick över 100 spänn.

100 spänn var ju lite mer då. Andra spel från nördbutiker kanske inte kostade så mycket på den tiden, En grej som Warhammer hade väl knappt dykt upp då?

Spel kostade pengar redan då, det är inte stenålder vi pratar om :)

Warhammer hade man spelat sedan tidigt 80-tal.

Jag har för mig att magic var bra mycket dyrare relativt sett de andra produkterna som nördbutikerna sålde.

Jag trodde att Warhammer inte slog igenom i Sverige förrän 1995 eller så?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5990 svar

35. Slutar ju aldrig växa på antal... 19:44:14, 12/7 -17  
Slutar ju aldrig växa på antalet nya medlemar på svm, som du säger potatischipset så verkar de väldigt tysta, lokala facebook-grupper som tagit över? Förut var det ju privata bord på svm, och då "läckte" de väl över till diskussionerna överallt annars
 
Hänger på Tv-Spels bordet, Dota II bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"

Kazuzka presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Delighted Halfling 200:-

Seachrome Coast (Foil) 60:-


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!