Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Season Points... "Du bjuder på 1 kort" ...
För att försvåra för spammare
Senast läst: 04:48:21, 22/4 -24. Läst 3523 gånger.
a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

För att försvåra för spammare 09:29:39, 26/5 -17  
Hej,

Det har tydligen blivit populärt att spamma vårat forum med både körkortsköp och annat jox.

Skulle man inte kunna lägga in någon spärr, att helt nya användare inte får posta på forumet första timmen/timmarna/dygnet för att försvåra den här typen av spam?
 
<Forumsignatur>

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Jag tycker att det inte spelar... 09:57:26, 26/5 -17  
Jag tycker att det inte spelar så stor roll för det dagliga SvM-användandet, men jag stör mig frtfarande på "Sortera efter popularitet" (?) i have/want/kortpärmen/min sida (istället för mest sålda) samt att det är riktigt grisigt i kortpärmens övriga.

Ska det vara så jävla svårt att städa nuförtiden?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
blixt009

Simic
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/6 -06

60 rubriker
877 svar

2. Som tidigare moderator på ett ... 10:20:07, 26/5 -17  
Som tidigare moderator på ett spelforum med mycket spam, så vore enda möjligheten att stoppa bottar (antar att det är bottar) att hindra nya spelare från att posta ja.
Sen måste det tas i beaktning att det alltid finns nya medlemmar som skapar kontot för att t.ex ställa en regelfråga eller något liknande, och då måste man väga deras upplevelse mot hur mycket spam det är och hur mycket det påverkar forumupplevelsen totalt.
Jag är inne några gånger om dagen, och kan ärligt säga att jag inte ser något spam, men det kan bero på snabba moderatorer eller att spamtrådarna inte dyker upp i forumnytt.
 
It seems obvious that the majority of the MTG community hates women and children.

I weep for the first 12 year old girl to make the top 8 of a Grand Prix

från chatten vid GP Seattle live - 050312
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

3. kan man inte köra någon säkerh... 10:55:04, 26/5 -17  
kan man inte köra någon säkerhets-grej för nya medlemmar? Typ captcha "I am not a robot" både när man skapar ett konto och när man postar (typ den första veckan/månaden eller dylikt).

Att göra så att man in ska kunna posta den första tiden känns lite sådär...

Instämmer också med att jag inte heller sett någon spam överhuvudtaget de senaste månaderna trots att man är inne flera gånger per dag.
 
Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 9 april 23:00.

Det största misstaget en Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
blixt009

Simic
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/6 -06

60 rubriker
877 svar

4. Det stoppar inte alla bots (er... 11:15:24, 26/5 -17  
czypher skrev 10:55, 26/5 -17 kan man inte köra någon säkerhets-grej för nya medlemmar? Typ captcha "I am not a robot" både när man skapar ett konto och när man postar (typ den första veckan/månaden eller dylikt).

Att göra så att man in ska kunna posta den första tiden känns lite sådär...

Instämmer också med att jag inte heller sett någon spam överhuvudtaget de senaste månaderna trots att man är inne flera gånger per dag.

Det stoppar inte alla bots (erfarenhet från annat forum som sagt, även med sådana säkerhetsfunktioner kunde vi få 50+ spambottar per dag)
 
It seems obvious that the majority of the MTG community hates women and children.

I weep for the first 12 year old girl to make the top 8 of a Grand Prix

från chatten vid GP Seattle live - 050312
XantoM
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 14/4 -04

12 rubriker
54 svar

5. Det är svårare för bottar när ... 12:25:08, 26/5 -17  
Det är svårare för bottar när man använder SMS-verifiering. Finns tjänster som t.ex. Twilio (https://www.twilio.com/sms/api) som är billiga och enkla för att skicka ut en SMS-kod vid registrering.

Men om spammet generellt sett inte är ett problem är det nog lättast att bara fortsätta ta bort spamkonton manuellt.
a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

6. Det kanske inte är ett jättepr... 13:20:06, 26/5 -17  
Det kanske inte är ett jätteproblem, men senaste veckan har det vart flera spambotar som röjt runt i forumet. De har dock plockats bort fort så det kanske gått många obemärkt förbi. Det var bara ett förslag och en tanke som kom till mig när jag såg dagens spam i "Forumnytt".
 
<Forumsignatur>
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

7. Vad snackar du om? Du borde fa... 13:50:47, 26/5 -17  
latsblaster skrev 09:57, 26/5 -17 Jag tycker att det inte spelar så stor roll för det dagliga SvM-användandet, men jag stör mig frtfarande på "Sortera efter popularitet" (?) i have/want/kortpärmen/min sida (istället för mest sålda) samt att det är riktigt grisigt i kortpärmens övriga.

Ska det vara så jävla svårt att städa nuförtiden?

Vad snackar du om? Du borde fan gå en svenskakurs på grundskolenivå.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Förlåt, vad jag snackar om ell... 18:00:54, 26/5 -17  
214 skrev 13:50, 26/5 -17
latsblaster skrev 09:57, 26/5 -17 Jag tycker att det inte spelar så stor roll för det dagliga SvM-användandet, men jag stör mig frtfarande på "Sortera efter popularitet" (?) i have/want/kortpärmen/min sida (istället för mest sålda) samt att det är riktigt grisigt i kortpärmens övriga.

Ska det vara så jävla svårt att städa nuförtiden?

Vad snackar du om? Du borde fan gå en svenskakurs på grundskolenivå.

Förlåt, vad jag snackar om eller vad jag nämner? Ska du eller jag gå en kurs?

I varje fall kan jag lista vilka de verkliga onödiga problemen består av (dessa problem går att åtgärda), om det nu var så obekant för 214:

1. Det finns olika sorteringar på kort på SvM. En av dessa råkar vara popularitet, som dock är hur missvisande som helst. Den finns inte bara i kortpärmen (kolla min sida/want/have). Mitt förslag är fortfarande att denna kategori ska ersättas med en annan kategori: "mest sålda". Är det ett så oklart och diffust förslag?

2. Kortpärmens "Övriga"? Jo, det står så som rubrik, i kortpärmen, ja. Men här kan vi hitta lite av vad som helst om vi gräver, till exempel Modern Masters-seten, Duel Decks och From the Vault. Allt mestadels i en väldigt ologisk "ordning". Så går man dit tar det typ alltid längre tid att hitta den "övriga" serien som man letar efter. Dock slipper conspiracy-utgåvorna och commander-produkterna vara där nuförtiden, men allt annat "Övrigt" tvingas vara där. Dåligt och rörigt, tycker jag.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Moo
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 21/10 -14

19 rubriker
306 svar

9. 214 menar troligen att du är h... 18:55:27, 26/5 -17  
214 menar troligen att du är helt off topic. Vilket du är.
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

10. Alla ser dig Lats, nu har du f... 19:16:44, 26/5 -17  
Alla ser dig Lats, nu har du fått dina 15 min igen.
Men tråden handlar om spam ( åh denna ironi)och inte om kortpärmsfunktioner.

Vänligen.
 
Jag fiskar efter ban.
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

11. Upplever ingen spam alls.... 20:59:22, 26/5 -17  
Upplever ingen spam alls.
 
"Drog inga land"
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

12. moo: Som ztrider påpekar, det ... 21:12:59, 26/5 -17  
vivalatapioca skrev 19:16, 26/5 -17 Alla ser dig Lats, nu har du fått dina 15 min igen.
Men tråden handlar om spam ( åh denna ironi)och inte om kortpärmsfunktioner.

Vänligen.

moo: Som ztrider påpekar, det där märks knappt. Bättre att lösa det som behövs.

vivalo: Jag tycker att det är bättre om beakid & Co får eller ska ägna sig åt relevanta saker, inte fokusera på icke-problem som inte påverkar vår SvM-vardag på något märkbart sätt.

Det kommer några sådana där grejer som postas på forumet någon gång ibland, inte ofta, det är bättre att fokusera på funktioner som påverkar vårt SvM-användande varje dag och som gör torget-hanteringen eller have-användandet smidigare.

edit: ser mig? Lös de relevanta problemen först då?!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 21:13:56, 26/5 -17
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

13. Så skapa en egen tråd för det ... 21:58:09, 26/5 -17  
latsblaster skrev 21:12, 26/5 -17
vivalatapioca skrev 19:16, 26/5 -17 Alla ser dig Lats, nu har du fått dina 15 min igen.
Men tråden handlar om spam ( åh denna ironi)och inte om kortpärmsfunktioner.

Vänligen.

moo: Som ztrider påpekar, det där märks knappt. Bättre att lösa det som behövs.

vivalo: Jag tycker att det är bättre om beakid & Co får eller ska ägna sig åt relevanta saker, inte fokusera på icke-problem som inte påverkar vår SvM-vardag på något märkbart sätt.

Det kommer några sådana där grejer som postas på forumet någon gång ibland, inte ofta, det är bättre att fokusera på funktioner som påverkar vårt SvM-användande varje dag och som gör torget-hanteringen eller have-användandet smidigare.

edit: ser mig? Lös de relevanta problemen först då?!

Så skapa en egen tråd för det du bryr dig om istället för att deraila den här.

Ser spam väldigt sällan, men en vet ju inte hur snabba moderatorerna är på att plocka bort alla gånger. Upplever det dock inte som ett problem som behöver lösas.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

14. Ni som vill snacka om OT kan s... 23:36:55, 26/5 -17  
Ni som vill snacka om OT kan skapa en ny tråd och ta det där.

Sanning att säga så är SvenskaMagic releativt oskadat av spam-bots, tror det är en-två gånger i månaden som en ny bot dyker upp, vilket är relativt lite jämfört med många andra forum.

Ett kraftigare spam-skydd kommer troligtvis att komma på sikt.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

15. SvM2... 22:15:44, 27/5 -17  
SvM2
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!