Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Spoil: Hour of Devastations ex... Letar medresenärer till GP Köp ...
Hearthstonekort som är som Magickort
Senast läst: 12:03:44, 25/4 -24. Läst 6277 gånger.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

21. Randomeffekter i all ära, men ... 17:46:03, 11/5 -17  
Randomeffekter i all ära, men lekarna i hs är så streamlineade att varenda match ser likadan ut.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
Ekenstedt
MEDLEM
@svm s. 10/12 -11

10 rubriker
53 svar

22. LB: Verkar som folk som spelar... 18:30:33, 11/5 -17  
latsblaster skrev 17:27, 11/5 -17 eken: Lite koll har jag men varför kan man inte gå från HS till MtG?

chrono: Hur kan HS då innehålla mer tur?

LB: Verkar som folk som spelar HS är småbarnsföräldrar som inte har tid att spela Magic så ofta som man önskar (hello!) som kniper ett spel på mobilen efter läggning eller på toaletten eller så är det regelrätta PC-gamers med sina högteknologiska möss och tangentbord, sittandes i ergonomiska kontorsstolar framför gröna skärmar med en twitchstream i ena handen och ett sponsorkontrakt från Razer i andra.

Två beundransvärda drivkrafter, men inget som skriker FNM om du frågar mig - kan dock ha helt fel ^_^
Ekenstedt
MEDLEM
@svm s. 10/12 -11

10 rubriker
53 svar

23. Enig. Har själv därför kört my... 18:32:38, 11/5 -17  
anthrox skrev 17:46, 11/5 -17 Randomeffekter i all ära, men lekarna i hs är så streamlineade att varenda match ser likadan ut.

Enig. Har själv därför kört mycket Wild (Legacy/Vintage i HS) där det inte fanns något spikat meta direkt (framtill förra veckan då det var Wild Heroic Brawl och alla proffs slipade listorna).

Uppdaterad: 18:33:04, 11/5 -17
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

24. Att vinna på slumpen är väl så... 19:29:04, 11/5 -17  
latsblaster skrev 17:27, 11/5 -17 eken: Lite koll har jag men varför kan man inte gå från HS till MtG?

chrono: Hur kan HS då innehålla mer tur?

Att vinna på slumpen är väl så mycket tur som det kan bli eller du tycker kanske triss och yatzy är skicklighetsbaserade spel?

Ekenstedt: Det enda som lindrar Magi och Netrunnerabstinensen bland bajsblöjor och lättkränkta och snoriga barn är HS och Eternal. Jag vill även påpeka att jag känner mig smutsig varje gång jag startar Eternal

Uppdaterad: 19:31:44, 11/5 -17
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

25. Nej, frågan är varför man vinn... 21:36:47, 11/5 -17  
chrono skrev 19:29, 11/5 -17
latsblaster skrev 17:27, 11/5 -17 eken: Lite koll har jag men varför kan man inte gå från HS till MtG?

chrono: Hur kan HS då innehålla mer tur?

Att vinna på slumpen är väl så mycket tur som det kan bli eller du tycker kanske triss och yatzy är skicklighetsbaserade spel?

Ekenstedt: Det enda som lindrar Magi och Netrunnerabstinensen bland bajsblöjor och lättkränkta och snoriga barn är HS och Eternal. Jag vill även påpeka att jag känner mig smutsig varje gång jag startar Eternal

Nej, frågan är varför man vinner på slumpen i Hearthstone?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

26. Magic är ett mer intressant sp... 22:20:07, 11/5 -17  
Magic är ett mer intressant spel, då det finns så otroligt mycket man kan göra när man bygger en magiclek.
Hearthstone är ett mer spännande spel, då lekarna är inte lika "netdeckade" i allmänhet och matcherna är inte lika predictable som de är i Magic.
Vaga, bite-size uttalanden som jag inte pallar fördjupa mig i och som är lätta att attackera.

Det är lika mycket förlust p.g.a. manascrew i Magic som det är förlust p.g.a. randomness i Hearthstone. Det krävs lika mycket skill för att vinna i Hearthstone som det gör i Magic.

:]


EDIT: En scrub kan besegra ett pro i Hearthstone p.g.a. tur. Absolut. Antagligen inte dock, men det går!
Det går att göra det i Magic med, men chansen är mycket större att scrubsen förlorar.
Däremot så skulle ett scrub aldrig lyckas bli legendary i Hearthstone (att ta sig förbi rank 1), det är omöjligt.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 22:25:51, 11/5 -17
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

27. Sorry för det hårda misstolkas... 08:00:12, 12/5 -17  
latsblaster skrev 21:36, 11/5 -17
chrono skrev 19:29, 11/5 -17
latsblaster skrev 17:27, 11/5 -17 eken: Lite koll har jag men varför kan man inte gå från HS till MtG?

chrono: Hur kan HS då innehålla mer tur?

Att vinna på slumpen är väl så mycket tur som det kan bli eller du tycker kanske triss och yatzy är skicklighetsbaserade spel?

Ekenstedt: Det enda som lindrar Magi och Netrunnerabstinensen bland bajsblöjor och lättkränkta och snoriga barn är HS och Eternal. Jag vill även påpeka att jag känner mig smutsig varje gång jag startar Eternal

Nej, frågan är varför man vinner på slumpen i Hearthstone?

Sorry för det hårda misstolkasdet

I hs finns det kort som tex kastar random spell eller gubbe, inte från leken utan från den totala kortpoolen. I nuvarande standard har de tonat ner den biten men för inte allt för längesedan kunde man slita sitt hår över detta. Det var som värst när det fanns en gubbe som kastade en random spell med random target för varje spell du spelat under matchen. En klassiker var att spela honom när man i princip förlorat och hoppas på det bästa.

Hs hade varit toppen om de slöade ner metat lite. Idag kan man scoopa om man får en dålig starthand
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!