Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Spoil: Hour of Devastations ex... Letar medresenärer till GP Köp ...
Hearthstonekort som är som Magickort
Senast läst: 08:17:29, 24/4 -24. Läst 6274 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Hearthstonekort som är som Magickort 18:22:34, 9/5 -17  





Vad finns det för fler exempel på kort som praktiskt taget är exakt samma sak i bägge spelen? :]
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever

bonken

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 27/2 -12

1 rubriker
19 svar

1. Time Warp och Time Warp?... 19:20:30, 9/5 -17  
Time Warp och Time Warp?
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

2. Att de törs ha bolt!? :) Men d... 19:43:11, 9/5 -17  
Att de törs ha bolt!? :) Men den är väl sorcery?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
LarsLeif
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/2 -12

74 rubriker
1036 svar

3. Den är faktiskt sämre än bolt,... 19:58:23, 9/5 -17  
Den är faktiskt sämre än bolt, kostar ett landdrop ish, så inte lika spot on som Wild Growth även om namnet är samma.
pinge
MEDLEM
Sävar
@svm s. 20/11 -06

28 rubriker
553 svar

4. Arcane Intellect - Divination... 20:05:15, 9/5 -17  
Arcane Intellect - Divination
Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
1002 svar

5. Storm Seeker, Sudden Impa... 20:17:11, 9/5 -17  


Storm Seeker, Sudden Impact
 


Uppdaterad: 20:17:23, 9/5 -17
diji

Boros
MEDLEM
Skövde
@svm s. 14/8 -11

0 rubriker
91 svar

6. Dom pratade lite om detta i et... 20:26:48, 9/5 -17  
Dom pratade lite om detta i ett podcastavsnitt (kommer inte ihåg vilket, men ev. toplevelpodcast eller mtggoldfish) för någon vecka sedan. Tror ni det kommer stämmas osv?
Snurvel_

Orzhov
REDAX
Enskede
@svm s. 16/4 -02

18 rubriker
267 svar

7. Två skäl som talar mot en stäm... 20:41:06, 9/5 -17  
Två skäl som talar mot en stämning:
1) Skulle troligtvis hamna i amerikansk domstol då, och då har Blizzard minst lika stora ekonomiska muskler som Hasbro (tyvärr är det viktigt i amerikansk rättvisa).
2) Båda exempelkorten kommer från grundserien i Hearthstone, skulle det bli rättssak skulle de göra det när det släpptes och inte nu tre år senare.
 
I know I believe in nothing but it is my nothing
Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
1002 svar

8. Sen har de ju bara (TM) på kor... 21:06:32, 9/5 -17  
Snurvel_ skrev 20:41, 9/5 -17 Två skäl som talar mot en stämning:
1) Skulle troligtvis hamna i amerikansk domstol då, och då har Blizzard minst lika stora ekonomiska muskler som Hasbro (tyvärr är det viktigt i amerikansk rättvisa).
2) Båda exempelkorten kommer från grundserien i Hearthstone, skulle det bli rättssak skulle de göra det när det släpptes och inte nu tre år senare.

Sen har de ju bara (TM) på kortnamn, inte design. Kortnamn som Lightning Bolt eller Forest lär ju invalideras då det är rätt så intetsägande ordval. Hade Heartstone däremot gjort en Demon med namnet Ob Nixilis eller så hade nog Hasbros advokater vässat knivarna...

Edit, OMG hade helt glömt att Heartstone fanns! tänker inte editera ovan till Hearthstone
 


Uppdaterad: 21:09:25, 9/5 -17
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

9. Sen så har vi ju även ... 23:11:38, 9/5 -17  
Sen så har vi ju även



 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

10. ichorid: Ser ut som Cancel i m... 00:00:36, 10/5 -17  
ichorid: Ser ut som Cancel i min bok med manakostnaden 3?! :)
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

11. Det kortet ser ut som ett fan ... 07:24:29, 10/5 -17  
Morefx skrev 20:17, 9/5 -17

Storm Seeker, Sudden Impact

Det kortet ser ut som ett fan made. Du kan åtminstone inte spela det i construct det är jag helt säker på.
bernhardtz
JUDGE L1
@svm s. 2/10 -11

10 rubriker
61 svar

12. http://media-hearth.cursec... 08:23:24, 10/5 -17  
Big Game Hunter

http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/309/604/73.png
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

13. Det är ett gammalt kort från a... 09:19:45, 10/5 -17  
chrono skrev 07:24, 10/5 -17
Morefx skrev 20:17, 9/5 -17

Storm Seeker, Sudden Impact

Det kortet ser ut som ett fan made. Du kan åtminstone inte spela det i construct det är jag helt säker på.

Det är ett gammalt kort från alfan eller betan
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
danols

Orzhov
KICKBACKER
Arvika
@svm s. 27/10 -11

34 rubriker
127 svar

14. I min mening är det bara att t... 12:26:06, 10/5 -17  
I min mening är det bara att tacka å ta emot! När folk tröttnar på Heartstone för att det är alldeles för mycket tur involverat, men ändå inte vill överge spelet helt, That's when the Magic happens ;)
 
Söker du standard-staples till billigt pris? Vi har förmodligen det du letar efter! Vill du Bizza med oss? Läs gärna mer om våra villkor under "mina sidor" //Dan på Kort I Kubik
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

15. Jag antar att du halvskojar me... 17:35:25, 10/5 -17  
danols skrev 12:26, 10/5 -17 I min mening är det bara att tacka å ta emot! När folk tröttnar på Heartstone för att det är alldeles för mycket tur involverat, men ändå inte vill överge spelet helt, That's when the Magic happens ;)

Jag antar att du halvskojar men smaken är som baken, många spelare tycker om hearthstone eftersom det kan bli så mycket mer unpredictable och memorable plays än vad det kan bli i t.ex. magic.

Precis som allting annat här i världen så behöver det ena inte utesluta det andra :]
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

16. Kan Hearthstone bli mer oförut... 20:40:41, 10/5 -17  
Ichorid skrev 17:35, 10/5 -17
danols skrev 12:26, 10/5 -17 I min mening är det bara att tacka å ta emot! När folk tröttnar på Heartstone för att det är alldeles för mycket tur involverat, men ändå inte vill överge spelet helt, That's when the Magic happens ;)

Jag antar att du halvskojar men smaken är som baken, många spelare tycker om hearthstone eftersom det kan bli så mycket mer unpredictable och memorable plays än vad det kan bli i t.ex. magic.

Precis som allting annat här i världen så behöver det ena inte utesluta det andra :]

Kan Hearthstone bli mer oförutsägbart med fler minnesvärda drag?

Finns det exempel?

Jag har spelat lite Hearthstone, jag är inte imponerad (men jag lyssnar självklart mer än gärna om du kan förklara).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
polisbil
MEDLEM
Odensbacken
@svm s. 14/11 -10

1 rubriker
13 svar

17. Jag tycker att wild growth är ... 23:15:25, 10/5 -17  
Jag tycker att wild growth är mer lik wild growth.
Ekenstedt
MEDLEM
@svm s. 10/12 -11

10 rubriker
53 svar

18. Hearthstone är en imponerande ... 23:41:54, 10/5 -17  
latsblaster skrev 20:40, 10/5 -17
Ichorid skrev 17:35, 10/5 -17
danols skrev 12:26, 10/5 -17 I min mening är det bara att tacka å ta emot! När folk tröttnar på Heartstone för att det är alldeles för mycket tur involverat, men ändå inte vill överge spelet helt, That's when the Magic happens ;)

Jag antar att du halvskojar men smaken är som baken, många spelare tycker om hearthstone eftersom det kan bli så mycket mer unpredictable och memorable plays än vad det kan bli i t.ex. magic.

Precis som allting annat här i världen så behöver det ena inte utesluta det andra :]

Kan Hearthstone bli mer oförutsägbart med fler minnesvärda drag?

Finns det exempel?

Jag har spelat lite Hearthstone, jag är inte imponerad (men jag lyssnar självklart mer än gärna om du kan förklara).

Hearthstone är en imponerande klon av Magic för digitalt spel. Finns inte något annat sätt att göra det på, fulländat imo. När man ska spela på distans är saker som stacken bara att glömma, så det blir ju ett annat spel for sure.

Mindre tur blir det också då lekarna är 30 kort och playset 2 (legendariska kort är 'restricted').

Dessutom 'drar' du land varje tur, så du kan inte bli mana-screwad lika hårt. I magic är det både landdrop och kurva som ska stämma, i HS endast kurva.

Sedan en älsklingsfeature - man måste ha sin bräda i mainboard, vilken gör det roligare att försöka få edge över mirror-lekar etc. Brädan i Magic är ju som bara ett onödigt ont som är tråkigt och alldeles för tekniskt.

Tips för HS-intressenter: Sänk lite pengar och bygg en bra eller rolig lek. Suger att harva på och försöka grinda sig till korten. Blunda och låtsas att det är Magic-boosters.

Tycker dock Magic är roligare, men kan bero på historia, nedlagd energi och sänkta slantar. Skulle däremot inte tro att någon kommer till Magic efter HS. Bakvänd evolution.

TL;DR - HS hänger mindre på tur, men Magic är likafullt roligare.
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

19. Jag uppskattar HS för att matc... 08:19:08, 11/5 -17  
Jag uppskattar HS för att matcherna inte tar särskilt lång tid, perfekt när man har småbarn som skriker på en hela tiden. Däremot håller jag inte med om turen - HS är mycket mer tur än magi. Till och från har det funnits random effekter som kunnat vända förlorade matcher till vinst.

Hursomhelst, hs är otroligt mycket roligare än magickopior som Eternal mfl
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

20. eken: Lite koll har jag men va... 17:27:35, 11/5 -17  
eken: Lite koll har jag men varför kan man inte gå från HS till MtG?

chrono: Hur kan HS då innehålla mer tur?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!