Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER föredetta leovold... Leovold emissary of trest ...
Tips till min Gonti?
Senast läst: 14:24:48, 12/4 -24. Läst 1377 gånger.
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

Tips till min Gonti? 12:34:44, 30/4 -17  
http://tappedout.net/mtg-decks/gonti-lord-of-taking-ur-stuffz/


Skulle gärna önska lite tips till denna lek.
Den fungerar ganska bra i dagslägen men alla förbättringar är naturligtvis av godo!

Vad jag skulle önska är att få leken mer att fungera som den skall varje match. Just nu stannar den lite ibland, när Gonti inte dör och jag inte har något sätt att sacca honom på i spel.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."

psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

1. Thornbite Staff skall in i all... 12:47:30, 30/4 -17  
Thornbite Staff skall in i alla fall :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

2. Kanske lägga in ett saccoutlet... 14:57:50, 30/4 -17  
Kanske lägga in ett saccoutlet somm Attrition, Viscera Seer (sacca gonto pch gubbar du spelat via/med gonti .
Om du vill vara elak kan du spela Contamination, förstör för motstpndaren samtidigt som det är ett saccoutlet.
Dessutom så betyder inte Contamination att du är ett rövhål för att du spelar det, utan ibland kan en viss spelare behövas bli strypt på färgade källor för att deras bräde är för starkt, eller vad som kan hända när de väl får untappa.
Så du behöver inte använda Bitterblossom och Reassembling Skeleton interaktionen med Contamination, men det låter dig även sätta upp ett bräde och komma ifatt ifall du ligger back.
Dessutom så finns det föer.sätt idag att kringå Contamination än förut.
Ta ut lite och ersätt lite av goodstuff paketet som du verkar köra med.
Annars verkar du spela med de flesta kort jag hade rekommenderat.

Uppdaterad: 14:59:24, 30/4 -17
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

3. Intressant tänk, skall ta en t... 15:42:52, 30/4 -17  
RolloTomasi skrev 14:57, 30/4 -17 Kanske lägga in ett saccoutlet somm Attrition, Viscera Seer (sacca gonto pch gubbar du spelat via/med gonti .
Om du vill vara elak kan du spela Contamination, förstör för motstpndaren samtidigt som det är ett saccoutlet.
Dessutom så betyder inte Contamination att du är ett rövhål för att du spelar det, utan ibland kan en viss spelare behövas bli strypt på färgade källor för att deras bräde är för starkt, eller vad som kan hända när de väl får untappa.
Så du behöver inte använda Bitterblossom och Reassembling Skeleton interaktionen med Contamination, men det låter dig även sätta upp ett bräde och komma ifatt ifall du ligger back.
Dessutom så finns det föer.sätt idag att kringå Contamination än förut.
Ta ut lite och ersätt lite av goodstuff paketet som du verkar köra med.
Annars verkar du spela med de flesta kort jag hade rekommenderat.

Intressant tänk, skall ta en titt på det :D
Tack!
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

4. Har du lagt in Black Market el... 17:34:42, 30/4 -17  
Har du lagt in Black Market eller fungerar den inte här?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

5. Jag har haft den i leken förr,... 18:53:06, 30/4 -17  
latsblaster skrev 17:34, 30/4 -17 Har du lagt in Black Market eller fungerar den inte här?

Jag har haft den i leken förr, men den har aldrig riktigt presterat så bra som jagtrodde den skulle!
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

6. Nim Deathmantle är rätt mysig ... 12:35:00, 2/5 -17  
Nim Deathmantle är rätt mysig om du ämnar sacca varelser. Med Ashnod's Altar får du då en Gonti-steal för 2 mana
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

7. De är i leken redan :)... 14:44:50, 2/5 -17  
De är i leken redan :)
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!