Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Felidar Guardian - Banned i St... Hur få tag på Welcome Deck 201 ...
test av lekar
Senast läst: 20:30:25, 17/4 -24. Läst 729 gånger.
Glider
MEDLEM
Västerås
@svm s. 20/11 -16

38 rubriker
42 svar

test av lekar 22:51:14, 28/4 -17  
finns det nåt program där man kan testa sina lekar, hur bra de är och där man kan få tips vad som är bra och dåligt i lekarna?

tex mana basen osv

Badmoon
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 7/9 -10

20 rubriker
101 svar

1. Jag brukar testspela på xmage.... 09:22:12, 29/4 -17  
Jag brukar testspela på xmage. räkna antalet manasymborer får de olika färgerna och kvotera länder efter det. Om du spelar en lek som vill spela typ tur 1 BOP så se till att alla( nästan iaf) gröna länder kommer in upptappat. Tips skulle jag söka efter i MtgTop8s listor över lekar eller i diskussioner med andra spelare t.ex hur man fixar till dåliga matchups o.s.v
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

2. Xmage har jag testat det och t... 13:52:12, 29/4 -17  
Xmage har jag testat det och tycker det funkar riktigt bra om man kommit så långt att man är redo att spela mot andra. Jag är dock oftast för lat för att testspel mot andra personer innan jag går ner till FNM.

Jag brukar nöja mig med att lägga upp leken på Tappedout.net och speltesta mot tomma intet, dvs se hur lätt det är att få en bra öppningshand och att jag har saker jag kan spela tur 1-4 med en hand jag håller samt se vad jag drar in i. Där får du också snabbt en överblick över färgfördelningen i leken som är bra att veta när du ska bygga manabasen, hur din "kurva" ser ut o.s.v.

Att kvotera länderna som Badmoon säger är väldigt viktigt, men justera alltid resultatet lite mot mitten, annars blir kommer man ofta att få problem med att man har svårt att dra in i färgen som inte är störst och kommer få mulla mer aggressivt.

Edit: Måste pliktskyldigt nämna att många av de funktioner som finns på tappedout.net också finns här på SvM. Du kan lägga upp din leklista i leklådan och posta den på forumet så kommer nog många experter snabbt komma till din hjälp.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 13:56:04, 29/4 -17
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!