Magic the Gathering
Magic the Gathering34882 medlemmar 633 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Rares utan foil symbolen... Hur blir man bättre på combat? ...
Grym nyhet angående Iconic Masters
Senast läst: 16:20:50, 19/4 -24. Läst 7821 gånger.
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

Grym nyhet angående Iconic Masters 21:14:58, 20/4 -17  
"So the first people to play with Iconic Masters will also be the first people to see the cards in public!"

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/hascon-and-kickoff-our-25th-anniversary-2017-04-20

Edit: kanske jag som tolkar fel. Jag tolkade det som att det kommer 17 november utan spoilers. Så det bli en grym upplevelse. Men kanske är så att det redan visas på hascon och folk får spela det där?

Edit 2: efter att ha läst texten igen så läste jag vad jag ville läsa. Hade det inte varit grymt med en prelle där inget vet vad som kommer när settet släpps? Nu blir de så endast för folk på hascon dessvärre!

Uppdaterad: 21:20:23, 20/4 -17

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. "För höga krav på eternal mast... 22:33:55, 20/4 -17  
"För höga krav på eternal masters så nu blir det iconic istället ..."
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
danols

Orzhov
KICKBACKER
Arvika
@svm s. 27/10 -11

34 rubriker
127 svar

2. In before P9 reprintas. De... 23:44:03, 20/4 -17  
In before P9 reprintas.

Detta kommer döda magic.
¨
"Autistic schreeching"
 
Söker du standard-staples till billigt pris? Vi har förmodligen det du letar efter! Vill du Bizza med oss? Läs gärna mer om våra villkor under "mina sidor" //Dan på Kort I Kubik
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

3. Det är omöjligt att ha en rikt... 08:54:20, 21/4 -17  
Det är omöjligt att ha en riktig prelle runtom i världen utan spoilers eftersom det ALLTID kommer vara någon polsk store manager som rippar och lägger upp på nätet veckan innan. Detta är enda sättet vi någonsin kommer få en prelle utan spoilers, när all produkt stannar hos Pappa W tills eventet ifråga. PR-taktiken funkar på mig iallafall, överväger starkt att åka dit faktiskt...
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1239 svar

4. Riktigt sugen på att först ta ... 11:45:31, 21/4 -17  
Riktigt sugen på att först ta GP:n i Washington och sedan bila upp till Rhode Island för detta eventet och flyga hem Boston.
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

5. Det är en GP i Providence efte... 11:53:52, 21/4 -17  
ottifant skrev 11:45, 21/4 -17 Riktigt sugen på att först ta GP:n i Washington och sedan bila upp till Rhode Island för detta eventet och flyga hem Boston.

Det är en GP i Providence efter Hascon också ;)
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1239 svar

6. Tre veckor senare ja...... 12:16:03, 21/4 -17  
Powerload skrev 11:53, 21/4 -17
ottifant skrev 11:45, 21/4 -17 Riktigt sugen på att först ta GP:n i Washington och sedan bila upp till Rhode Island för detta eventet och flyga hem Boston.

Det är en GP i Providence efter Hascon också ;)

Tre veckor senare ja...
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

7. Det hade varit coolt om Iconic... 13:42:35, 22/4 -17  
Det hade varit coolt om Iconic masters var t.ex. 4 st Ikoniska set som man kan drafta, och varje kort är precis som den där proxfunktionen där man kan ha 4 proxade lekar i en sleevad lek.

Kan dock vara lite av ett problem om man inte vet vad korten gör på grund av det limiterade utrymmet på korten, men ändå!

Dock blir det lite tråkigt iom man inte kan riktigt sälja vidare korten förutom om folk vill drafta, men det hade varit något annorlunda.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Kortet som riskerar att komma ... 15:03:37, 22/4 -17  
Kortet som riskerar att komma är Shivan Dragon, för den är en av iconics.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Voice
MEDLEM
Västervik
@svm s. 6/10 -04

22 rubriker
53 svar

9. Så Iconic Masters kommer vara ... 15:22:14, 23/4 -17  
Så Iconic Masters kommer vara ett svindyrt set, som ingen får se i förväg... och när det knäcks så är det Shivan Dragon, Serra Angel och Kird Ape som är de stora value-korten.

Reprint i P9 vill jag nog aldrig se. Men reprint i duals så legacy blir mer öppet, det skulle jag vilja se.
 
Have a gameday!
-Games Expertise
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

10. Kird Ape är inte ikonisk, men ... 16:12:23, 23/4 -17  
Voice skrev 15:22, 23/4 -17 Så Iconic Masters kommer vara ett svindyrt set, som ingen får se i förväg... och när det knäcks så är det Shivan Dragon, Serra Angel och Kird Ape som är de stora value-korten.

Reprint i P9 vill jag nog aldrig se. Men reprint i duals så legacy blir mer öppet, det skulle jag vilja se.

Kird Ape är inte ikonisk, men Serra Angel, Shivan Dragon och Lord of the Pit är det.

Med tanke på att de trycket duals hela tiden kommer inte duals behöva tryckas om, till slut kommer något brutet som knuffar bort alfaduals.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

11. Kird Ape är i allra högsta gra... 07:18:13, 25/4 -17  
latsblaster skrev 16:12, 23/4 -17
Voice skrev 15:22, 23/4 -17 Så Iconic Masters kommer vara ett svindyrt set, som ingen får se i förväg... och när det knäcks så är det Shivan Dragon, Serra Angel och Kird Ape som är de stora value-korten.

Reprint i P9 vill jag nog aldrig se. Men reprint i duals så legacy blir mer öppet, det skulle jag vilja se.

Kird Ape är inte ikonisk, men Serra Angel, Shivan Dragon och Lord of the Pit är det.

Med tanke på att de trycket duals hela tiden kommer inte duals behöva tryckas om, till slut kommer något brutet som knuffar bort alfaduals.

Kird Ape är i allra högsta grad ikonisk. Vad snackar du om?
 
Köp mina kort på auktion här! Playset Goyfar, Svärd, LED, Duals, Goblin Guides, Shockland etc
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

12. Vilka är Magics ikoner 2017? A... 08:41:54, 25/4 -17  
Sajkobeer skrev 07:18, 25/4 -17
latsblaster skrev 16:12, 23/4 -17
Voice skrev 15:22, 23/4 -17 Så Iconic Masters kommer vara ett svindyrt set, som ingen får se i förväg... och när det knäcks så är det Shivan Dragon, Serra Angel och Kird Ape som är de stora value-korten.

Reprint i P9 vill jag nog aldrig se. Men reprint i duals så legacy blir mer öppet, det skulle jag vilja se.

Kird Ape är inte ikonisk, men Serra Angel, Shivan Dragon och Lord of the Pit är det.

Med tanke på att de trycket duals hela tiden kommer inte duals behöva tryckas om, till slut kommer något brutet som knuffar bort alfaduals.

Kird Ape är i allra högsta grad ikonisk. Vad snackar du om?

Vilka är Magics ikoner 2017? Apor? Nej.

Vad snackar jag om? Spelets fem ikoner.

Vit - Angel
Blå - Sphinx
Svart - Demon
Röd - Dragon
Grön - Hydra

Hydra har besegrat treefolk och wurms. Demon har tidigare besegrat vampire.

Magics characteristics 2017:

Vit - Soldier
Blå - Merfolk
Svart - Zombie & Vampire
Röd - Goblin
Grön - Elf
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

13. Kird Ape är verkligen en ikon ... 09:41:12, 25/4 -17  
Kird Ape är verkligen en ikon i mtg. Det är ett av korten jag minns från när man började spela precis som lord of atlantis och savannah lion
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

14. Det kanske det är för dig och ... 10:40:47, 25/4 -17  
weiuweiu skrev 09:41, 25/4 -17 Kird Ape är verkligen en ikon i mtg. Det är ett av korten jag minns från när man började spela precis som lord of atlantis och savannah lion

Det kanske det är för dig och för många andra, men det är inte det som wizards R&D menar med iconics.

Endast fem sorters varelser räknas dit, och numera trycks de i nästan varje block, det är därför vi nuförtiden får se hydror och sfinxar så mycket oftare mot förr, och varför vi inte få se lika stor andel av vampyrerna som MR och R utan lika mycket som common och uncommon, eftersom demonerna har tagit deras plats.

De första iconics som kom var drakar, sen kom änglar rätt tidigt. Sen tror jag sfinxar kom på riktigt runt 2005. Demoner kom tillbaka och flyttade bort vampyrer 2009 med Magic 2010 och zendikar. Hydror blev etablerade ett par år efteråt efter att ha börjat utvecklats i grön mellan 2006-2008.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

15. Med risk för att svälja betet ... 12:54:06, 25/4 -17  
latsblaster skrev 10:40, 25/4 -17
weiuweiu skrev 09:41, 25/4 -17 Kird Ape är verkligen en ikon i mtg. Det är ett av korten jag minns från när man började spela precis som lord of atlantis och savannah lion

Det kanske det är för dig och för många andra, men det är inte det som wizards R&D menar med iconics.

Endast fem sorters varelser räknas dit, och numera trycks de i nästan varje block, det är därför vi nuförtiden får se hydror och sfinxar så mycket oftare mot förr, och varför vi inte få se lika stor andel av vampyrerna som MR och R utan lika mycket som common och uncommon, eftersom demonerna har tagit deras plats.

De första iconics som kom var drakar, sen kom änglar rätt tidigt. Sen tror jag sfinxar kom på riktigt runt 2005. Demoner kom tillbaka och flyttade bort vampyrer 2009 med Magic 2010 och zendikar. Hydror blev etablerade ett par år efteråt efter att ha börjat utvecklats i grön mellan 2006-2008.

Med risk för att svälja betet och mata den broväktare som sover o.s.v.: har du någon källa på det du sa nu, eller var det din egen definition av vad du tycker är "ikoniska mtg-djur" ?
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

16. Läser ni aldrig maros design-a... 17:56:59, 25/4 -17  
Powerload skrev 12:54, 25/4 -17
latsblaster skrev 10:40, 25/4 -17
weiuweiu skrev 09:41, 25/4 -17 Kird Ape är verkligen en ikon i mtg. Det är ett av korten jag minns från när man började spela precis som lord of atlantis och savannah lion

Det kanske det är för dig och för många andra, men det är inte det som wizards R&D menar med iconics.

Endast fem sorters varelser räknas dit, och numera trycks de i nästan varje block, det är därför vi nuförtiden får se hydror och sfinxar så mycket oftare mot förr, och varför vi inte få se lika stor andel av vampyrerna som MR och R utan lika mycket som common och uncommon, eftersom demonerna har tagit deras plats.

De första iconics som kom var drakar, sen kom änglar rätt tidigt. Sen tror jag sfinxar kom på riktigt runt 2005. Demoner kom tillbaka och flyttade bort vampyrer 2009 med Magic 2010 och zendikar. Hydror blev etablerade ett par år efteråt efter att ha börjat utvecklats i grön mellan 2006-2008.

Med risk för att svälja betet och mata den broväktare som sover o.s.v.: har du någon källa på det du sa nu, eller var det din egen definition av vad du tycker är "ikoniska mtg-djur" ?

Läser ni aldrig maros design-artiklar på wizards sida eller lyssnar på hans drive to work?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

17. Diskussion från 2005 då vit rö... 18:15:41, 25/4 -17  
Diskussion från 2005 då vit röd och svart var klara:

http://www.mtgsalvation.com/forums/magic-fundamentals/magic-general/315047-iconic-creatures

2015 då alla fem är klara:

http://www.gatheringmagic.com/anttessitore-040815-whats-iconic-about-iconics/

samt

https://www.reddit.com/r/magicTCG/comments/2d24am/what_would_you_say_is_the_stereotypical_creature/

Fem år sen då hydra inte var klar:

https://www.gamefaqs.com/boards/2000397-collectible-card-games-magic-the-gathering/59587630
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 18:16:52, 25/4 -17
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

18. Lats, jag ser inte en enda lä... 18:57:46, 25/4 -17  
Lats, jag ser inte en enda länk till RnD, endast till privatpersoners tyckande.
 
Köp mina kort på auktion här! Playset Goyfar, Svärd, LED, Duals, Goblin Guides, Shockland etc
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

19. Kommentera inte om du inte är ... 20:17:16, 25/4 -17  
Sajkobeer skrev 18:57, 25/4 -17 Lats, jag ser inte en enda länk till RnD, endast till privatpersoners tyckande.

Kommentera inte om du inte är intresserad av att läsa innehållet. Är du intresserad, läs innehållet först och se hur pass mycket det klarnar mellan 2005 och 2015.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

20. Vad menar du Latsblaster? Kird... 21:10:16, 25/4 -17  
Vad menar du Latsblaster? Kird Ape är och förblir en klassisk och ikonisk creature i Magic the Gathering, som på sin tid var så kraftfull att den var bannad i Extended när formatet startade.

Om du argumenterar för att det är uppenbart att RnD tycker X i frågan så kan det ju vara på sin plats med en länk till deras uttalande gällande den saken.

Sedan kan det ju vara så att folk som inte tagit del av samma material från RnD har en annan uppfattning av begreppet ikonisk eller "Iconic" innebär i Magic än vad du har men att säga att vi har fel och sen inte lyckas länka till vad RnD tycker är ju bara konstigt. Om du argumenterar för att det är uppenbart att RnD tycker X i frågan så kan det ju vara på sin plats med en länk till deras uttalande gällande den saken.

Rosewater lyssnar jag aldrig på, tycker han är ytterst jobbig endast.
 
Köp mina kort på auktion här! Playset Goyfar, Svärd, LED, Duals, Goblin Guides, Shockland etc
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!