Magic the Gathering
Magic the Gathering34874 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Sideloading binders med plats ... Hearthstonekort som är som Mag ...
Spoil: Hour of Devastations expansionssymbol
Senast läst: 08:57:25, 15/4 -24. Läst 6310 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Spoil: Hour of Devastations expansionssymbol 19:07:01, 20/4 -17  
Här kan man se Hour of Devastations expansionssymbol, Nicol Bolas horn.

Nu kan vi vara 100% säkra, expansionen efter Amonkhet kommer att vara den mest Nicol Boligaste i magis historia, probably forever! Om man nu inte räknar med Archenemy: Nicol Bolas då. Mycket Bolas blir det 2017!
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 19:07:28, 20/4 -17

Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

1. Gonna be a Nicol Bolas summer.... 19:10:25, 20/4 -17  
Gonna be a Nicol Bolas summer...

Sidenote: det känns som att man numera tar för givet vilken badass Nicol Bolas är, men jag kan inte för mitt liv fatta hur de gick igenom alla skurkar genom magics historia och kom fram till att "den där obskyra mustaschdraken från Legends, HONOM SKA VI HA" ...
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

2. För han är splendido, exellent... 19:18:16, 20/4 -17  
Powerload skrev 19:10, 20/4 -17 Gonna be a Nicol Bolas summer...

Sidenote: det känns som att man numera tar för givet vilken badass Nicol Bolas är, men jag kan inte för mitt liv fatta hur de gick igenom alla skurkar genom magics historia och kom fram till att "den där obskyra mustaschdraken från Legends, HONOM SKA VI HA" ...

För han är splendido, exellente, magnifico! Yiipiiiieee!
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

3. Hahaha, indeed. Tänkt samma ta... 19:19:45, 20/4 -17  
Powerload skrev 19:10, 20/4 -17 Gonna be a Nicol Bolas summer...

Sidenote: det känns som att man numera tar för givet vilken badass Nicol Bolas är, men jag kan inte för mitt liv fatta hur de gick igenom alla skurkar genom magics historia och kom fram till att "den där obskyra mustaschdraken från Legends, HONOM SKA VI HA" ...

Hahaha, indeed. Tänkt samma tanke flera gånger xD
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

4. Haha yes! Jag är ändå lite lät... 19:39:16, 20/4 -17  
Powerload skrev 19:10, 20/4 -17 Gonna be a Nicol Bolas summer...

Sidenote: det känns som att man numera tar för givet vilken badass Nicol Bolas är, men jag kan inte för mitt liv fatta hur de gick igenom alla skurkar genom magics historia och kom fram till att "den där obskyra mustaschdraken från Legends, HONOM SKA VI HA" ...

Haha yes! Jag är ändå lite lättad över att det blev en planeswalker elder dragon än Snarg's House of Sins egen tamillertränade BDSM mästare
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

5. Du har rätt. Det kunde gått ri... 19:58:29, 20/4 -17  
Du har rätt. Det kunde gått riktigt illa...

Men jag saknar Yawgmoth :(
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

6. Jag har ägnat saken ganska myc... 19:58:39, 20/4 -17  
Powerload skrev 19:10, 20/4 -17 Gonna be a Nicol Bolas summer...

Sidenote: det känns som att man numera tar för givet vilken badass Nicol Bolas är, men jag kan inte för mitt liv fatta hur de gick igenom alla skurkar genom magics historia och kom fram till att "den där obskyra mustaschdraken från Legends, HONOM SKA VI HA" ...

Jag har ägnat saken ganska mycket tanke, och jag tror det gick till ungefär såhär: Mishra, Yoghurt, Volrath och patriarken hade alla torskat och Wizards hade slut på ärkeskurkar. Därför la de alla onda legendarer i en tombola och lottade skiten. Det blev egentligen Grandmother Sengir, men de insåg att det inte riktigt skulle fungera med slutstrid på Sengirs demensboende och tog istället det andra resultatet, Dominarias fjälligaste sagofabror.
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

7. Jag förstår inte varför det al... 19:59:52, 20/4 -17  
Jag förstår inte varför det alltid måste vara nån onding eller boss liksom? Kan vi inte bara få en cool värld med coola saker i och roliga mekaniker?
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

8. Vad tror du det här är, 1997 ?... 20:00:45, 20/4 -17  
Bjorn skrev 19:59, 20/4 -17 Jag förstår inte varför det alltid måste vara nån onding eller boss liksom? Kan vi inte bara få en cool värld med coola saker i och roliga mekaniker?

Vad tror du det här är, 1997 ?!?!?
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

9. Men Bolas har väl varait super... 20:18:28, 20/4 -17  
Men Bolas har väl varait superskurk i enhalv evighet? Det är mest att de på senare tid fått slut på andra grejer och kom på "shit vi har ji fortfarande Bolas liggandes någonstans!"
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

10. Som jag ser det började Bolas-... 20:21:11, 20/4 -17  
Som jag ser det började Bolas-grejen under Alara-blocket. I min värld är det ganska nyligen.
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

11. Nicol borde bli eldrazifierad ... 20:28:07, 20/4 -17  
Nicol borde bli eldrazifierad och sedan made compleat av Phyrexia, och bli den nya Father of Machines och gå på korståg i multiversum. Yum!
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

12. Hahahah! Så jävla sant Jonasho... 21:28:50, 20/4 -17  
JonasHob skrev 19:18, 20/4 -17
Powerload skrev 19:10, 20/4 -17 Gonna be a Nicol Bolas summer...

Sidenote: det känns som att man numera tar för givet vilken badass Nicol Bolas är, men jag kan inte för mitt liv fatta hur de gick igenom alla skurkar genom magics historia och kom fram till att "den där obskyra mustaschdraken från Legends, HONOM SKA VI HA" ...

För han är splendido, exellente, magnifico! Yiipiiiieee!

Hahahah! Så jävla sant Jonashob! :D
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

13. De drog tillbaka honom till "m... 21:43:48, 20/4 -17  
vampiric_ninja skrev 20:21, 20/4 -17 Som jag ser det började Bolas-grejen under Alara-blocket. I min värld är det ganska nyligen.

De drog tillbaka honom till "moderna" magic storyn i Alara men hans lore har funnits sen legends. Redan då var han ganska jäkla mäktig. Han deltog bla i den första planeswalker striden vi känner till - där han vann tack vare sin infödda "toutch" C: Gammal magic lore är riktigt roligt att läsa men oerhört over the top u.

Uppdaterad: 21:44:19, 20/4 -17
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

14. Inte timespiral?... 22:32:50, 20/4 -17  
vampiric_ninja skrev 20:21, 20/4 -17 Som jag ser det började Bolas-grejen under Alara-blocket. I min värld är det ganska nyligen.

Inte timespiral?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

15. "Thousands of years before the... 22:38:05, 20/4 -17  
noatzon skrev 21:43, 20/4 -17
vampiric_ninja skrev 20:21, 20/4 -17 Som jag ser det började Bolas-grejen under Alara-blocket. I min värld är det ganska nyligen.

De drog tillbaka honom till "moderna" magic storyn i Alara men hans lore har funnits sen legends. Redan då var han ganska jäkla mäktig. Han deltog bla i den första planeswalker striden vi känner till - där han vann tack vare sin infödda "toutch" C: Gammal magic lore är riktigt roligt att läsa men oerhört over the top u.

"Thousands of years before the Brothers' War, the Elder Dragons were engaged in a conflict that tore the fabric of countless planes. Nicol Bolas emerged victorious, though there were survivors other than himself, and during the crescendo of the war, became a planeswalker.

Some thousands of years later, Bolas fought a demonic leviathan in what would become the first planeswalker's duel on the still-young plane of Dominaria. The fight lasted a month, reduced Madara to a third of its original size, and created the first temporal rift. In the end the dragon relied upon his touch to defeat his foe. After the battle Bolas feasted on the remains of the leviathan over the course of a year, absorbing its power in the process. When he finished, naught was left besides what eventually became known as the Talon Gates and an assortment of blubber. Bolas regards the Talon Gates as his finest trophy and visits them and Madara as often as he can to relish that victory." - MTG Wiki

EDIT: Vem är denna planeswalker demonic leviathan? Snubben låter tuff.
Och BTW, om elder dragons kunde engage in conflicts that tore the fabric of countless planes för länge länge sedan, och detta var innan någon av dom var planeswalkers... Så bör Nicol Bolas vara preeeeetty strong vid det här laget. Hans kort gör honom inte rättvisa :O
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 22:41:34, 20/4 -17
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

16. Poängen var att Bolas betydels... 00:27:38, 21/4 -17  
Poängen var att Bolas betydelse i loren är en efterkonstruktion. :)
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

17. Nicol Bolas var huvudantagonis... 16:17:40, 21/4 -17  
vampiric_ninja skrev 00:27, 21/4 -17 Poängen var att Bolas betydelse i loren är en efterkonstruktion.

Nicol Bolas var huvudantagonisten i Legends Cycle II, som kom 2002. (Setet Legends kom iofs 1994, är det det du syftar på?)
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

18. JAg väntar ännu på den stora p... 15:50:25, 22/4 -17  
JAg väntar ännu på den stora phyrexian eldrazi mergen. Det är bara en tidsfråga.. Förövrigt hade det varit lite mys med Grand Mother Sengir som planeswalker. En seg kontrollkärring med lite lifelink, yeah!
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

19. Tekniskt sett stämmer det, men... 18:41:16, 22/4 -17  
vampiric_ninja skrev 20:21, 20/4 -17 Som jag ser det började Bolas-grejen under Alara-blocket. I min värld är det ganska nyligen.

Tekniskt sett stämmer det, men du får tänka på att innan Alara-blocket så fanns det ingen storyline överhuvudtaget.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

20. Urza?... 19:40:53, 22/4 -17  
Kelvandil skrev 18:41, 22/4 -17
vampiric_ninja skrev 20:21, 20/4 -17 Som jag ser det började Bolas-grejen under Alara-blocket. I min värld är det ganska nyligen.

Tekniskt sett stämmer det, men du får tänka på att innan Alara-blocket så fanns det ingen storyline överhuvudtaget.

Urza?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!