Magic the Gathering
Magic the Gathering34893 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Spela giant growth efter att m... Perplexing magic en regel fråg ...
Ludevic, Necro-Alchemist
Senast läst: 04:57:10, 17/4 -24. Läst 1556 gånger.
JoeFooza
MEDLEM
@svm s. 24/7 -09

4 rubriker
15 svar

Ludevic, Necro-Alchemist 17:35:11, 24/3 -17  
Hur fungerar Ludevic, Necro-Alchemist i 2HG commander? Om kompisen på mitt lag tar skada på vår tur (av en Sign in Blood eller av en Shock från motståndarlaget), får vi då båda dra kort på end steppen? Om jag tar skadan istället då? Hur är det om motståndarna på deras tur anfaller med en Evil Eye of Orms-by-Gore på mig? Får motståndarna dra kort då?

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

1. Om din lagseplare tar skada få... 07:38:10, 25/3 -17  
Om din lagseplare tar skada får ni båda dra kort. Om endast Du tar skada får ni inte dra kort.
Även om ni delar lifetotal så är det bara en spelare som tar effekten.

810.9810.9. Damage, loss of life, and gaining life happen to each player individually. The result is applied to the team's shared life total. Example: In a Two-Headed Giant game, a player casts Flame Rift, which reads, "Flame Rift deals 4 damage to each player." Each team is dealt a total of 8 damage.


Edit: tydligare exempel i 810.9c:
Example:
In a Two-Headed Giant game, a player on a team that has 25 life is targeted by an ability that reads, “Target player’s life total becomes 10. ” That player’s life total is considered to be 25, so that player loses 15 life. The team winds up at 10 life
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 07:41:33, 25/3 -17
JoeFooza
MEDLEM
@svm s. 24/7 -09

4 rubriker
15 svar

2. Det var tydligt. Tusen tack fö... 19:33:51, 25/3 -17  
Det var tydligt. Tusen tack för svar!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!