Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 651 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Planeswalker Decks Legala spec... Dino-crazy! ...
My Fake 'Magic: The Gathering' Cards Fooled Almost Everyone
Senast läst: 06:09:55, 18/4 -24. Läst 9198 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

41. Det är alltid lika förundrande... 07:06:44, 26/3 -17  
Det är alltid lika förundrande att se hur blåögda människor kan vara. Om ni bara visste hur mycket fuffens och kriminalitet som existerar här i världen. Mind blowing.

Går det att tjäna snabba pengar, oavsett inom vilket område, så kommer det att ske. Vi människor är sluga på det viset.

Det finns folk som sitter hemma och löder ihop skimmingsmaskiner av material för bara några kronor, och som sedan säljer dessa vidare till kriminella för 40.000kr eller mer. De kan göra det då de vet hur mycket pengar som köparen kommer att kunna göra på detta. Det här är svåra grejer som gemene man kanske inte skulle sätta sig i i första taget. Det betyder inte att det inte sker, bara för att det är komplicerat eller svårt. Det finns snabba pengar att göra.

Att kontakta kinesiska tryckerier som trycker förfalskade magickort för en billigare summa för att sedan sälja dessa kort på konvent är även ett annat sätt att kunna tjäna snabba pengar. Detta händer hela tiden, och antagligen på samtliga konvent i hela världen. Detta är ett faktum som magicspelare bör känna till.

Man trycker inte förfalskade magikort på en vanlig printer, tänk efter lite.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

42. Kan du förtydliga avsnittet om... 07:09:23, 26/3 -17  
latsblaster skrev 01:51, 26/3 -17
vivalatapioca skrev 22:47, 25/3 -17 Ok. Så vad har vi lärt oss av detta.
1. Riv alltid sönder kortet för att kolla om den är fejk
2. Köp inte kort av folk som springer runt diverse konvent. ( om du ändå gör det så riv sönder kortet)
3. Alla kan göra fakes det är skitlätt.
4 Knappt nån kan göra fakes det är skitsvårt.
5. Artikeln är fake
6. Artikeln är kanske fake.
7. Random Latsblaster flum.
8. Att man kanske ska köpa en printer
9. Kom på en nia själv.
10. Att 214 har rätt i allt.

Uppenbart att du har missat försäljningsretoriken som skrivs om, kanske för att den är sann eller för att du inte förstår hur den används.

Kan du förtydliga avsnittet om försäljningsretoriken tack.
 
Köp mina kort på auktion här! Playset Goyfar, Svärd, LED, Duals, Goblin Guides, Shockland etc
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

43. De tre jag kommer på på rak ha... 08:49:08, 26/3 -17  
Sajkobeer skrev 07:09, 26/3 -17
latsblaster skrev 01:51, 26/3 -17
vivalatapioca skrev 22:47, 25/3 -17 Ok. Så vad har vi lärt oss av detta.
1. Riv alltid sönder kortet för att kolla om den är fejk
2. Köp inte kort av folk som springer runt diverse konvent. ( om du ändå gör det så riv sönder kortet)
3. Alla kan göra fakes det är skitlätt.
4 Knappt nån kan göra fakes det är skitsvårt.
5. Artikeln är fake
6. Artikeln är kanske fake.
7. Random Latsblaster flum.
8. Att man kanske ska köpa en printer
9. Kom på en nia själv.
10. Att 214 har rätt i allt.

Uppenbart att du har missat försäljningsretoriken som skrivs om, kanske för att den är sann eller för att du inte förstår hur den används.

Kan du förtydliga avsnittet om försäljningsretoriken tack.

De tre jag kommer på på rak hand:

1. "Okej, jag snodde korten, det är därför jag säljer dem billigt."

Man döljer sin lögn i en annan lögn, man erkänner att man har gjort något fel (som dock i sammanhanget inte har lika relevans) men kommer ifrån problemet.

2. "Du kan bara få det här erbjudandet här och nu."

En erkänd strategi för att få fram ett beslut (används dock nuförtiden allt för ofta och på ett slentriant sätt).

3. Kortet är värt X, men det är slitet så du får det för bara Y."

Också ett fungerande trick för att leda bort uppmärksamheten och få det se ett som ett bra erbjudande.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

44. Ibland så vill folk bara byta/... 11:10:07, 26/3 -17  
Ibland så vill folk bara byta/sälja också. Jag har bytt och köpt kort med random folk på konvent. Kan vara svårt ibland att se fakes.

Här är det ganska lätt att se vilken som är fake, om man iaf är lite uppmärksam:



Men ibland så är det svårare:



 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 11:13:33, 26/3 -17
Dunkelbrink
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 29/7 -03

48 rubriker
372 svar

45. Med tanke på att det fanns fal... 14:09:26, 26/3 -17  
Med tanke på att det fanns falska kort redan på 90-talet (som direkt skulle avslöjas idag) och allt möjligt annat lurendrejeri som pågick redan då vore det chockerande om det inte förekom idag när det finns riktiga pengar.

Det är lite som när folk blir chockade över att det fuskas...

Vilda västern är över men det betyder inte att folk blev ärliga utan bara mer utstuderade.

Sedan är artikeln weird, det kan bero på att den är helt fejk, att författaren har samma höga moral kring artiklar som den har runt kort eller att den är skriven för folk som inte vet nåt om magic.... eller alla tre.
 
Det är inte jag som stavar dåligt det är du som läser fel :)
Uppdaterad: 14:10:42, 26/3 -17
lyckegard
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 28/7 -03

5 rubriker
175 svar

46. Kanske tangerar off topic. Men... 11:38:34, 27/3 -17  
Kanske tangerar off topic. Men om du misstänker att killen framför dig har ett fejk kort, vad gör du? Låtsas ej om det? Undersöker kortet? Tillkallar domaren. Att se om ett kort är fejk genom undersöka det låter sig göras, det är inte samma sak som att fejk kort passerar ändå.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!