Magic the Gathering
Magic the Gathering34891 medlemmar 691 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
AETHER REVOLT Aether Revolt sealed utvärderi... Prereleasen, hur gick det? ...
WotC: Enkät gällande Aether Revolt
Senast läst: 09:05:09, 21/4 -24. Läst 1396 gånger.
kalleam
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

49 rubriker
243 svar

WotC: Enkät gällande Aether Revolt 13:45:43, 20/2 -17  
Följ länken och fyll i:
http://surveys.marketpointsinc.com/surveys_0/wc0217gb2/Welcome.asp?pass=&src=2
 
MLV.

Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

1. Har sett denna, men känner att... 14:56:40, 20/2 -17  
Har sett denna, men känner att jag saknar en rad vad gäller balans/power level. En kortdesign kan ha utmärkt spelbarhet, art, flavour o.s.v. men ändå vara en dålig design om det är för kraftfullt. Hur tycker ni man ska reffa på ett sådant kort? Låg spelbarhet eller låg total score?

Jag har historiskt argumenterat mot powercreep och varit av åsikten att svagare spells och starkare creatures varit Wizards design intent när kort som Garruk's Companion ansetts vara för starka. Min åsikt har också varit att större power i förhållande till CMC var limiterat till grönt och fick förekomma i andra färger om det medföljde en drawback. Men de senaste två setten har svämmat över av 3/2 för 2 i såväl svart som andra färger, jag skulle vilja visa mitt missnöje över detta i undersökningen på något sätt.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 15:03:13, 20/2 -17
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

2. page can not be found :(... 18:44:13, 20/2 -17  
page can not be found

:(
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Så länge power creeps är sunda... 21:42:58, 20/2 -17  
Bloodspawn skrev 14:56, 20/2 -17 Har sett denna, men känner att jag saknar en rad vad gäller balans/power level. En kortdesign kan ha utmärkt spelbarhet, art, flavour o.s.v. men ändå vara en dålig design om det är för kraftfullt. Hur tycker ni man ska reffa på ett sådant kort? Låg spelbarhet eller låg total score?

Jag har historiskt argumenterat mot powercreep och varit av åsikten att svagare spells och starkare creatures varit Wizards design intent när kort som Garruk's Companion ansetts vara för starka. Min åsikt har också varit att större power i förhållande till CMC var limiterat till grönt och fick förekomma i andra färger om det medföljde en drawback. Men de senaste två setten har svämmat över av 3/2 för 2 i såväl svart som andra färger, jag skulle vilja visa mitt missnöje över detta i undersökningen på något sätt.

Så länge power creeps är sunda är det ingen större fara, det vill säga enfärgade juggernauts, björnar och kentaurer förstör inte spelet. Värre blir det om det blir fullt med spiritmongers på uncommon-nivå eller fullt med goblin guides på rare-slots. Det finns inget som tyder på att vi är där idag.

Enligt fat sam är hjälpen på väg (läs fredagsbilagan från v 5 på moderskeppet!), vad det verkligen innebär får vi se.

Jo, Jag skulle vilja se att länken funkade!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

4. Tack för tipset, ska kolla upp... 17:36:54, 21/2 -17  
latsblaster skrev 21:42, 20/2 -17
Bloodspawn skrev 14:56, 20/2 -17 Har sett denna, men känner att jag saknar en rad vad gäller balans/power level. En kortdesign kan ha utmärkt spelbarhet, art, flavour o.s.v. men ändå vara en dålig design om det är för kraftfullt. Hur tycker ni man ska reffa på ett sådant kort? Låg spelbarhet eller låg total score?

Jag har historiskt argumenterat mot powercreep och varit av åsikten att svagare spells och starkare creatures varit Wizards design intent när kort som Garruk's Companion ansetts vara för starka. Min åsikt har också varit att större power i förhållande till CMC var limiterat till grönt och fick förekomma i andra färger om det medföljde en drawback. Men de senaste två setten har svämmat över av 3/2 för 2 i såväl svart som andra färger, jag skulle vilja visa mitt missnöje över detta i undersökningen på något sätt.

Så länge power creeps är sunda är det ingen större fara, det vill säga enfärgade juggernauts, björnar och kentaurer förstör inte spelet. Värre blir det om det blir fullt med spiritmongers på uncommon-nivå eller fullt med goblin guides på rare-slots. Det finns inget som tyder på att vi är där idag.

Enligt fat sam är hjälpen på väg (läs fredagsbilagan från v 5 på moderskeppet!), vad det verkligen innebär får vi se.

Jo, Jag skulle vilja se att länken funkade!

Tack för tipset, ska kolla upp det!

Tänkte leta rätt på undersökningen som tack men tyvärr var den avslutad.
 
"Not Gruul? Then die!"

IHAVESPOK3N presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Justerade priser ännu en gång. Massor av nytt inlagt. EDH, Pioneer, Modern, Standard och massa annat

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 128:- Buyout: 150:-

Adarkar Wastes (Foil) 63:- Buyout: 80:-

Counterspell (GD) 8:- Buyout: 15:-

Aether Vial 103:- Buyout: 150:-

Overgrown Tomb (EX) 100:- Buyout: 130:-

Wooded Foothills (FN) 250:- Buyout: 300:-

Ichorid (EX, Foil) 300:- Buyout: 350:-

Akroma, Angel of Fury (EX) 8:- Buyout: 12:-

Sword of Feast and Famine (EX) 300:- Buyout: 350:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Adeline, Resplendent Cathar 100:- Buyout: 120:-

Growing Rites of Itlimoc (EX) 75:- Buyout: 110:-

Skizzik (EX) 3:- Buyout: 5:-

Meteor Storm (FN) 5:- Buyout: 9:-

Meteor Storm (EX) 5:- Buyout: 9:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!