Magic the Gathering
Magic the Gathering34873 medlemmar 668 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Control lek... Nicol bolas ...
Meta
Senast läst: 03:31:35, 14/4 -24. Läst 2532 gånger.
Pestilence
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 21/9 -02

100 rubriker
1346 svar

Meta 15:26:42, 14/2 -17  
Hallå!

Tänkte fråga, hur ser metat ut i Sverige? Finns det någon trend? Spelar fler i Skåne Affinity? Vad spelas på Dragon's Lair?
Gärna instick vad det gäller metat överlag, i Sverige.

Tack
 
Kebabpizza med isbergsallad utan tomat tack!

Pain is temporary, glory is forever!

Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

1. Tror det varierar rätt kraftig... 16:14:07, 14/2 -17  
Tror det varierar rätt kraftigt över tid, vi hade en turnering i Umeå för nån vecka sen med ~50 spelare och det kändes som att det var mycket snapcasters i rummet, en starkt bidragande faktor är nog att dom i flera fall ackompanjerades av nytryckta Fatal Pushes. Även om det spelades all möjligt från tier 1-2-3 var nog snap-bolt-push i överkant.

Magkänslan är att på en vanlig fnm kommer folk spela petdecks eller brews, testa janky versioner av existerande lekar osv. Men när det är priser och ära på spel ökar antalet linjära lekar och/eller så spelar folk good 'ol trusty.

Men om man ska häva ur sig något om Övik-luleå så verkar Snapcaster Mage överrepresenterad, i övrigt såg det väl ut som väntat.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Uppdaterad: 16:19:04, 14/2 -17
Pestilence
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 21/9 -02

100 rubriker
1346 svar

2. Tråkigt! Okej, så kanske p... 16:19:26, 14/2 -17  
Tråkigt!

Okej, så kanske packa några extra gy-hat för detta..
 
Kebabpizza med isbergsallad utan tomat tack!

Pain is temporary, glory is forever!
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

3. Skulle väl snarare säga att de... 16:23:04, 14/2 -17  
Pestilence skrev 16:19, 14/2 -17 Tråkigt!

Okej, så kanske packa några extra gy-hat för detta..

Skulle väl snarare säga att det är positivt att folk spelar interaktiva lekar som uwr, grixis, jund, junk, eldrazi (?), company. Har inget emot linjära lekar, prison eller big mana heller, men föredrar att folk spelar burn, infect eller affinity över deaths shadow eller dredge.

Den sistnämnda klarar formatet sig gott utan om jag ska vara ärlig! ;)
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Pestilence
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 21/9 -02

100 rubriker
1346 svar

4. Verkar ju som att metat krafti... 16:35:58, 14/2 -17  
Verkar ju som att metat kraftigt har blivit dominerat av Eldrazi Bant och Eldrazi Tron det senaste, vi får väl se vad som händer.
 
Kebabpizza med isbergsallad utan tomat tack!

Pain is temporary, glory is forever!
EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

5. Jag är en av de där avskydda d... 18:35:49, 14/2 -17  
Jag är en av de där avskydda dredge-spelarna. Är nere på DL då och då. Har bara sett en till dredge där. Annars tycker jag de andra flesta jag möter lirar BGx eller BUx midrange med tasigur, snappy och liliana. Vilket klart påverkar mitt lekval.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

6. KOmmer tåga vidare med GR Tron... 00:31:15, 15/2 -17  
KOmmer tåga vidare med GR Tron som jag har gjort sedan jag började spela modern. Dessutom så känns det som om tron kommer vara rätt bra i det nya modern.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

7. Sist jag var nere på FNM i jön... 08:31:08, 15/2 -17  
Sist jag var nere på FNM i jönköping var GR Tron den i särklass vanligaste leken, men vi är ett relativt litet community så det varierar mycket beroende på vilka som dyker upp.
 
"Not Gruul? Then die!"
Pestilence
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 21/9 -02

100 rubriker
1346 svar

8. Hur funkar dredge numera då? U... 09:27:22, 15/2 -17  
Hur funkar dredge numera då? Utan trolls och probes?
 
Kebabpizza med isbergsallad utan tomat tack!

Pain is temporary, glory is forever!
EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

9. Probes spelar oss ingen roll. ... 15:27:07, 15/2 -17  
Probes spelar oss ingen roll. Man har bytt ut trollet mot golgari thug, vilket gör att leken dredgar något färre kort. Det har man löst genom att köra 2 dakmor salvage och/eller lägga in en till loam/darkblast, så att dredge-kedjan skall hållas gående. Det dredge främst förlorat med trolet är den alternativa planen till vinnst, som var att helt enkelt spela ett troll som en typ 11/11. Nu kan man ganska effektivt stöppa dredge med en grafdiggers.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.
Pestilence
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 21/9 -02

100 rubriker
1346 svar

10. Har du provat den gamla varian... 09:17:10, 16/2 -17  
EnemyZ skrev 15:27, 15/2 -17 Probes spelar oss ingen roll. Man har bytt ut trollet mot golgari thug, vilket gör att leken dredgar något färre kort. Det har man löst genom att köra 2 dakmor salvage och/eller lägga in en till loam/darkblast, så att dredge-kedjan skall hållas gående. Det dredge främst förlorat med trolet är den alternativa planen till vinnst, som var att helt enkelt spela ett troll som en typ 11/11. Nu kan man ganska effektivt stöppa dredge med en grafdiggers.

Har du provat den gamla varianten med Greater Gargadon som alternativt win?
 
Kebabpizza med isbergsallad utan tomat tack!

Pain is temporary, glory is forever!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!