Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 669 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Finns det ett format som paupe... Någon mer som ska till utrecht ...
Gymnasiearbete om Magic
Senast läst: 20:08:48, 25/4 -24. Läst 1842 gånger.
ArgaOskar
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 28/7 -14

29 rubriker
101 svar

Gymnasiearbete om Magic 21:33:59, 11/2 -17  
Hej, jag är en student som går andra året på IB programmet. Nu har det blivit tid att kolla lite på och planera sin Extended Essay, vilket är ungefär samma sak som svenska programmens gymnasiearbete. Jag har valt ämnet Ekonomi och tänkte kolla på "Vilka faktorer påverkar priset på Magic-kort". Jag har hittat flera sidor som kan visa hur priskurvan har gått och vilka perioder priserna har varit på topp/botten. Dock så har jag ett problem och det är att jag behöver riktiga tal på hur många kort som har sålts till de olika priserna för att kunna räkna ut elasticitet på korten. Har ni några idéer på sätt att få tag på dessa numren eller är det bara att byta ämne redan nu? Har ni även några andra idéer eller tips till denna uppsats så uppskattas även det väldigt mycket. Tack på förhand!(ps. De siffor som kan hittas på SVM räcker ej för att jag behöver "ändring i pris"/"ändring i kort sålda"

TL;DR
Vet ni något sätt att få fram riktiga siffror på hur många av ett specifikt kort har sålts till ett specifikt pris?
 
Vill du att dina kort ska kosta 80% mer än nödvändigt? Handla då hos esmandil!

akakaboto

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 25/10 -15

8 rubriker
52 svar

1. Hej, Nu var det ett tag se... 22:17:57, 11/2 -17