Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Krediter mot swish?... Vilken lek tror ni vinner PT A ...
Ersätta kort med liknande(länder)
Senast läst: 11:24:43, 10/4 -24. Läst 1551 gånger.
AppleSnatcher
MEDLEM
Partille
@svm s. 23/8 -14

11 rubriker
22 svar

Ersätta kort med liknande(länder) 09:42:53, 7/2 -17  
Håller på att samla ihop en del kort jag saknar till en lek jag bygger(från nätet) och just nu är plånboken lite tunn. enligt listan på kort behöver jag Concealed Courtyard men har endast Forsaken Sanctuary som för mig ser i stort sett likadana ut samt ersätta Foreboding Ruins med Cinder Barrens.

Funkar detta som en tillfällig lösning? är ny till magic så för mig ser det istort sett samma ut men kanske förlorar något viktigt?

tack på förhand =)

maleus

Azorius
MEDLEM
Lomma
@svm s. 19/7 -13

12 rubriker
42 svar

1. Du tappar fart med länder som ... 09:55:59, 7/2 -17  
Du tappar fart med länder som alltid kommer in tappade i jmf. länder som ibland kommer in otappade. För köksbordet är det nog helt ok men för en turnering är de dyrare länderna att föredra.
a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

2. Det funkar absolut, de dyrare ... 09:56:14, 7/2 -17  
Det funkar absolut, de dyrare länderna har ju en chans att komma in i spel otappade, vilket gör leken något snabbare i vissa fall. Men som en budgetlösning funkar det hur bra som helst med Forsaken Sanctuary och Cinder Barrens.
 
<Forumsignatur>
AppleSnatcher
MEDLEM
Partille
@svm s. 23/8 -14

11 rubriker
22 svar

3. Ohh^^ grymt! tack för svar :)... 10:06:05, 7/2 -17  
Ohh^^ grymt! tack för svar :)
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

4. Du kanske inte ska ersätta dem... 10:49:10, 7/2 -17  
Du kanske inte ska ersätta dem rakt av, utan kör hellre några färre av de länderna som kommer in tappade, och lite extra basics som kommer in otappade. Lite beroende på hur många manasymboler korten du använder har (fler symboler = knepigare mana = fler dubbelfärgade länder). Detta för att inte tappa allt för mycket hastighet i leken.
AppleSnatcher
MEDLEM
Partille
@svm s. 23/8 -14

11 rubriker
22 svar

5. ^^ tack för tipset :) ska leta... 11:00:11, 7/2 -17  
gizlow skrev 10:49, 7/2 -17 Du kanske inte ska ersätta dem rakt av, utan kör hellre några färre av de länderna som kommer in tappade, och lite extra basics som kommer in otappade. Lite beroende på hur många manasymboler korten du använder har (fler symboler = knepigare mana = fler dubbelfärgade länder). Detta för att inte tappa allt för mycket hastighet i leken.

^^ tack för tipset :) ska leta upp lite basics och stoppa in dessa i leken :). men ska försöka få tag i dom korten jag behöver, känns bättre och enklare..

tack för tipset btw :)
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

6. Vet inte vilket format du kör ... 11:16:18, 7/2 -17  
Vet inte vilket format du kör men Scoured Barrens är bättre än Forsaken Sanctuary samt Bloodfell Caves.
 
I whipped off her bloomersn stiffened my thumb
An applied rotation on her sugar plum.
AppleSnatcher
MEDLEM
Partille
@svm s. 23/8 -14

11 rubriker
22 svar

7. ^^ tack för tipset :) tänkte v... 11:32:40, 7/2 -17  
vivalatapioca skrev 11:16, 7/2 -17 Vet inte vilket format du kör men Scoured Barrens är bättre än Forsaken Sanctuary samt Bloodfell Caves.

^^ tack för tipset :) tänkte väl spela lite standard med leken jag fuxar nu, men annars spelar jag endast för nöjets skull då jag endast har såna Dual decks som man köper färdiga. XD
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!