Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Marath burn casual... EDH Wrestlemania! ...
BWU Spirit/Blink
Senast läst: 14:16:28, 9/4 -24. Läst 2492 gånger.
FredrikHimself

Golgari
MEDLEM
Luleå
@svm s. 4/3 -09

25 rubriker
202 svar

BWU Spirit/Blink 19:45:58, 2/2 -17  
Good evening Mentlegens.

Håller på med någon slags horribel EDH-deck med semi-spirit tema och blink-effects med lite småkontroll (I Guess??)
Skulle uppskatta lite tips på tillägg eller eventuella cuts. Tycker den känns lite 'Meh' i nuläget.

Leklistan i nuvarande läge är som stående:




http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=210522

Uppdaterad: 19:48:08, 2/2 -17

soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

1. Det första jag tänkte på var a... 20:10:44, 2/2 -17  
Det första jag tänkte på var att du snarare byggde en lek som passar för Brago, King Eternal med blinktema fast utan tillräckligt mycket blink för att göra det bra. Dessutom känns det lite som att du tog en massa bra kort och la dom i samma lek. Rent generellt är nog ditt problem att du försöker göra allt. Liksom lite blink med Navigator, lite beatdown med dictate och liege, lite kontroll med Obzedat och Elesh Norn. Resultater blir att du gör allt ganska dåligt
 
Mvh Emil
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
130 svar

2. Vill du ha kvar Oloro, Ageless... 20:34:33, 2/2 -17  
Vill du ha kvar Oloro, Ageless Ascetic som general och ha kvar blinktema samtidigt föreslår jag att du slänger in lite mer livgivande-gubbar och mer blink så du kan uttnyttja din general.


Soulwarden, Soul's Attendant, Airdrop Aeronauts, Angel of Renewal , Arashin Cleric, Auriok Champion, Aven Riftwatcher, Cathedral Sanctifier, Cloudblazer, Conclave Phalanx, Drogskol Cavalry, Goldnight Redeemer. Healer of the Pride, Lone Missionary, Linvala, the Preserver, Obzedat, Ghost Council, Pious Evangel tex

och för att supporta detta ännu mera blink.
Parallax Wave är sjuk! Kanske ett par tutors till för Venser.
FredrikHimself

Golgari
MEDLEM
Luleå
@svm s. 4/3 -09

25 rubriker
202 svar

3. Stadig analys. Det började som... 20:45:01, 2/2 -17  
soppanootanten skrev 20:10, 2/2 -17 Det första jag tänkte på var att du snarare byggde en lek som passar för Brago, King Eternal med blinktema fast utan tillräckligt mycket blink för att göra det bra. Dessutom känns det lite som att du tog en massa bra kort och la dom i samma lek. Rent generellt är nog ditt problem att du försöker göra allt. Liksom lite blink med Navigator, lite beatdown med dictate och liege, lite kontroll med Obzedat och Elesh Norn. Resultater blir att du gör allt ganska dåligt

Stadig analys. Det började som en UW Spirit med Brago som general. Gick ifrån det pga att jag ville få in svart och göra lite mer saker.

Liege's ligger väldigt löst. Leken är inte klar utan de ligger där i brist på annat då jag inte har en klar bild hur jag vill gå vidare med leken. Därav trådstarten.
Lekarna är endast till för casual EDH där jag har ett gäng andra som denna ska passa i powerlevel mot.

Kommer mest troligt cutta liege och dictate. Frågan är bara vad de ska ersättas med och hur wincon kommer se ut.
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
130 svar

4. Vill du inte bygga om leken ut... 20:46:50, 2/2 -17  
Vill du inte bygga om leken utan bara byta ut några kort för att göra den roligare (och kanske lite bättre) föreslår jag.

In:

Restoration Angel
Mentor of the Meek
Wall of Omens
Blade Splicer
Parallax Wave
Oblivion Ring

Ut:
Guul Draz Assassin
Doomed Traveler
Read the Bones
Serum Visions
Glen Elendra Liege
Thistledown Liege

Uppdaterad: 20:53:38, 2/2 -17
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
130 svar

5. Kanske även in med typ en Guil... 20:53:05, 2/2 -17  
Kanske även in med typ en Guilded Lotus eller liknande och ut med Dictate of Heliod och Lingering Souls. Att ta ut Elesh Norn gör ju förmodligen leken sämre (för att kortet är så bra i limited) men det kanske är roligare att ha ett kort som passar in mer i lekens synergi?
FredrikHimself

Golgari
MEDLEM
Luleå
@svm s. 4/3 -09

25 rubriker
202 svar

6. Anar en kombo med Parallax Wav... 21:02:23, 2/2 -17  
Seasinger skrev 20:46, 2/2 -17 Vill du inte bygga om leken utan bara byta ut några kort för att göra den roligare (och kanske lite bättre) föreslår jag.

In:

Restoration Angel
Mentor of the Meek
Wall of Omens
Blade Splicer
Parallax Wave
Oblivion Ring

Ut:
Guul Draz Assassin
Doomed Traveler
Read the Bones
Serum Visions
Glen Elendra Liege
Thistledown Liege

Anar en kombo med Parallax Wave och andra blink-effekter, men min hjärna är för trött för att komma i mål. Antar att en blinkar Parallax Wave för 5 nya counters osv osv?

Oloro har jag i brist på andra generaler som typ passar temat/Flavour. Sen har han en rätt skön passive som jag bara kan låta rulla.

Någonstans hade jag en tanke att kunna köra en typ Semi-spirit blink-deck med en skön flavour med hjälp av svart mana. Vill försöka hålla mig till det i den mån jag kan, men tipsen är riktigt bra. Kommer att plocka mycket ur leken, den är inte satt i sten. :)
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
130 svar

7. Exakt. Den kan ju även hålla d... 21:09:08, 2/2 -17  
FredrikHimself skrev 21:02, 2/2 -17
Seasinger skrev 20:46, 2/2 -17 Vill du inte bygga om leken utan bara byta ut några kort för att göra den roligare (och kanske lite bättre) föreslår jag.

In:

Restoration Angel
Mentor of the Meek
Wall of Omens
Blade Splicer
Parallax Wave
Oblivion Ring

Ut:
Guul Draz Assassin
Doomed Traveler
Read the Bones
Serum Visions
Glen Elendra Liege
Thistledown Liege

Anar en kombo med Parallax Wave och andra blink-effekter, men min hjärna är för trött för att komma i mål. Antar att en blinkar Parallax Wave för 5 nya counters osv osv?

Oloro har jag i brist på andra generaler som typ passar temat/Flavour. Sen har han en rätt skön passive som jag bara kan låta rulla.

Någonstans hade jag en tanke att kunna köra en typ Semi-spirit blink-deck med en skön flavour med hjälp av svart mana. Vill försöka hålla mig till det i den mån jag kan, men tipsen är riktigt bra. Kommer att plocka mycket ur leken, den är inte satt i sten. :)

Exakt. Den kan ju även hålla din motståndares gubbar borta från brädet temporärt och sen blinkas tex efter combat etc. Mycket flexibelt kort som är sjukt med venser.

Lycka till! Hoppas leken blir kul :)
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

8. Du kan spela kort som: Crow... 18:29:26, 3/2 -17  
Du kan spela kort som:

Crown of Suspicion
Patriarch's Bidding
Cover of Darkness
Endemic Plague
^med changelings så kan du boarwipea alla gubbar ^^
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
130 svar

9. Parallax Wave plockar in Fiend... 22:56:22, 3/2 -17  
Parallax Wave plockar in Fiend Hunter och valfri gubbe med etb-trigger (dela skada, få liv, dra kort). Spela Leonin Relic-Warder med target Parallax Wave. Fiend Hunter med kompanion kommer tillbaka. Med Fiend Hunter väljer du Leonin Relic-Warder som target. Parallax wave kommer i spel. Plocka in kompanionen sen Fiend Hunter och upprepa processen så många gånger du vill.

Thragtusk ger tex oändligt med tokens och liv. Forgeborn Oreads oändligt med skada etc.

Uppdaterad: 22:57:37, 3/2 -17
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!