Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 661 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL SVM-Val 2006... Lagliga streeaming sidor av fi ...
Bästa tv-tjänsten för min fru?
Senast läst: 07:38:32, 25/4 -24. Läst 1537 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

Bästa tv-tjänsten för min fru? 12:54:33, 19/1 -17  
Min fru kollar osökt på massvis med serier. Oftast är det skräp som orsakar kräkreflex hos mig men ibland vill jag vara med och kolla. Vi har just nu bredbandsbolagets tv-tjänst med inspelningsbar digitalbox. I förrgår gick nån sorts matlagningsprogram på kanal fem eller sex (nån av de där kanalerna som har spritreklam) som jag ville se. När jag navigerar bakåt i flödet till programmet så går det inte att spela upp det, tydligen går bara det på vissa program. Min fru beklagar sig ofta över att saker inte går att se i efterhand, vilket orsakar svår klåda hos mig.

Om jag nu vill ha playback på samtligt material (nej, jag vet inte i förväg vad jag vill se så spela in är absolut inget alternativ). Finns det någon bra tjänst då? Jag vill kunna titta på allt i efterhand, kanske sju dagar eller liknande, gärna i HD-kvalitet. Det får absolut inte kosta mer än vad jag betalar nu, vilket är typ 300-400 spänn eller något liknande, för jag tycker redan det är en riktig ripoff.

Tips mottages gärna.
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
Uppdaterad: 12:55:16, 19/1 -17

chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

1. Telia är ok tycker jag, åtmins... 14:23:23, 19/1 -17  
Telia är ok tycker jag, åtminstone har de paket inom din prisklass: https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket?intcmp=mp_tv_tv-paket
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

2. Skräpprogram som Sveriges Mäst... 18:47:14, 19/1 -17  
Skräpprogram som Sveriges Mästerkock, Sofias Änglar e.t.c brukar gå att se gratis i efterhand på kanalernas playtjänster free-of-charge. Jag hade funderat på att slopa abonnemanget, skaffa en större streamingtjänst ex. Netflix och komplettera den med kanalernas gratis strömningstjänster och, i de fall det behövs för tillgång till det man vill se, deras premiumabonnemang.

Själv har jag i nuläget ett boxerabonnemang som jag försöker övertyga min fru om att vi ska säga upp. Vi skaffade Netflix för några månader sedan och har sedan dess inte kollat på vanlig TV. Det finns långtifrån allt, men det kostar trots allt bara 99 kr för HD så jag tror som jag skrev ovan att man nog kan komma långt med det och ex. Kanal 5 premium om man nu måste se på Gray's Anatomy.
 
"Not Gruul? Then die!"
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

3. Jag räknade för några månader ... 18:56:08, 19/1 -17  
Jag räknade för några månader sedan på hur bra Streaming tjänster täcker upp serier.
Om du har netflix + HBO kan du se 38 av dom 50 mest populära serierna. Dock är det inte medräknat att dom måste ha alla avsnitt som finns ute. Vissa har bara exempelvis 2 av 3 säsonger osv.

Mvh

Edit :svarade utan att läsa först.. Låter som hon gillar riktiga skit serier. Då skulle jag rekommendera att ni köper en chromecast, som ni kan ha till andra roliga saker också. Så kan hon streama alla serier från Sveriges play kanaler via sin mobil till tvn med ett enkelt knapptryck. Isf är det vara en engångs kostnad för chromecast enheten!

Uppdaterad: 19:19:13, 19/1 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

4. Lite mer detaljerat då. Vi anv... 08:17:09, 20/1 -17  
Lite mer detaljerat då. Vi använder samtliga nedanstående tjänster för att titta:

Netflix
Viaplay
Kanal 1-10 via bredbandsbolagets tv-utbud
Chromecast
torrentleech

Det jag efterlyser är alltså möjligheten att se på Australiens gränskontroll fem dagar efter den gick på tv. Finns det någon tjänst som har längre "playback" på samtliga kanaler i deras utbud?
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
Törnros
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 8/5 -03

2 rubriker
407 svar

5. Generellt sett, nej. Problemet... 17:46:58, 23/1 -17  
useL skrev 08:17, 20/1 -17 Lite mer detaljerat då. Vi använder samtliga nedanstående tjänster för att titta:

Netflix
Viaplay
Kanal 1-10 via bredbandsbolagets tv-utbud
Chromecast
torrentleech

Det jag efterlyser är alltså möjligheten att se på Australiens gränskontroll fem dagar efter den gick på tv. Finns det någon tjänst som har längre "playback" på samtliga kanaler i deras utbud?

Generellt sett, nej. Problemet är att Australiens gränskontroll och liknande program inte skapas av kanalen själv utan att de köps in. När man köper in på det sättet så ingår inte att man får ha den online hur länge som helst. Ofta kanske ett program får sändas 1 gång eller 1 gång + 1 repris. Nuförtiden ingår kanske också ofta att man får ha programmet tillgängligt online i 24 timmar eller 7 dagar eller 30 dagar eller så. Exakta termerna förhandlas mellan den svenska kanalen och det utländska produktionsbolaget/rättighetsägaren och ofta snålas det ju på den punkten.

Det som man alltid kan göra är ju att spela in programmet lokalt på sin digitalbox så att man kan titta på det senare oavsett om det finns tillgängligt online. Många boxar har funktioner i stil med att man "prenumererar" på en viss serie så att den alltid spelar in den serien automatiskt oavsett när den sänds.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!