Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Utländska kort och Alpha/Beta ... hjälp med att värdera några ko ...
Eldrazipriser efter rotation
Senast läst: 12:14:37, 23/4 -24. Läst 2549 gånger.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

Eldrazipriser efter rotation 14:54:25, 18/1 -17  
Jag vet inte hur mycket eldrazi som spelas i Standard, vilket gör det svårt att avgöra hur den kommande rotationen förväntas påverka priset. Spelas korten framförallt i Modern och Legacy, eller utgör Standard en väsentlig del av efterfrågan?
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!

elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

1. Är det någon efterfrågan på do... 15:14:48, 18/1 -17  
Är det någon efterfrågan på dom egentligen? De flesta är väl väldigt billiga?
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
ross
MEDLEM
Klagshamn
@svm s. 27/11 -10

48 rubriker
322 svar

2. Hej! Köpte nyss en hög eldr... 15:40:49, 18/1 -17  
Hej!

Köpte nyss en hög eldrazi til Bant eldrazi-leken. Tänkte först vänta tills de roterade ur standard men märkte att de inte vara så dyra. De flesta djuren ligger mellan 20-60kr och jag misstänker att de kommer ligga däromkring efter rotation, dels rent spekulativt för ev Frontier och dels för att spelbara rares har en tendens att hålla priset någorlunda ett tag efter. Men räkna med 10-20% drop på Matter Reshaper och kanske 5%-10% på Reality Smasher, Thought-Knot Seer och Eldrazi Displacer.
KungMarkatta
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 2/2 -16

0 rubriker
19 svar

3. Matter Reshaper och Reality Sm... 16:21:05, 18/1 -17  
Matter Reshaper och Reality Smasher spelas lite i EldraziTron och Eldrazi Stompy i modern, men ingen av lekarna är direkt superpopulär och har väl inte presterat tokbra sedan Eye of Ugin bannades.

Thought-Knot Seer och Endbringer spelas även i Legacy; det sistnämnda kostar för all del mindre än ett frimärke så lär väl inte gå ner i pris speciellt mycket :)

Jag gissar på en liten nedgång i pris; på lång sikt kommer dom antagligen börja stiga igen. Dom dyra komponenterna i eldrazilekarna brukar vara Chalice of the Void och Cavern of Souls.
 
T1 Lava Spike
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

4. Elof: allt som kostar mer än 5... 19:43:47, 18/1 -17  
Elof: allt som kostar mer än 5 kr finns det en efterfrågan på, annars skulle dessa kort kosta under 5 kr. Det är åtminstone min syn.

Ross och KungMarkatta: tack! Jag tolkar era svar som att korten spelas i Standard i viss utsträckning, dvs. att en icke försumbar del av efterfrågan kommer från det hållet.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
moonlite

Rakdos
SHAGGY
REDAX
Göteborg
@svm s. 5/11 -02

185 rubriker
5115 svar

5. Jag tror inte Eldrazi-korten s... 20:00:41, 18/1 -17  
Jag tror inte Eldrazi-korten som spelas i Bant Eldrazi i Modern och Colorless Eldrazi i Legacy kommer påverkas så himla mycket av rotationen.

Uppdaterad: 20:01:15, 18/1 -17
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

6. Menade mer efterfrågan i stand... 20:11:18, 18/1 -17  
toriv skrev 19:43, 18/1 -17 Elof: allt som kostar mer än 5 kr finns det en efterfrågan på, annars skulle dessa kort kosta under 5 kr. Det är åtminstone min syn.

Ross och KungMarkatta: tack! Jag tolkar era svar som att korten spelas i Standard i viss utsträckning, dvs. att en icke försumbar del av efterfrågan kommer från det hållet.

Menade mer efterfrågan i standard. Har lite dålig koll men så mycket spelas de la inte att det direkt påverkar priset?
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
KungMarkatta
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 2/2 -16

0 rubriker
19 svar

7. För att förtydliga: Thought-Kn... 22:35:26, 18/1 -17  
toriv skrev 19:43, 18/1 -17 Elof: allt som kostar mer än 5 kr finns det en efterfrågan på, annars skulle dessa kort kosta under 5 kr. Det är åtminstone min syn.

Ross och KungMarkatta: tack! Jag tolkar era svar som att korten spelas i Standard i viss utsträckning, dvs. att en icke försumbar del av efterfrågan kommer från det hållet.

För att förtydliga: Thought-Knot Seer anses väl allmänt som ett av dom bästa korten som trycktes förra året och har blivit en staple i både Modern och Legacy, och förekommer tydligen även i Vintage. Den lär nog knappast tappa speciellt mycket värde.

Sen kom jag på att jag glömde bort World Breaker; spelas i Gx Tron numera. Vissa spelar även Oblivion Sower.
 
T1 Lava Spike
Uppdaterad: 22:36:26, 18/1 -17
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

8. Ok. Det är ju precis min fråga... 22:44:09, 18/1 -17  
elof_the_mighty skrev 20:11, 18/1 -17
toriv skrev 19:43, 18/1 -17 Elof: allt som kostar mer än 5 kr finns det en efterfrågan på, annars skulle dessa kort kosta under 5 kr. Det är åtminstone min syn.

Ross och KungMarkatta: tack! Jag tolkar era svar som att korten spelas i Standard i viss utsträckning, dvs. att en icke försumbar del av efterfrågan kommer från det hållet.

Menade mer efterfrågan i standard. Har lite dålig koll men så mycket spelas de la inte att det direkt påverkar priset?

Ok. Det är ju precis min fråga. :)

Men jag ska kanske precisera mig än mer. Givet det som har sagts ovan, vad tror ni om Reality Smasher och Thought-Knot Seer? Antar att ross har rätt i att Smasher inte kan sjunka mycket mer (pga lågt pris redan nu) men tänker mig att Seer skulle kunna gå från dagens ~60 kr till 20-30 kr, vilket ju är en minskning med drygt 50%.

Mitt resonemang utgår alltså från att spelbara rares brukar hamna på runt 20-30 kr efter rotation (jag menar, även Abrupt Decay var ju nära de nivåerna). Nu verkar många av er alltså tro att Legacy (vad gäller Seer) och Modern (vad gäller både Seer och Smasher) kommer se till att hålla priserna uppe (eventuellt med hjälp av Frontier). Är detta en rimlig slutsats av vad som har kommit upp i denna tråd?

EDIT: tack för förtydligandet KM, det var väldigt relevant.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 22:45:38, 18/1 -17
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

9. Så glömmer alla att nämna ulam... 23:11:42, 18/1 -17  
Så glömmer alla att nämna ulamog och emrakul.
Ula mog har ett hem i tron, definitivt.
Emrakul the promised end har vsrit grym i en legend Mud lista i legacy pvh där spelas även kozilek the great distortion.
Listan är dock inte så populär ännu verkar det som.

Alla dessa koeten spelas även i Edh som bomber.
Jag tror de kommer kunna hållaa ett relativt bra pris.

Ulamog kommer lika högst.

Uppdaterad: 23:12:41, 18/1 -17
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

10. Lista på leken med emrakul i l... 11:42:51, 19/1 -17  
RolloTomasi skrev 23:11, 18/1 -17 Så glömmer alla att nämna ulamog och emrakul.
Ula mog har ett hem i tron, definitivt.
Emrakul the promised end har vsrit grym i en legend Mud lista i legacy pvh där spelas även kozilek the great distortion.
Listan är dock inte så populär ännu verkar det som.

Alla dessa koeten spelas även i Edh som bomber.
Jag tror de kommer kunna hållaa ett relativt bra pris.

Ulamog kommer lika högst.

Lista på leken med emrakul i legacy plz
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

11. 4 Ancient Tomb 4 City of Trai... 16:26:06, 19/1 -17  
214 skrev 11:42, 19/1 -17
RolloTomasi skrev 23:11, 18/1 -17 Så glömmer alla att nämna ulamog och emrakul.
Ula mog har ett hem i tron, definitivt.
Emrakul the promised end har vsrit grym i en legend Mud lista i legacy pvh där spelas även kozilek the great distortion.
Listan är dock inte så populär ännu verkar det som.

Alla dessa koeten spelas även i Edh som bomber.
Jag tror de kommer kunna hållaa ett relativt bra pris.

Ulamog kommer lika högst.

Lista på leken med emrakul i legacy plz

4 Ancient Tomb
4 City of Traitors
4 Cloudpost
4 Glimmerpost
2 Karakas
3 Vesuva
2 Crystal Vein
1 Eye of Ugin

2 Emrakul, the Promised End
3 Kozilek, the Great Distortion
4 Ugin, the Spirit Dragon
3 Karn Liberated
4 Thought-Knot Seer

4 Chalice of the Void
4 Trinisphere
2 Basalt Monolith
4 Grim Monolith
2 Thran Dynamo
4 Voltaic Key

SB:
2 Coercive Portal
2 Phyrexian Revoker
4 Ensnaring Bridge
4 Leyline of the Void
3 Wurmcoil Engine
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!