Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 630 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Altar of Dementia + token?... Nekusar, the mindrazer + Illus ...
Mindslaver och Din commander.
Senast läst: 05:34:45, 18/4 -24. Läst 2578 gånger.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

Mindslaver och Din commander. 20:11:41, 16/1 -17  
Såg en diskussion på fejan om att få sin tur snodd av Mindslaver och få sin commander exilad. Commander säger att du som ägare får lägga kortet i commanzone istället som exil, och motståndaren som tar din tur äger inte kortet. Hur blir det, och varför?

"If someone mindslaver's your turn and exiles your commander, would they have the choice to keep in exile or would you (the owner) be able to still choose to put it in the command zone?"
 
Jag saccar LED för tre blå.....

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

1. Den som aktiverade mindslaver ... 20:23:11, 16/1 -17  
Den som aktiverade mindslaver kommer att fatta alla beslut, inkluderat om att använda replacementeffekten om att skicka commandern till commandzonen eller inte.

Att flytta commandern till commandzonen är alltså ett spelbeslut, och alla sådana gör mindslaverspelaren.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Sanojd
MEDLEM
Nödinge
@svm s. 1/2 -12

13 rubriker
319 svar

2. EDIT, kan du förklara Chopper?... 20:23:31, 16/1 -17  
EDIT, kan du förklara Chopper?

Uppdaterad: 20:24:15, 16/1 -17
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

3. Jag kan bidra med regeltextern... 20:31:06, 16/1 -17  
Jag kan bidra med regeltexterna från sagda diskussion.

714.5. While controlling another player, a player makes all choices and decisions the controlled player is allowed to make or is told to make by the rules or by any objects. This includes choices and decisions about what to play, and choices and decisions called for by spells and abilities.

903.9. If a commander would be exiled from anywhere or put into its owner’s hand, graveyard, or library from anywhere, its owner may put it into the command zone instead. This replacement effect may apply more than once to the same event.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 20:37:56, 16/1 -17
Sanojd
MEDLEM
Nödinge
@svm s. 1/2 -12

13 rubriker
319 svar

4. Så oavsett att det är "Owner" ... 20:34:14, 16/1 -17  
Så oavsett att det är "Owner" av commandern så är det ändå mindslaverspelarens val för han kontrollerar "Owner's" val. Makes sense nu.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

5. Exakt. Commanders "owner" får ... 20:49:42, 16/1 -17  
Exakt. Commanders "owner" får en replacement effekt som denne kan välja att använda (flytta till c-zon istället för annan zon). Det är alltid ägaren som får det valet, men mindslaver säger att du är snäll och fattar alla sådana beslut så att motståndaren slipper.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

6. Betyder detta att man kan ha f... 13:53:09, 17/1 -17  
Betyder detta att man kan ha flera commanders i sin c-zon?
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

7. Förenklat kan man ju säga att ... 17:38:39, 17/1 -17  
Förenklat kan man ju säga att den som kontrollerar en spelare bestämmer vilka val spelaren gör, men det är endå den kontrollerade spelaren som gör valen.

Utvecka useL, Partner gör att man kan ha två commanders, har man båda i spel så kommer man få 2 replacement effekter.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

8. Nej, asså jag menar. Om du har... 17:40:29, 17/1 -17  
214 skrev 17:38, 17/1 -17 Förenklat kan man ju säga att den som kontrollerar en spelare bestämmer vilka val spelaren gör, men det är endå den kontrollerade spelaren som gör valen.

Utvecka useL, Partner gör att man kan ha två commanders, har man båda i spel så kommer man få 2 replacement effekter.

Nej, asså jag menar. Om du har en egen commander och sen "snor" du din motståndares genom att exila den till din egen c-zon. Har du då två trots de inte är ihopparade?
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

9. Nej. Du kontrollerar bara spel... 17:45:56, 17/1 -17  
Nej. Du kontrollerar bara spelaren och bestämmer vilka val spelaren ska göra, därför kommer commandern inte hamna i din commandzon.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

10. Dina kort kan aldrig hamna i e... 01:10:58, 19/1 -17  
useL skrev 13:53, 17/1 -17 Betyder detta att man kan ha flera commanders i sin c-zon?

Dina kort kan aldrig hamna i en annan spelares graveyard, hand eller command zone.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

11. "Owner" är regeltekniskt, du r... 12:15:43, 19/1 -17  
"Owner" är regeltekniskt, du räknas som owner till de korten du presenterar när du presenterar din lek(plus bräda, flipkort etc).

Om jag lånat ut min lek kommer garanterat mina kort hamna i en annan spelares hand, det betyder givetvis inte att om jag skulle möta honom så skulle commandern han spelade med bo i min Command Zone. Det är skillnad på vem som är "owner" och vem som är ägare till korten.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Uppdaterad: 12:16:17, 19/1 -17
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!