Magic the Gathering
Magic the Gathering34877 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT MCM API... Bra sidor man kan köpa magic k ...
Banlista Standard och Modern uppe!
Senast läst: 21:32:11, 16/4 -24. Läst 6867 gånger.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

Banlista Standard och Modern uppe! 20:12:45, 9/1 -17  
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/january-9-2017-banned-and-restricted-announcement-2017-01-09
 
Jag saccar LED för tre blå.....

weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

1. Svarar som i andra tråden H... 20:15:38, 9/1 -17  
Svarar som i andra tråden

HAHAHHHA, WOTC alltså. Pinsamt.
tidigare år har Modern PT (Promotional Tour) legat efter B&R i början av året, då har dom tvingat fram en rotation i formatet för att visa andra lekar på Promotional Tour, nu gör dom EXAKT samma sak fast i Standard, för att tvinga fram en rotation i formatet för att GPn ska ha "diversity"

Med tilläget att det citerade under är otroligt lame
"Banned and Restricted announcements will now be made both on the Monday after Standard-legal set Prereleases and five weeks after a Pro Tour, also on a Monday."
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8355 svar

2. ännu en gång har wizards gjort... 20:25:11, 9/1 -17  
ännu en gång har wizards gjort misstaget att trycka kort till reducerad kostnad....
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

3. Ogillar starkt motiveringen av... 21:27:38, 9/1 -17  
Ogillar starkt motiveringen av Reflector Mage ban som kan sammanfattas som "kontroll kan kännas lite jobbigt att möta".

Ska man behöva oroa sig för bans av Thoughtseize och Inquisition of Kozilek i modern och legacy framöver med samma motivering?
 
"Not Gruul? Then die!"
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

4. Tror ej man behöver oroa sig d... 21:32:15, 9/1 -17  
Bloodspawn skrev 21:27, 9/1 -17 Ogillar starkt motiveringen av Reflector Mage ban som kan sammanfattas som "kontroll kan kännas lite jobbigt att möta".

Ska man behöva oroa sig för bans av Thoughtseize och Inquisition of Kozilek i modern och legacy framöver med samma motivering?

Tror ej man behöver oroa sig då inget av dom formaten är med på PTn (Promotional Tour)
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

5. Lovin' it!... 22:05:57, 9/1 -17  
Lovin' it!
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Zynque

Dimir
MEDLEM
Malmö
@svm s. 11/5 -02

225 rubriker
1943 svar

6. Vad är det som är pinsamt? De ... 22:35:04, 9/1 -17  
weiuweiu skrev 20:15, 9/1 -17 Svarar som i andra tråden

HAHAHHHA, WOTC alltså. Pinsamt.
tidigare år har Modern PT (Promotional Tour) legat efter B&R i början av året, då har dom tvingat fram en rotation i formatet för att visa andra lekar på Promotional Tour, nu gör dom EXAKT samma sak fast i Standard, för att tvinga fram en rotation i formatet för att GPn ska ha "diversity"

Med tilläget att det citerade under är otroligt lame
"Banned and Restricted announcements will now be made both on the Monday after Standard-legal set Prereleases and five weeks after a Pro Tour, also on a Monday."

Vad är det som är pinsamt? De har ju motiverat allting jättebra
 
Ut ameris, amabilis esto
Rosholm
FORUMPLAYAH
Malmö
@svm s. 24/11 -01

42 rubriker
2244 svar

7. De nya formaten är förmodligen... 22:52:23, 9/1 -17  
De nya formaten är förmodligen roligare än de varit utan dessa bansen men det blir ju väldigt konstigt att banna ffa Smuggler's Copter såhär tidigt.
 
<Barneyk> dakka hälsar att ni är cepe
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

8. Det är väl för att få variatio... 23:11:20, 9/1 -17  
Det är väl för att få variation på coverage? Metat var ju Marvel, UW flash med splash av Mardy/RW vehicles. Kunde varit samma två matcher alla rundor i GP Denver om inte det skiljde på piloten.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

9. Exakt detta. Sen med nya del... 23:13:05, 9/1 -17  
JonasHob skrev 23:11, 9/1 -17 Det är väl för att få variation på coverage? Metat var ju Marvel, UW flash med splash av Mardy/RW vehicles. Kunde varit samma två matcher alla rundor i GP Denver om inte det skiljde på piloten.

Exakt detta.
Sen med nya delen att dom 5 veckor efter PT kan uppdatera B&R igen så kommer nog det bannas för att få så varierat coverage inför PT som möjligt :)

E ju bara att unbanna efter PTn :)
Zynque

Dimir
MEDLEM
Malmö
@svm s. 11/5 -02

225 rubriker
1943 svar

10. Det kan inte vara så att de gö... 23:44:35, 9/1 -17  
Det kan inte vara så att de gör förändringarna för spelarnas bästa? Var och en har väl någon gång känt sig begränsad i sitt lekbyggande för att man måste ta sådan extremt stor hänsyn till vissa korts existens.

Emrakul var inte helt oväntad, Copter och Mage var en lite större överraskning. Men ett smart move imo, långsiktigt sett. Folk kommer ju bli förbannade av ekonomiska anledningar, men samtidigt har det uttryckts mycket kritik senaste tiden om nuvarande Standard. Pest eller förkylning?

Angående extra B&R-announcements så betyder ju inte det nödvändigtvis att det kommer fler bans/unbans, bara precis som de säger att det ger dem högre flexibilitet. I början av format sker det ju mest förändringar/techande så det är bara naturligt att Wizards har lite extra koll då.

"We're making all of these changes because we believe they will help keep Standard healthy, diverse, and, most importantly, fun."

Varför skulle de ljuga?
 
Ut ameris, amabilis esto
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

11. Money money money!... 23:54:51, 9/1 -17  
Zynque skrev 23:44, 9/1 -17 Det kan inte vara så att de gör förändringarna för spelarnas bästa? Var och en har väl någon gång känt sig begränsad i sitt lekbyggande för att man måste ta sådan extremt stor hänsyn till vissa korts existens.

Emrakul var inte helt oväntad, Copter och Mage var en lite större överraskning. Men ett smart move imo, långsiktigt sett. Folk kommer ju bli förbannade av ekonomiska anledningar, men samtidigt har det uttryckts mycket kritik senaste tiden om nuvarande Standard. Pest eller förkylning?

Angående extra B&R-announcements så betyder ju inte det nödvändigtvis att det kommer fler bans/unbans, bara precis som de säger att det ger dem högre flexibilitet. I början av format sker det ju mest förändringar/techande så det är bara naturligt att Wizards har lite extra koll då.

"We're making all of these changes because we believe they will help keep Standard healthy, diverse, and, most importantly, fun."

Varför skulle de ljuga?

Money money money!
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Vilrad
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/10 -05

3 rubriker
72 svar

12. Om de gör äldre kort sämre mås... 00:03:52, 10/1 -17  
Om de gör äldre kort sämre måste ju spelare investera i nya! :P
Zynque

Dimir
MEDLEM
Malmö
@svm s. 11/5 -02

225 rubriker
1943 svar

13. Varumärke varumärke varumärke!... 00:20:20, 10/1 -17  
Varumärke varumärke varumärke! Skulle jag säga istället, vilket de initialt skadar lite lite men annars skyddar och förstärker.

Vad som däremot känns som en riktig brainfart är den nya Saheeli / Felidar Guardian combon, kan eventuellt skapa en ny likadan situation. Men den som lever får se
 
Ut ameris, amabilis esto
Rosholm
FORUMPLAYAH
Malmö
@svm s. 24/11 -01

42 rubriker
2244 svar

14. WotC tjänar mest pengar på att... 00:35:51, 10/1 -17  
WotC tjänar mest pengar på att standard och draft är roliga format att spela.
 
<Barneyk> dakka hälsar att ni är cepe
Kishimakouma
MEDLEM
Skövde
@svm s. 23/7 -16

7 rubriker
77 svar

15. Surt med de flesta är i EDM... 13:09:00, 10/1 -17  
Surt med de flesta är i EDM

Uppdaterad: 13:12:42, 10/1 -17
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

16. När var senaste gånge något b... 18:38:56, 10/1 -17  
När var senaste gånge något bannades i standard? Var det jace och sfm?
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

17. Jepp, juni 2011. EDIT: Inna... 18:45:47, 10/1 -17  
anthrox skrev 18:38, 10/1 -17 När var senaste gånge något bannades i standard? Var det jace och sfm?

Jepp, juni 2011.

EDIT: Innan dess så var det

Arcbound Ravager
Disciple of the Vault
Darksteel Citadel
Ancient Den
Great Furnace
Seat of the Synod
Tree of Tales
Vault of Whispers

i mars 2005.

Skullclamp bannades juni 2004.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 18:48:11, 10/1 -17
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

18. Känns som rätt omotiverat då.... 20:16:31, 10/1 -17  
Känns som rätt omotiverat då.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

19. Men också som att det inte spe... 21:35:40, 10/1 -17  
anthrox skrev 20:16, 10/1 -17 Känns som rätt omotiverat då.

Men också som att det inte spelar så stor roll förutom att blåvit "dör" utan Reflector Mage?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Teddie
MEDLEM
@svm s. 31/12 -13

16 rubriker
97 svar

20. Ogillar skarpt att man är och ... 23:10:37, 10/1 -17  
Ogillar skarpt att man är och petar i spelet efter release av kort. Speciellt bannings i Standard. Ifall Wotc är så kassa att de inte speltestar ordentligt innan, tycker jag att de kan stå sitt kast. Då får man istället printa något hat i efterhand om det är så himla viktigt att styra över spelet. Misstag är misstag, bättre att lära sig av det istället.

brorsan presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Ancestral Recall (GD) 28000:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!