Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Totalt "värde" på kort i Have?... Höjt porto för utlandet ...
jag vill inte se fler regelfrågor, tack.
Senast läst: 21:27:04, 18/4 -24. Läst 4860 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

jag vill inte se fler regelfrågor, tack. 19:46:24, 9/1 -17  
Jag vill inte se fler regelfrågor, tack.

Bryter jag mot någon forumregel nu? Synd. Jag vill inte se fler regelfrågor.
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)

moonlite

Rakdos
SHAGGY
REDAX
Göteborg
@svm s. 5/11 -02

185 rubriker
5115 svar

1. Min enkla rekommendation är at... 19:48:32, 9/1 -17  
Min enkla rekommendation är att du låter bli att läsa några. Det står en trots allt fritt.

Uppdaterad: 19:48:59, 9/1 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

2. Nej, jag kan inte låta bli. DE... 19:50:39, 9/1 -17  
Nej, jag kan inte låta bli. DE DYKER UPP OBLIGATORISKT SOM NOTIS.
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

3. Har du råkat lägga en bevaknin... 19:56:14, 9/1 -17  
useL skrev 19:50, 9/1 -17 Nej, jag kan inte låta bli. DE DYKER UPP OBLIGATORISKT SOM NOTIS.

Har du råkat lägga en bevakning på denna delen av forumet? Den skulle isf förklara att du får notiser.
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Sanojd
MEDLEM
Nödinge
@svm s. 1/2 -12

13 rubriker
319 svar

4. +1 Usel. Som en gammal diktatu... 19:57:08, 9/1 -17  
+1 Usel. Som en gammal diktatur, ALLA SKA SE ALLT.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

5. Nej, asså jag skrev det här fö... 19:57:31, 9/1 -17  
Louie skrev 19:56, 9/1 -17
useL skrev 19:50, 9/1 -17 Nej, jag kan inte låta bli. DE DYKER UPP OBLIGATORISKT SOM NOTIS.

Har du råkat lägga en bevakning på denna delen av forumet? Den skulle isf förklara att du får notiser.

Nej, asså jag skrev det här för att detta forumet hanterar regler och det passade mysigt in. Jag får alltså en gång i veckan notiser och har så fått i snart 7 år från SvM om regler gällande några standardkortsinteraktioner (brukar vara standard eller ha med tokens att göra som aldrig berör mina format).

Detta vill jag kunna undvika.
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
moonlite

Rakdos
SHAGGY
REDAX
Göteborg
@svm s. 5/11 -02

185 rubriker
5115 svar

6. Jo du kan låta bli. Tryck på p... 19:57:42, 9/1 -17  
useL skrev 19:50, 9/1 -17 Nej, jag kan inte låta bli. DE DYKER UPP OBLIGATORISKT SOM NOTIS.

Jo du kan låta bli. Tryck på papperskorgs-ikonen när det bara är saker kvar du inte vill läsa.
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

7. Kan man få så man kan filtrera... 20:09:50, 9/1 -17  
Kan man få så man kan filtrerar bort allt onitressant, t.ex. allt för rör creatures? Oss inbitna poxspelare tycker den korttypen är helt överflödig, mer än att vara en ursäkt till att spela The Abyss då förståss.
Moo
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 21/10 -14

19 rubriker
306 svar

8. +1 useL. Har själv påtalat det... 20:44:18, 9/1 -17  
+1 useL. Har själv påtalat detta tidigare med noll respons.
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

9. +1 Lika föga bryr jag mig om... 20:49:58, 9/1 -17  
+1
Lika föga bryr jag mig om "veckans undersökning". Bort med spammet.
brainstorm
MEDLEM
@svm s. 9/6 -03

556 rubriker
2271 svar

10. Enklaste vore att sätta person... 21:05:19, 9/1 -17  
donhaggis skrev 20:49, 9/1 -17 +1
Lika föga bryr jag mig om "veckans undersökning". Bort med spammet.

Enklaste vore att sätta personen som skickar ut den på ignore-listan så borde du inte få någon notis.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

11. Flyttar på outgrundliga anledn... 22:38:35, 9/1 -17  
Flyttar på outgrundliga anledningar till synpunkter... Såvida du inte menar att vi ska stänga ner regelforumet...
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

12. -1... 22:56:29, 9/1 -17  
-1
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

13. Jag la den i regelforumet så a... 23:15:11, 9/1 -17  
Choper skrev 22:38, 9/1 -17 Flyttar på outgrundliga anledningar till synpunkter... Såvida du inte menar att vi ska stänga ner regelforumet...

Jag la den i regelforumet så att regelnissarna kan få känna hur det känns att få oönskade poster som notiser. Tyckte det passade bra där.
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

14. MAMMA GE MIG INTE GODIS JAG VI... 23:59:21, 9/1 -17  
MAMMA GE MIG INTE GODIS JAG VILL HA EN HÄST.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

15. "Dagens i-landsproblem!"... 07:47:49, 10/1 -17  
"Dagens i-landsproblem!"
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

16. Är väll trots allt ganska riml... 03:15:55, 11/1 -17  
Är väll trots allt ganska rimligt att inte ha påtvingade notiser?

Ni som inte stör er på att få notiser utan att ha något att säga till om, kan nu se fram mot sms/mail/telefonsamtal och PM med totalt onödig information i framtiden :) (bara ett skämt för att göra detta helt tydligt)
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

17. Alltså, självklart vore det to... 10:14:15, 11/1 -17  
pellekuling skrev 03:15, 11/1 -17 Är väll trots allt ganska rimligt att inte ha påtvingade notiser?

Ni som inte stör er på att få notiser utan att ha något att säga till om, kan nu se fram mot sms/mail/telefonsamtal och PM med totalt onödig information i framtiden (bara ett skämt för att göra detta helt tydligt)

Alltså, självklart vore det toppennajs om man kunde konfigurera bort dessa.

Förstå dock att all uppdatering sker mer eller mindre på idéell basis. Vem är du att ställa krav på hur mycket gratis någon annan ska jobba?

Jag stör mig inte på att denna funktionalitet är önskvärd, tvärtom är det högst förståligt. Jag stör mig dock på att ni inte förstår att det är ett jobb som ska göras och whinar över att ni inte kan kräva denna guldkant helt gratis.

Så nej, det är faktiskt inte rimligt att kräva att det ska vara så som du vill ha det. Bara för att det är för jobbigt att trycka på en soptunneikon. Det är inte rimligt någonstans.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

18. Jag blir inte riktigt klok på ... 10:56:08, 11/1 -17  
partysmurphen skrev 10:14, 11/1 -17
pellekuling skrev 03:15, 11/1 -17 Är väll trots allt ganska rimligt att inte ha påtvingade notiser?

Ni som inte stör er på att få notiser utan att ha något att säga till om, kan nu se fram mot sms/mail/telefonsamtal och PM med totalt onödig information i framtiden :) (bara ett skämt för att göra detta helt tydligt)

Alltså, självklart vore det toppennajs om man kunde konfigurera bort dessa.

Förstå dock att all uppdatering sker mer eller mindre på idéell basis. Vem är du att ställa krav på hur mycket gratis någon annan ska jobba?

Jag stör mig inte på att denna funktionalitet är önskvärd, tvärtom är det högst förståligt. Jag stör mig dock på att ni inte förstår att det är ett jobb som ska göras och whinar över att ni inte kan kräva denna guldkant helt gratis.

Så nej, det är faktiskt inte rimligt att kräva att det ska vara så som du vill ha det. Bara för att det är för jobbigt att trycka på en soptunneikon. Det är inte rimligt någonstans.

Jag blir inte riktigt klok på vem/hur sidan drivs, om det är via föreningen så är det medlemmarna som bestämmer och då har man absolut rätt att kräva saker (om det är tillräckligt många som håller med) samtliga medlemmar betalar för att få full funktion och jag håller faktiskt med useL om att det stör min upplevelse av sidan, rätt rejält

Om det är HB som styr så betalar jag en hel del pengar till dem årligen för att få lov att sälja i dem mängder som jag gör, vilket enligt mig ger mig rättihet att klaga också

Någon rättighet att "min röst är rätt" och ska följas finns dock inte, för någon av oss, men att förlöjliga useLs åsikt för att han inte vill ha något som han anser som störande och som dem som förlöjligar troligtvis anser som mervärde är dock rätt orimligt, en åsikt är en åsikt, antingen håller man med eller så gör man det inte

Jag håller med useL att det vore väldigt bra om man kunde välja vad man vill se även när det gäller regelfrågor och veckans omröstning, vore väll även bra om dem som höll i detta inte fick massa totalt ointresserade personer som mycket möjligt missnöjesröstar på grun av ointresse

Man kan ju välja bort och personalisera svm på så många andra sätt, varför inte detta?
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

19. Det enda jag någonsin betalat ... 12:48:36, 11/1 -17  
Det enda jag någonsin betalat för är tillgång till torget. Om du betalar "en hel del" antar jag att du är näringsidkare. Inget av det har någonting alls med detta att göra. Det är som att klaga hos aftonbladet att det är massa reklam man inte vill se på websidan och att man har rätt att klaga för att man annonserar i tidningen. Nej det har du inte.

Det jag tycker är löjligt är som sagt inte önskemålet i sig (tvärtom, vore toppen om funktionen fanns). Det är att man tror sig ha rätt att kräva någonting alls för en service som är helt gratis. Karharts inlägg satte huvudet på spiken.

Och man får absolut ha önskemål och idéer, men det här luftades så sent som i höstas. Att bete sig som en rebellisk 5-åring och medvetet posta i fel tråd och börja jiddra om att avsiktligt sprida spam för att "regelnissarna ska få känna på hur det känns". Nej det är inte rimligt någonstans.


Som info kan jag ju säga att den notifieringen som går ut från veckans regelfråga på inget sätt är "regelnissarnas" fel; Den går ut automatiskt. Det är inte så att jag kodat detta, eller gjort något val om vem som får en notifiering. Och om det nu är en handfull här som inte vill se dessa notifieringar, så har jag haft stadigt 250-350 svar varje regelfråga och fått mycket verbal uppskattning på konvent och turneringar.


Slutligen, som svar på din sista fråga "Man kan ju välja bort och personalisera svm på så många andra sätt, varför inte detta?":

För det är inte implementerat än. Jag tvivlar på att någon tagit ett aktivt beslut att "nej vet du vad, klart vi ska spamma ner alla med just det här så de har något att störa sig på". Tänk efter lite. Det finns inte för det har troligtvis inte funnits tid att prioritera detta. Vilket är hela min poäng - Respektera att andra lagt ner massor med tid och energi för att få den här sidan att snurra. Det finns belägg för önskemål, men jag ser inga belägg för att komma med några krav.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

20. Håller med dig om mycket av de... 14:27:37, 11/1 -17  
Håller med dig om mycket av det du skrivet, och regelfrågorna är fantastiska för dem som tycker om det, analogin är godis/hästar var dock långt ifrån korrekt då den handlar om 2 saker som personen i fråga tycker om, mer korrekt i detta fallet vore "MAMMA GE MIG INTE SPARRIS JAG VILL HA EN HÄST.
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!