Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 668 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
TURNERINGAR Aether Revolt Prereleaser i Up... Bil till RPTQn i Köpenhamn? ...
Kommentator till L.I.G.G Vintage och Premodern 28/1 2017
Senast läst: 03:38:58, 22/4 -24. Läst 728 gånger.
Trancer

Dimir
HEDERSMEDLEM
Järfälla
@svm s. 23/7 -07

89 rubriker
359 svar

Kommentator till L.I.G.G Vintage och Premodern 28/1 2017 08:53:07, 7/12 -16  
Hej,

Först och främst jag vet ej om detta är de mest passande forums bordet men mod får gärna flytta till mera lämpligt ställe om de är så.

Jag har börjat hålla på med streaming och i dagsläget så streamar jag till 98% MTGO några dagar i veckan. https://www.twitch.tv/twotragedies

Den 28e Januari ska jag för första gången försöka mig på att streama en live turnering och det handlar då om LIGG Vintage och Premordern, eftersom jag då själv även hade tänkt att spela turneringen så behövs det såklart någon som är kommentator.


Krav jag har på dig som ska vara kommentator:
Jag har inte direkt så många krav, självklart ska du kunna en lite om formatet så du inte sitter och gissar massor på vad som händer och spelas. (premodern är ju ett nytt format så de är ju okej att känna sig lite osäker på det)
Sen vill jag att att du pratar hyfsat flytande engelska då min stream är helt på engelska och vill att dem tittare jag har som inte förstår svenska ska förstår vad som pågår.
Och sista kravet jag har är egentligen inte ett krav, men du får gärna vara lite rolig och avslappnad.... min stream står inte direkt för PK humor och de måste inte vara lika professionellt som SCG eller GP streams... samt att under denna turnering är det tillåtet att dricka alkohol och de får även du som kommentator göra för att vara en del av stämningen (detta kräver självklart att du är 18+ oavsett om du vill dricka eller inte).

Sen kommer jag och Arson@svm joina dig i båset mellan rundorna och prata om hur de gått osv osv.
Mer detaljer går såklart att diskutera runt hela upplägget men detta är i alla fall grunden.

Skicka gärna din ansökan om du vill vara kommentator under denna stream direkt till mig på PM. Blir det många som vill ställa upp så kanske jag utlyser någon tävling eller gör någon intervju av något slag. i vilket fall tar jag den bollen om det uppstår.

Har du några frågor till mig, eller så går de bra att skicka PM eller kommentera i tråden.
 
Åsikter är som spikar, ju hårdare man slår på dom ju hårdare sitter dom.

elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

1. Misstänker att jag kommer få s... 09:01:06, 7/12 -16  
Misstänker att jag kommer få svårt att ta mig dit men jag ska titta på att. Hade varit väldigt roligt :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Trancer

Dimir
HEDERSMEDLEM
Järfälla
@svm s. 23/7 -07

89 rubriker
359 svar

2. Titta på att? Streamen eller a... 14:05:29, 7/12 -16  
Titta på att? Streamen eller att eventuellt komma dit?
 
Åsikter är som spikar, ju hårdare man slår på dom ju hårdare sitter dom.
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

3. Eventuellt komma dit :) Det är... 14:41:09, 7/12 -16  
Eventuellt komma dit :) Det är det som är det stora kruxet då det är en ganska lång resa men samtidigt så känner jag ligg folket väl och skulle på så sätt kunna motivera det bättre :)

Får snacka med pefken i helgen :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Trancer

Dimir
HEDERSMEDLEM
Järfälla
@svm s. 23/7 -07

89 rubriker
359 svar

4. Låter bra det :) Om du kom... 15:46:13, 7/12 -16  
Låter bra det

Om du kommer gör du de för att spela då eller för du vill vara kommentator på streamen?
Jag kommer nämligen ge det en vecka innan jag utser vem som får agera kommentator under själva streamen, har fått 1 ansökan via PM som det är nu.
 
Åsikter är som spikar, ju hårdare man slår på dom ju hårdare sitter dom.
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

5. I så fall så gör jag coverage,... 15:58:09, 7/12 -16  
I så fall så gör jag coverage, har ingen överdriven ambition om att spela. Låter vettigt, jag snackar med pefken i helgen som sagt.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!