Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
FöRENINGEN SVENSKAMAGIC EDH "SM"... Betalning Medlemskap i förenin ...
Uppfinnartävling (Två veckor kvar)
Senast läst: 00:36:36, 6/4 -24. Läst 5197 gånger.
Dwarf88

Gruul
MEDLEM
Marbäck
@svm s. 1/7 -02

76 rubriker
4953 svar

Uppfinnartävling (Två veckor kvar) 14:04:38, 18/11 -16  


För er som missat det i förbundets senaste nyhetsbrev så är det den här månaden en förbundstävling med tema Kaladesh:

Från Innistrads mörka och dystra skogar till Kaladeshs färgsprakande torg och artefakter. Det är återigen dags för förbundstävlingen och denna gång tänkte vi ställa till med vår egen Inventors Fair, uppdraget är helt enkelt att designa en artifact med tema “uppfinning”.

Reglerna är enkla. Det enda du behöver göra är att designa ett kort (använd gärna SvMs
kortverkstad) och skicka till oss. Kortet ska vara en artifact och ha temat “uppfinning” vad det gör och hur den ser ut är helt upp till dig! Vår jury kommer sedan välja ut vinnaren.

• Skicka en länk till ditt kort (om du använder dig av svenskamagic)
eller kortet i en .jpg eller .png-fil (om du använder dig av något annat) till kontakt@stefanrylander.se senast den 30 november.

• Endast ett bidrag per person.

Juryn kommer att bedöma upp finningen efter originalitet, humor, och kreativitet, vi prioriterar roliga kort framför bra kort. Det vinnande bidraget kommer att presenteras på SvenskaMagic och
belönas med en display Kaladesh!

Lycka till!


 
"It doesn't matter if you win or lose, as long as you look really cool doing it!"

Gary var här. Ash är en sopa.
Uppdaterad: 14:16:39, 18/11 -16

Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

1. Efter en lång natt av kaffedri... 15:26:10, 19/11 -16  
Efter en lång natt av kaffedrickande, ekvationer och intromusiken till MacGyver så är mitt bidrag till uppfinnartävlingen inskickad. Bring your best!
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Slipnogt

Boros
MEDLEM
Östhammar
@svm s. 31/5 -11

83 rubriker
198 svar

2. Vart skickar man länken? Anta... 19:58:17, 19/11 -16  
Vart skickar man länken?
Antar att det är via sidan.
http://www.svenskamagic.com/workshop/index.php?id=32289
MVh Simon

Uppdaterad: 00:44:01, 20/11 -16
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

3. Skicka en länk till ditt kort ... 22:36:58, 19/11 -16  
Slipnogt skrev 19:58, 19/11 -16 Vart skickar man länken?
Antar att det är via sidan.
http://www.svenskamagic.com/workshop/index.php?x=add
MVh Simon

Skicka en länk till ditt kort (om du använder dig av svenskamagic)
eller kortet i en .jpg eller .png-fil (om du använder dig av något annat) till kontakt@stefanrylander.se senast den 30 november.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Kishimakouma
MEDLEM
Skövde
@svm s. 23/7 -16

7 rubriker
77 svar

4. Jag har aldrig gjort ett verks... 23:24:09, 19/11 -16  
Jag har aldrig gjort ett verkstadskort, finns det någon guide någonstans. Gällande "OBS! Om du lägger till en bild till ditt kort, se till att du har tillåtelse till det" hur får man tag på tillåtelse?
Dwarf88

Gruul
MEDLEM
Marbäck
@svm s. 1/7 -02

76 rubriker
4953 svar

5. Det finns en gammal guide här ... 09:53:39, 20/11 -16  
Kishimakouma skrev 23:24, 19/11 -16 Jag har aldrig gjort ett verkstadskort, finns det någon guide någonstans. Gällande "OBS! Om du lägger till en bild till ditt kort, se till att du har tillåtelse till det" hur får man tag på tillåtelse?

Det finns en gammal guide här den har rätt många år på nacken, men grunderna är nog fortfarande detsamma. Gällande tillåtelse på bilderna så syftar det på att man inte ska göra copyright-brott när du skapar ett kort, det vill säga sno bilder från internet m.m. notera att vi i tävlingsjuryn däremot inte kommer ha tid kontrollera upphovsrätten bakom kortillustrationerna.
 
"It doesn't matter if you win or lose, as long as you look really cool doing it!"

Gary var här. Ash är en sopa.
Plague_Spitter

Dimir
MEDLEM
@svm s. 30/6 -10

15 rubriker
470 svar

6. Kul tävling! Skall se om ja... 15:27:13, 20/11 -16  
Kul tävling!

Skall se om jag kommer på något vettigt/kul. :P
 
Mirrodin forever!
sonvegeta
MEDLEM
Osby
@svm s. 16/8 -16

7 rubriker
31 svar

7. http://www.svenskamagic.com/wo... 06:02:30, 23/11 -16  
http://www.svenskamagic.com/workshop/index.php?x=add

on and on it goes...
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

8. När kan man förvänta sig resul... 14:11:58, 28/11 -16  
När kan man förvänta sig resultaten från tävlingen? C:
Dwarf88

Gruul
MEDLEM
Marbäck
@svm s. 1/7 -02

76 rubriker
4953 svar

9. Sista dagen att skicka in sitt... 14:24:07, 28/11 -16  
noatzon skrev 14:11, 28/11 -16 När kan man förvänta sig resultaten från tävlingen? C:

Sista dagen att skicka in sitt bidrag är på onsdag, därefter kommer vi att noggrant gå igenom alla uppfinningar. Kaladesh-tävlingen har varit enormt populär, vi har fått in rekordmånga bidrag (jättekul tycker vi!) så det kommer ta en stund att bedöma alla. Min förhoppning är att kunna presentera en vinnare redan i slutet av denna veckan, men i värsta fall får vi vänta till nästa vecka med att presentera resultatet. Håll utkik bland nyheterna på startsidan :)
 
"It doesn't matter if you win or lose, as long as you look really cool doing it!"

Gary var här. Ash är en sopa.
Dwarf88

Gruul
MEDLEM
Marbäck
@svm s. 1/7 -02

76 rubriker
4953 svar

10. Idag är tävlingens sista dag! ... 09:46:48, 30/11 -16  
Idag är tävlingens sista dag! Har ni en uppfinning som ni inte har hunnit skicka in än? Se till att ha gjort det under dagen! (Ni har hela 30 november på er, tävlingen "stänger" inte förrän midnatt)
 
"It doesn't matter if you win or lose, as long as you look really cool doing it!"

Gary var här. Ash är en sopa.
Dwarf88

Gruul
MEDLEM
Marbäck
@svm s. 1/7 -02

76 rubriker
4953 svar

11. Som ni kanske redan sett under... 11:50:06, 6/12 -16  
Som ni kanske redan sett under Nyheter är nu förbundets Kaladesh-tävling avgjord!



Vi har nu avslutat förbundets Kaladesh-tävling - en uppfinnartävling där vi utmanat förbundets medlemmar att designa sin egen uppfinning. Vi tackar alla som deltagit (vi blev positivt överraskade över hur många bidrag vi fått in), ni har alla varit jätteduktiga och att bestämma en vinnare har inte varit lätt.

Vinnaren i tävlingen blev slutligen slugfest och hans bidrag ”Unstable Reactor” vars design är både elegant och rolig och, som alla uppfinningar borde, har en chans att sprängas i ansiktet på den som är modig nog att använda den.



Vi ställde ett par frågor till slugfest om hans uppfinning.

Grattis till vinsten! Hur fick du idén till Unstable Reactor?

Kul att höra! Jag måste säga att jag hade inte förväntat mig detta. Idén till Unstable Reactor kom från Aetherworks Marvel, jag satt och letade efter bilder till kortet och nästan direkt så hittade jag bilden som jag visste skulle passa perfekt, en gnome/dvärg-ingenjör verkar ha lite problem med sin nya uppfinning som är en aning ostabil, därav flip a coin. Eftersom Kaladesh är det senaste planet så nämnde jag Lathnu i flavortexten, och "To invent, you need a good imagination and a pile of junk" är faktiskt en quote av Thomas A. Edison :)

Om kortet hade tryckts, hade du själv kunnat tänka dig att spela med det?

Kortet bör iallafall vara spelbart på köksbordet, kanske i någon temakub? Jag tror dock inte att kortet skulle se turneringsspel.

Finns det något speciellt kort du hoppas på att hitta i din Booster Display?

Skulle alltid vara kul att öppna Inventions men jag skulle vara nöjd om jag fick 2x Spirebluff Canals :)


Runner ups:

Adjustable Spanner



Summoning Chamber



Gambler’s Device




Vi tackar alla som deltog för era fina bidrag, och ser gärna att ni är med igen i framtida tävlingar!
 
"It doesn't matter if you win or lose, as long as you look really cool doing it!"

Gary var här. Ash är en sopa.
Rogergirg_G
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 14/12 -08

40 rubriker
188 svar

12. Grattis, Slugfest^^... 13:12:23, 6/12 -16  
Grattis, Slugfest^^
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!