Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Felskurna Conspiracykort... Signerad rancor på Japanska ...
Prisguide för utländska kort
Senast läst: 05:25:50, 16/4 -24. Läst 4062 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

Prisguide för utländska kort 08:34:34, 29/8 -16  
Generellt kan man följa den här guiden:

Eng 100 %
F.kin/t.kin/Sp/It/Pg 90%
Ty 100 %
Jp/Ko/Ru 120 %



När det gäller foils blir det dock lite mer extremt:

Eng 100 %
Sp/It/Pg 80 %
Ty 100-200 %
F.kin/t.kin 80-150 %
Jp/Ko/Ru 150-500 %


Oftast finns inte korten tillgängliga på SvM för exakt prissättning, då rekommenderar jag https://www.magiccardmarket.eu/ De har oftast tillgång till flera kopior av korten så du kan få en bättre prisbild. Finns inte kortet till salu med det språk du har, utgå ifrån att du kan ta mer betalt än ovanstående prisguide.


Admin kanske kan göra den här till sticky så får vi inte så många likadana förfrågningar?
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
Uppdaterad: 19:12:30, 29/8 -16

elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

1. Saknar tyska i listan som är b... 08:36:33, 29/8 -16  
Saknar tyska i listan som är betydligt svårare att värdera.

Sen finns det väl extremer åt båda hållen, exempelvis så kan gamla koreanska bilder (tex Koreanska Brainstorms) vara värda löjliga mängder mer.

Men överlag till jag det stämmer väldigt väl :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Monte

Orzhov
MEDLEM
Lindesberg
@svm s. 21/11 -07

115 rubriker
1083 svar

2. Denna behövs som sticky, det k... 08:41:54, 29/8 -16  
Denna behövs som sticky, det kommer ju rätt ofta frågor om värderingar!

Tummarna upp.
 
Min auktion, mitt verkstadskort, min bytes tråd, min köp och sälj tråd och min MTGO tråd
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

3. Jag tycker det är svårt att gö... 10:12:56, 29/8 -16  
Jag tycker det är svårt att gör en sådan guide då alla har olika preferenser när det gäller hur man värderar korten. Ex att säga att F.kin/t.kin är värd mindre är engelska kanske gäller craprares och dylikt men det tycker jag inte är applicerbart på stapels. Har i många fall fått mer betalt för F.kin/t.kin är engelska och kan själv tänkt mig att betala mer i vissa fall.

Jp/Ko/Ru 120 % känns också fel som i ovan. Det mesta hänger på utgåva, raritet osv för att bedöma hur mycket mer kortet är värt.

Exemplvis Brimaz. Eng, 9€, Jap 15€, Rysk 15€, Kor 10€, F.Kin 10€, T Kin 15€
(lite avrundat för enkehetens skull)
https://www.magiccardmarket.eu/Products/Singles/Born+of+the+Gods/Brimaz%2C+King+of+Oreskos

Btw fick 17€ för kin foilade flickerwisps när de låg på 10 kr styck att köpa utan foil.

Är det inte bara bättre att hänvisa till MCM då det finns så många specialfall?

Eller typ:

Craprares och dylikt:

Eng 100 %
F.kin/t.kin/Sp/It/Pg 90%
Jp/Ko/Ru 120 %

Staples och foils konslutera https://www.magiccardmarket.eu/

Btw tummen upp på en sticky om frågan då det har dykt upp många trådar den senaste tiden.
 
Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 28 augusti 23:00.
Uppdaterad: 10:14:27, 29/8 -16
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

4. Skulle personligen betala 10-1... 10:53:10, 29/8 -16  
Skulle personligen betala 10-15% av 100% för spanska/portugisiska, om jag inte var uppvuxen i sydeuropa... Avskyr att de ens skickar med sp/pg när jag handlar på mcm, kinesiska är snyggare än japanska enligt min mening, och koreanska/ryska är absolut snyggast, nu har jag dock gått över helt till engelska kort efter haft min "fas" med asiatiska kort... Men att jämföra kinesiska med sp/pg är hemskt! sp/pg/it är typ toalettpapper om man inte bor där och spelar aktivt.
 
Gillar du de äldre spelböckerna Ensamma Vargen, Tigerns väg? Följ min extremt produktiva tremännings kreation av bokserien
Mästaren av Flux.
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

5. Edit: Självklart är detta indi... 10:56:24, 29/8 -16  
Blinking skrev 10:53, 29/8 -16 Skulle personligen betala 10-15% av 100% för spanska/portugisiska, om jag inte var uppvuxen i sydeuropa... Avskyr att de ens skickar med sp/pg när jag handlar på mcm, kinesiska är snyggare än japanska enligt min mening, och koreanska/ryska är absolut snyggast, nu har jag dock gått över helt till engelska kort efter haft min "fas" med asiatiska kort... Men att jämföra kinesiska med sp/pg är hemskt! sp/pg/it är typ toalettpapper om man inte bor där och spelar aktivt.

Edit: Självklart är detta individiellt, tyska skulle jag faktiskt kunna spela med.
 
Gillar du de äldre spelböckerna Ensamma Vargen, Tigerns väg? Följ min extremt produktiva tremännings kreation av bokserien
Mästaren av Flux.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

6. Jag vill ha allt på spanska. F... 11:10:45, 29/8 -16  
Blinking skrev 10:56, 29/8 -16
Blinking skrev 10:53, 29/8 -16 Skulle personligen betala 10-15% av 100% för spanska/portugisiska, om jag inte var uppvuxen i sydeuropa... Avskyr att de ens skickar med sp/pg när jag handlar på mcm, kinesiska är snyggare än japanska enligt min mening, och koreanska/ryska är absolut snyggast, nu har jag dock gått över helt till engelska kort efter haft min "fas" med asiatiska kort... Men att jämföra kinesiska med sp/pg är hemskt! :( sp/pg/it är typ toalettpapper om man inte bor där och spelar aktivt.

Edit: Självklart är detta individiellt, tyska skulle jag faktiskt kunna spela med.

Jag vill ha allt på spanska. Franska är också okej.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

7. Givetvis är det olika för olik... 11:49:09, 29/8 -16  
Givetvis är det olika för olika personer men oftast gäller de priser jag skrivit ovan om du vill få sålt ett slumpat kort. Självklart finns det specialfall för allt men jag orkar inte ens diskutera extremer som koreanska 5th edition felprintade brainstorms eller att Blinking säljer sina spanska polluted delta för 10 kronor styck.

Tänkte mest att det var bra med en vägledning ungefär, för är det så att vi bara ska hänvisa till MCM i all prissättning då röstar jag istället för att vi kan ta bort hela Kortvärderingar på forumet.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Plocka bort kortvärderingar är... 12:02:01, 29/8 -16  
Plocka bort kortvärderingar är faktiskt inte en svindålig idé ...
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
JonasN

Orzhov
KICKBACKER
HEDERSMEDLEM
Stavanger
@svm s. 28/10 -11

2 rubriker
125 svar

9. Ja att ta bort det är inte en ... 14:25:11, 29/8 -16  
useL skrev 11:49, 29/8 -16 Givetvis är det olika för olika personer men oftast gäller de priser jag skrivit ovan om du vill få sålt ett slumpat kort. Självklart finns det specialfall för allt men jag orkar inte ens diskutera extremer som koreanska 5th edition felprintade brainstorms eller att Blinking säljer sina spanska polluted delta för 10 kronor styck.

Tänkte mest att det var bra med en vägledning ungefär, för är det så att vi bara ska hänvisa till MCM i all prissättning då röstar jag istället för att vi kan ta bort hela Kortvärderingar på forumet.

Ja att ta bort det är inte en helt dum ide, känns som de flesta trådar mest är smygreklam för något som ska säljas och/eller slutar med att referera till MCM.
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

10. Veckans Omröstning: Ska vi ers... 16:05:34, 29/8 -16  
Veckans Omröstning: Ska vi ersätta kortvärderingsdelen i forumet med en länk till magiccardmarket.eu?

Ja
Nej
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

11. Japp tyvärr är det så, forumet... 18:21:52, 29/8 -16  
JonasN skrev 14:25, 29/8 -16
useL skrev 11:49, 29/8 -16 Givetvis är det olika för olika personer men oftast gäller de priser jag skrivit ovan om du vill få sålt ett slumpat kort. Självklart finns det specialfall för allt men jag orkar inte ens diskutera extremer som koreanska 5th edition felprintade brainstorms eller att Blinking säljer sina spanska polluted delta för 10 kronor styck.

Tänkte mest att det var bra med en vägledning ungefär, för är det så att vi bara ska hänvisa till MCM i all prissättning då röstar jag istället för att vi kan ta bort hela Kortvärderingar på forumet.

Ja att ta bort det är inte en helt dum ide, känns som de flesta trådar mest är smygreklam för något som ska säljas och/eller slutar med att referera till MCM.

Japp tyvärr är det så, forumet för kortvärderingar känns som det har spelat ut sin roll då marknaden har blivit så globaliserad.

Finns två saker som händer när någon lägger ut en kortvärderingstråd och dessa är.

1. "Jag har ett playset Imperial Recruiter, hur mycket är dessa värda" (Undermedvetet vill någon köpa?)
2. Personen blir omedelbart idiotförklarad och hänvisad till MCM. (Broken record varning)

Dock så finns det vissa saker som faktiskt spelar in om man konstant jämför med MCM som många verkar glömma (medvetet eller oavsiktligt), ska du köpa 4 Show and Tell på MCM så får du i princip alltid alltid pröjsa mer per kort om det är ett playset ute + därtill rekommenderat porto, betalar du via Paypal ska dom ha sina %, alternativt kan du välja att köpa dem en och en och ändå åka på rätt rejält porto + Paypals avgifter om du väljer att betala med det.

Ps. Jag skulle aldrig köpa en spansk Polluted Delta
 
Gillar du de äldre spelböckerna Ensamma Vargen, Tigerns väg? Följ min extremt produktiva tremännings kreation av bokserien
Mästaren av Flux.
Torax
MEDLEM
Västerås
@svm s. 2/8 -05

173 rubriker
795 svar

12. Hade det inte bara varit bättr... 18:23:10, 29/8 -16  
Hade det inte bara varit bättre om SVM parsade magiccardmarket och presenterade:
Snittpris på SVM: xxx kr
Snittpris på MCM: xxx kr (=xxx dollar)

Och sen förklara att MCM är magiccardmarket och att det mer eller mindre är den offeciella marknaden jadajada...

Jag hör alldeles för ofta "meh, du kan ju inte kolla svm". Nehe? Men den säljs ju förfan där för en hunka! Snåljåp! Jag får väl skicka en bizz istället då.

Presenterar man båda pristavlorna så kan man på plats bara avgöra vad som känns rätt för båda parter.
 
Priceguy:
"Ja, jag tänkte helfel. Du har självklart rätt."
Torax
MEDLEM
Västerås
@svm s. 2/8 -05

173 rubriker
795 svar

13. Sorry för off-topic! Bra samma... 18:25:16, 29/8 -16  
Sorry för off-topic! Bra sammanställt. Supersmidigt att ha något man kam förhålla sig till. Sen är det såklart upp till båda att komma överens :)
 
Priceguy:
"Ja, jag tänkte helfel. Du har självklart rätt."
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

14. Jag kan tycka att mitt största... 18:39:26, 29/8 -16  
Jag kan tycka att mitt största bekymmer nuförtiden är att jag inte vill sälja mitt kort för vad någon italienare som inte kan skickbedöma eller förpacka kort tar betalt för sitt. Om jag nu vill sälja mitt kort som sitter i min pärm som köparen kan inspektera och få direkt i handen så vill jag ha minst porto och lite till. Tycker det är skevt att betala MCM price trend om kortet inte finns i Sverige.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

15. Jag brukar använda mig av MCMs... 18:43:12, 29/8 -16  
Jag brukar använda mig av MCMs europris x 10 för att få priset i kronor (det är ca 50 kr extra på en tusenlapp, brukar täcka porto i mina ögon). Det är vad jag både köper och säljer för. Orkar inte med snåljåpar som ska ha några kronor extra eller vill kolla vissa priser på SvM och andra på random butik.
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
Uppdaterad: 18:43:41, 29/8 -16
Erik_Sundberg
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 1/6 -06

63 rubriker
431 svar

#16 PT Points Yearly

16. Vad säger ni om tyska kort då?... 18:45:08, 29/8 -16  
Vad säger ni om tyska kort då?
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

17. Jag får känslan av att tyska k... 18:45:38, 29/8 -16  
Erik_Sundberg skrev 18:45, 29/8 -16 Vad säger ni om tyska kort då?

Jag får känslan av att tyska kort bara är värda mer i usa och ungefär samma som engelska här hemma i Sverige.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

18. Låter rimligt, min erfarenhet ... 19:02:54, 29/8 -16  
useL skrev 18:45, 29/8 -16
Erik_Sundberg skrev 18:45, 29/8 -16 Vad säger ni om tyska kort då?

Jag får känslan av att tyska kort bara är värda mer i usa och ungefär samma som engelska här hemma i Sverige.

Låter rimligt, min erfarenhet är att de ligger lite över engelska på mcm, samtidigt som man kan lyckas knipa dem 20-30% billigare än engelska på svm-auktioner. Det är absolut inte lönt att försöka få mer än för engelska i Sverige i alla fall, om du inte råkar handla med nån som prompt ska ha tyska bilder.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

19. Tyska är typ som blab. Vissa t... 22:43:07, 29/8 -16  
Tyska är typ som blab. Vissa tycker det är jätte roligt, tvivlar på att någon faktiskt tycker det är snyggt. Mer ett barnsligt blabbiblubkopp.

Sen låter det här MCM i kortpärmkalaset faktiskt riktigt neat. Vi har ju ändå tix så why not? Bara lite orolig föra att det blir för mycket kludd men jag vet inte. Kanske kan välja vart man vill ta sin prisbild från precis som man kan välja expansion i dagsläge? Menmen vad vet jag jag är trotts allt bara en aggressiv liten pyroman.
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

20. Vill inte vara vållande till a... 23:48:25, 29/8 -16  
noatzon skrev 22:43, 29/8 -16 Tyska är typ som blab. Vissa tycker det är jätte roligt, tvivlar på att någon faktiskt tycker det är snyggt. Mer ett barnsligt blabbiblubkopp.

Sen låter det här MCM i kortpärmkalaset faktiskt riktigt neat. Vi har ju ändå tix så why not? Bara lite orolig föra att det blir för mycket kludd men jag vet inte. Kanske kan välja vart man vill ta sin prisbild från precis som man kan välja expansion i dagsläge? Menmen vad vet jag jag är trotts allt bara en aggressiv liten pyroman.

Vill inte vara vållande till att tråden spårar ur totalt, så börjar med att svara på frågan om mcm i kortpärmen. Öppnar vi för mcm så kommer nån vilja ha tcgplayer, scg, etc. också. Jag tycker att de som är intresserad av europeiska marknadspriser lätt kan söka sig till mcms egen sida och kolla priset där.

Angående tyska kort tycker jag att du har helt fel, varför skulle det inte vara snyggt? Personligen föredrar jag tyska kort, långt mer än de asiatiska plocke-pinn tecknen som andra värderar så högt. Nu förstår jag förvisso en del tyska och kan läsa på korten vad de gör utan större svårigheter, något jag inte kan säga om de kinesiska, japanska, koreanska eller kyrilliska alfabeten.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

prinsallan presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Rhystic Study (EX) 239:-

Bayou (EX) 3500:-

Yavimaya Coast (Italienska) 19:-

Yavimaya Hollow (EX) 999:-

Palinchron 499:-

5 Copy Enchantment (EX, Italienska) 89:-

Counterspell (EX) 19:-

5 Counterspell (FN) 35:-

4 Counterspell (EX) 29:-

5 Counterspell (T. Kinesiska) 99:-

3 Counterspell 9:-

6 Counterspell (EX) 20:-

Counterspell (EX) 19:-

3 Vedalken Archmage (EX, F. Kinesiska) 46:-

4 Birds of Paradise (EX, Ryska) 149:-

Sedge Sliver 33:-

4 Mystic Remora (EX, Signerad) 996:-

Demonic Tutor (EX) 499:-

Field Marshal (EX, Italienska) 34:-

2 Serendib Efreet (Foil) 39:-


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!