Magic the Gathering
Magic the Gathering34891 medlemmar 689 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Första inblick på FTV Lore... Årets kaxiga San Diego Comic C ...
GPT numera regular REL
Senast läst: 17:08:18, 19/4 -24. Läst 2974 gånger.
Isanion

Dimir
MEDLEM
@svm s. 3/1 -11

34 rubriker
328 svar

GPT numera regular REL 16:09:42, 19/7 -16  
Vad tycker ni? Personligen så är det helt ruttet och magic kommer dö osv.



culle
MEDLEM
Solna
@svm s. 2/7 -09

6 rubriker
140 svar

1. Tycker det är väldigt dåligt ä... 16:34:13, 19/7 -16  
Tycker det är väldigt dåligt även om jag greppar fördelen med att bara behöva ha en Lvl1 som chefar...
bernhardtz
JUDGE L1
@svm s. 2/10 -11

10 rubriker
61 svar

2. det här är väl jättebra? väldi... 16:47:17, 19/7 -16  
det här är väl jättebra? väldigt mkt lättare att arrangera och lättare för nya spelare att testa på en turnering utan att det ska behöva vara blodigare regelnivå jfrt fnm? vad är problemet?
Rille3
MEDLEM
Hallstavik
@svm s. 16/11 -01

125 rubriker
885 svar

3. +1... 16:59:57, 19/7 -16  
bernhardtz skrev 16:47, 19/7 -16 det här är väl jättebra? väldigt mkt lättare att arrangera och lättare för nya spelare att testa på en turnering utan att det ska behöva vara blodigare regelnivå jfrt fnm? vad är problemet?

+1
 
You Don't need a reason to help people

How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist...
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

4. Observera att TO KAN uppgrader... 17:21:42, 19/7 -16  
Observera att TO KAN uppgradera det till Competetive. Finns även det med i MTR.

Så är bra om ni frågar TO om de inte specificerar det (bra med påminnelse till TO att göra det klart nu när det inte är helt självklart vilken nivå det är längre).
Uppmanas dock att inte köra Comp om det inte finns prisstege som begär det.


Personligen föredrar jag att de sänker GPT till Regular än att de fasar in krav på lvl2+ som HJ, vilket det antagligen hade landat i annars eftersom det har blivigt tydligare vad som skiljer lvl1 & 2.
Sedan, GPT är inte direkt dragplåster. Med undantag för GPs i närområdet kommer GPTs i sig antagligen inte att dra mer än ditt vanliga spelgäng. Vill du ha det som ett steg att vänja sig vid competetive så kör helt enkelt med decklists.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 17:25:53, 19/7 -16
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

5. Ser inga problem med det hela,... 17:52:42, 19/7 -16  
Ser inga problem med det hela, fler som vågar prova!
 
"Drog inga land"
RRWH

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Dalby
@svm s. 11/3 -06

160 rubriker
1832 svar

6. Det är utmärkt, då kanske det ... 18:07:57, 19/7 -16  
Det är utmärkt, då kanske det går att få lokala butiken att arrangera GPTs, dom har inte velat och motiverat av dommarkostnaden innan.
 
"Vi ville bara stanna kvar i breakfast-heaven." The_machine

RRWH på
MCM Om du skapar konto så sätt RRWH i rutan för vem som tipsade dig ;D
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

7. Det kommer fortfarande att krä... 19:12:00, 19/7 -16  
RRWH skrev 18:07, 19/7 -16 Det är utmärkt, då kanske det går att få lokala butiken att arrangera GPTs, dom har inte velat och motiverat av dommarkostnaden innan.

Det kommer fortfarande att krävas lvl1+ som HJ för gpt.
Låter som att du ska rekomendera att någon i personalen bör få licens :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
numbnuts

Izzet
HEDERSMEDLEM
Västerås
@svm s. 11/12 -03

66 rubriker
598 svar

8. Detta kommer att döda Magic?... 20:32:39, 19/7 -16  
Detta kommer att döda Magic?
 
"It's just like painting over dirt."
culle
MEDLEM
Solna
@svm s. 2/7 -09

6 rubriker
140 svar

9. Personligen gillar jag inte at... 08:37:27, 20/7 -16  
bernhardtz skrev 16:47, 19/7 -16 det här är väl jättebra? väldigt mkt lättare att arrangera och lättare för nya spelare att testa på en turnering utan att det ska behöva vara blodigare regelnivå jfrt fnm? vad är problemet?

Personligen gillar jag inte att det kan backas band i rätt stor utsträckning vid missade triggers och liknande, dvs att ens egna och motståndarens klanterier till viss nivå kan räddas av domaren i turneringar med "riktiga" priser (som dessutom brukar kosta relativt mycket att delta i) - det är väl mitt problem.

Decklists, domarlevels mm bryr jag mig klart mindre om.

Uppdaterad: 08:39:43, 20/7 -16
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

10. Som sagt, om det finns priser ... 09:16:44, 20/7 -16  
Som sagt, om det finns priser värda nog att bråka om (byes borträknat då de flesta inte ens används) så rekommendera to att köra competetive.
Det rekommenderas i mtr.

Användande av sunt förnuft brukar räcka rätt långt.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
kalleam
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

49 rubriker
243 svar

11. Har aldrig hört talas om att e... 12:27:13, 20/7 -16  
Har aldrig hört talas om att en ny spelare skulle tackat nej till ett event pga REL eller COMP.
 
MLV.
bernhardtz
JUDGE L1
@svm s. 2/10 -11

10 rubriker
61 svar

12. det har jag.... 13:26:06, 20/7 -16  
det har jag.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

13. Du säger emot dig själv. "Deck... 22:07:38, 20/7 -16  
culle skrev 08:37, 20/7 -16
bernhardtz skrev 16:47, 19/7 -16 det här är väl jättebra? väldigt mkt lättare att arrangera och lättare för nya spelare att testa på en turnering utan att det ska behöva vara blodigare regelnivå jfrt fnm? vad är problemet?

Personligen gillar jag inte att det kan backas band i rätt stor utsträckning vid missade triggers och liknande, dvs att ens egna och motståndarens klanterier till viss nivå kan räddas av domaren i turneringar med "riktiga" priser (som dessutom brukar kosta relativt mycket att delta i) - det är väl mitt problem.

Decklists, domarlevels mm bryr jag mig klart mindre om.

Du säger emot dig själv. "Decklists, domarlevels mm" är en förutsättning för det du efterfrågar. Det är en klart mer förlåtande miljö för newbies i regular REL.
culle
MEDLEM
Solna
@svm s. 2/7 -09

6 rubriker
140 svar

14. Vettefan om det är en motsägel... 18:37:26, 22/7 -16  
partysmurphen skrev 22:07, 20/7 -16
culle skrev 08:37, 20/7 -16
bernhardtz skrev 16:47, 19/7 -16 det här är väl jättebra? väldigt mkt lättare att arrangera och lättare för nya spelare att testa på en turnering utan att det ska behöva vara blodigare regelnivå jfrt fnm? vad är problemet?

Personligen gillar jag inte att det kan backas band i rätt stor utsträckning vid missade triggers och liknande, dvs att ens egna och motståndarens klanterier till viss nivå kan räddas av domaren i turneringar med "riktiga" priser (som dessutom brukar kosta relativt mycket att delta i) - det är väl mitt problem.

Decklists, domarlevels mm bryr jag mig klart mindre om.

Du säger emot dig själv. "Decklists, domarlevels mm" är en förutsättning för det du efterfrågar. Det är en klart mer förlåtande miljö för newbies i regular REL.

Vettefan om det är en motsägelse, på vilket sätt påverkar egentligen huruvida man har en decklist eller inte reglerna för triggers? Sen att det är bestämt av ngn person vid något tillfälle så att båda ingår i COMP-paketet är ju en annan femma men att de egentligen är avhängda av varandra köper jag som sagt inte.

Hursomhelst är det som det är och har inte mycket mer att säga om det, varför jag personligen tycker det är dåligt har jag ju redan redogjort för och sen får väl andra tycka annorlunda.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

15. Nivån på domare påverkar hur s... 18:01:26, 23/7 -16  
Nivån på domare påverkar hur strikt hållning man skahålla. Det är rätt stor skillnad på "så här fungerar det här spelet" vs "så här hanterar vi felaktigheter i turneringssammanhang". Lvl 1 måste kunna det första, lvl 2 måste även kunna det andra. Väldigt grovhugget givetvis då även lvl 1 måste kunna lösa situationer, men i stort sett är det skillnaden.

Då det inte finns någon nivå däremellan så är det antingen eller som gäller. Och då man går mot local = lvl 1, så är det ett naturligt steg att sätta regular REL på GPT som är lokala evenemang. Jag kan personligen hålla med om att GPT borde vara tävlingsinriktat, men att det tar den här vändningen är inte förvånande.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!